Te jotka ette ottaneet Rota- rokotusta...

• Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti
myymä
... Miksi ette ottaneet?
Me emme siis ottaneet ja haluaisin vain kuulla muidenkin mielipiteitä asiasta.
Te jotka otitte, tämä pino ei ole teitä ja teidän paasauksianne varten :)

Kiitos!

Huvitutti harmailee
Olemme päättäneet mieheni kanssa, että otamme vain yleiseen rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet. Rotaa mietimme kuitenkin pitkään, mutta sitten totesimme mahatauteja olevan niin paljon, ettei yksi rokotus paljoa auta. Olen kuullut, että rota-rokotteen saaneet voivat kuitenkin saada rotan, jos huono tuuri käy, olenkohan väärässä?

myymä
Alkuperäinen kirjoittaja Huvitutti harmailee:
Olemme päättäneet mieheni kanssa, että otamme vain yleiseen rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet. Rotaa mietimme kuitenkin pitkään, mutta sitten totesimme mahatauteja olevan niin paljon, ettei yksi rokotus paljoa auta. Olen kuullut, että rota-rokotteen saaneet voivat kuitenkin saada rotan, jos huono tuuri käy, olenkohan väärässä?
Meille neuvolassa sanottiin että voi saada samat oireet mutta lievempänä, ajatus ei kuitenkaan houkuttanut kun meidän jo 4 vuotias tyttö ei ole IKINÄ ollut minkäänmoisessa vatsataudissa, niin päätettiin vetää nyt riskillä sitten tämäkin :)

Meillä ei ole otettu mitään rokotusohjelman ulkopuolisia rokotteita, koska en itse usko että jos keräis ne kaikki rokotteen niin jäisi kaikki sairastamatta.
Lisäksi meillä kyllä se hintakin on siihen vaikuttanut.
Nuorempi olisi nyt päässyt osallistumaan siihen korvatulehdusrokete juttuun mutta jätettiin sekin väliin

yyhoo

En ottanut lapselleni rotaa, koska tosiaan mahapöpöjä on niin paljon muitakin ettei se rokotus pahojakaan vatsatauteja estä. Ja toisaalta lapseni oli ensimmäisen vuotensa ihan poikkeuksellisen terve, joten vastuskyky oletettavasti hyvä.

Vesirokkorokotteen sen sijaan otatin lähinnä atooppisen ihon vuoksi.

Me otettiin, muttei oteta seuraavalle(, jos sellainen joskus tulee). Vauvalle tuli kauheat mahakivut ja parin päivän ripuli. Itse sain tartunnan, vaikka yritin olla todella huolellinen kakkavaippojen kanssa ja desinfioin käsiäni. Olin neljä päivää ripulitaudissa.

aimee, ei kirj.
No koska tää maailma on menny ihan ylisuojelemiseks; me luullaan, että kun on reseptit, vitamiinit ja rokotteet nii elämästä voi jopa selvitä hengissä!!!;)) No, ei sentään. Syy on, ettei mulla oo kokemusta kui hirveetä on kattoo pahimmillaan henkihieverissä sinnittelevää lasta sairaalassa (näin olen vain kuullut eräältä sen kokeneelta..) tms. tilanteesta, ehkä siksi ei "tullu mieleen".. Eli ei kokemusta.. Sit ku on kokemus kuumekouristelevasta esikoisesta, niin kumma kyllä ny on kuopukselle supot ja pronaxenit aina valmiina-varmuuden vuoks ja kuumetta tääl mitataan sairastaessa iha ylihysteerisesti.. että sillee..

vieras2
En ole ottanu lapsille mitään rokotusohjelman ulkopuolista rokotetta, koska en ole kokenut niitä tarpeelliseksi. Ja mun mielestä uudet vasta ohjelmaan tulevat rokotteet ei ole riittävän pitkään testattuja jotta alkaisin omilla lapsilla tehdä kokeiluja niillä. (ja tää on vain mun mielipide siis)

Emme otattaneet. Yksi syy oli hinta ja toinen se että yleisessä rokotusohjelmassa on riittävästi jo rokotteita. Meillä ei juuri mahatauteja ole ollut, pojalla ei yhtään lievää ripulia kovempaa. Vesirokkorokotettakaan emme otata.

Maisa
Ei otettu, koska pelkäsin sivuvaikutuksia. Nuorimmainen oli muutenkin herkkävatsainen vauvana. On kyllä vieläkin.

Isompien aikana ei ollut edes saatavilla.

Meille ei onneksi vielä 12-vuoden aikana ole yhtään rajua vatsatautia rantautunut. Toivottavasti myös lähivuodet selvitään näin helpolla.

nöppäri
Myöskään meillä ei oteta mitään ylimääräisiä rokotteita, musta ollaan kohta liemessä jos mitän tauteja ei sairasteta, vaan kaikkia vastaan rokotellaan, ei kohta enää siedetään mitään ja ollaan sitten jatkuvasti sairaana pienestäkin syystä.

neljänäippä
Ei olla otettu kenellekään, silloin kun isommat lapset oli pieniä, tuota ko. rokotetta ei ollut tarjollakaan.
Toiseks nuorimman kohdalla th ei maininnut asiasta mitään, netistä sitten luin, mut lapsi oli jo niin iso, ettei enää voinut antaa. Ja kuopukselle ei annettu, en osaa sen kummemmin perustella, ehkä siksi, koska kukaan lapsista ei koskaan rotaa ole sairastanut

metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja Huvitutti harmailee:
Olen kuullut, että rota-rokotteen saaneet voivat kuitenkin saada rotan, jos huono tuuri käy, olenkohan väärässä?
Mikään rokote ei anna 100% suojaa, joten myös rota-viruksen voi saada rokotteesta huolimatta. Sama koskee kaikkia muitakin tauteja, joita vastaan rokotetaan.

Ja ei olla otettu.

Kolmen äiti
Kenellekkään ei olla otettu, tosin esikoiselle ei olisi ollut edes mahdollista ottaa. Esikoisella on ollut rota kahteen kertaan ennen muiden syntymää mutta on ollut niin "lievänä" että tavalliseen vatsatautiin on voinut verrata. Katsottiin sitten ettei nuoremmillekaan tarvitse moiseen investoida ja eipä niillä tähän päivään mennessä (nyt 4v ja 2v) ole kyseistä tautia ollut. :)

Yhteistyössä