Te jotka asutte vuokrakämpässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miä

Vieras
Niin saako siellä itse tehdä asuntoon mitään muutoksia? Vaikka maalata? Kun meillä taas paikalliset vuokratalot kiristi pipoa vähän lisää. Nyt ei saa enää maalata seiniä muuten kuin valkoisella. Mitään tapetteja, boordeja eikä sisustustarroja saa laittaa seiniin. Reijätkin pitää vissiin kohta porata kaverin seinään ja kuvitella että ne on omassa :snotty: No mutta eipä se haittaa, mä yritän tehdä tästä mieleistä jotenkin muuten =)

En tiedä saako maalata mut noin vuos sitten kun muutettiin niin mä maalasin kaikki paitsi keittiön seinät ja en todellakaan valkosiks. Tosin ei vuokrata yksityiseltä, sillon olisin kyl kysyny lupaa.

kyllä vuokra-asuntoon saa reikiä porata seiniin, älkää nyt kaikkea uskoko mitä ne isännöitsijät juttelee....reiät saa sitten pois muuttaessa täytettyä kitillä ja valkoisella maalitussilla...maalata voit ihan sn väriseksi kuin halut mutta muuttaessa pois pitää sitten maalata valkoiseksi taas...

Olen nähnyt todella kamalia vuokra-asuntoja, jossa asukkaat ovat esim. pultanneet seinään kymmenien pikkulautasten muumikokelman... Tulee kalliiksi siistiä seinä seuraavaa asukasta varten.

Me asutaan kaupungin vuokra-asunnossa, ja kyllä saa maalata. Aina kun asukas muuttaa pois, niin seinät jokatapauksessa maalataan ennen uuden asukkaan muuttoa, eli ihan sama missä kunnossa ne seinät on.

Alkuperäinen kirjoittaja venera:
kyllä vuokra-asuntoon saa reikiä porata seiniin, älkää nyt kaikkea uskoko mitä ne isännöitsijät juttelee....reiät saa sitten pois muuttaessa täytettyä kitillä ja valkoisella maalitussilla...maalata voit ihan sn väriseksi kuin halut mutta muuttaessa pois pitää sitten maalata valkoiseksi taas...

Meillä on seiniin poraaminen kiellettyä :whistle:
Katosta sen sijaan ei oo puhuttu mitään, on mietitty jos sinne ripustas kaikkee kamaa pois kuleskelemasta :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Ei saisi tehdä, mutta harvemoi niitä noudattaa. Eihän täällä muutenkaan noudateta järjestyssääntöjä

Meillä tulee sellanen lasku pienestäkin rikkeestä että ei tee paljon mieli omin lupineen mennä sähläämään. Edellisestä kämpästä kun muutettiin tähän (sama taloyhtiö) niin saatiin talonhoitajalta lupa ottaa mukaan joku pesukoneen liitäntäjuttu kun täällä ei ollut. Jo ne soitti seuraavana päivänä että pistetäänkö parinkympin lasku vai palautatteko sen? :o Kerroin että on lupa ja se oli sillä selvä. Mutta täällä ollaan tiukkoja noista.

kyllä meillä saa,kunhan nyt järjen kanssa remontoidaan ja jutellaan ensin talonmiehen kanssa.näihin asuntoihin laitetaan aina uudet tapetit ja maalit kun vanha lähtee pois.

Uskoisin et saisin seinät maalata ja olen jopa pultannut kirjahyllyt kiinni (peitän reiät sitten llähtiessäni). tän kämpän nykyiset tapetit on varmaan alkuperäiset mitkä tähän on laitettu ja talo ei tos ole mikään uusi et ne tapetit näyttää ihan karmeilta. Mä saisin varmaan laittaa ihan mieleisekseni tämän kohdan vaan juttelisin ensin vuokranantajan kans.

No saa täällä reikiä laittaa ja varmaan maalatakkin jos itse peittää jäljet. Ehkä mä vähän liiottelin mutta täällä ollaan aika tarkkoja, mielummin uskon kun maksan jälkeenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me asutaan kaupungin vuokra-asunnossa, ja kyllä saa maalata. Aina kun asukas muuttaa pois, niin seinät jokatapauksessa maalataan ennen uuden asukkaan muuttoa, eli ihan sama missä kunnossa ne seinät on.

Meillä ei maalata. Ellei se sitten ole todella kamalassa kunnossa :/

Vuokranantajana sylettää tuo "omatoimisuus". Mikäli lupa on kysytty ja väri yhdessä mietitty, vuokralainen on halutessaan saanut maalata seinät ja me ollaan maksettu maalit. Reikien seinään poraaminen on tietyissä rajoissa sallittu, mutta jos joka seinä on isketty täyteen reikiä, ollaan jouduttu joko pyytämään vuokralaista korjaamaan seinät tai pidätetty osa takuuvuokrasta seinien korjausta varten.

Kiinteiden kalusteiden siirto ollaan kielletty, koska välillä jokainen halusi eteisnaulakon eri kohtaan ja voitte kuvitella, minkä näköinen seinä oli muutaman vuokralaisen jälkeen.

saa tehdä,maalata oman mielensä mukaan tai tapetoida.isännöitsijä tosin haluaa olla tietoinen tapahtuneesta ja käydä mahdollisesti katsomassa että on asianmukaisesti tehty.tää siis kaupungin kämpässä

Tarkoitatko että teidän asunnossanne saatte maalata vai että kuka tahansa voi alkaa vuokra-asunnon seiniä maalailemaan? Lain mukaan kyllä asunnon muutostöihin, joihin maalaminenkin kuuluu, pitää olla vuokranantajan lupa.

Meillä on esimerkiksi keittiössä keltainen seinä, lastenhuoneen yksi seinä maalataan oranssiksi, ollaan rakennettu pihalle portti ja pensasaidan lisäksi väkerretään lankkuaita, terassin teemme ensi keväänä...reikiä saa toki porata, saunaan on laitettu kiinteä pyykinkuivausteline, jne.
Kaikkeen on isännöitsijän lupa, mitään ei tarvitse purkaa kun muutamme pois, ja jokainen asunto rempataan joka tapauksessa kun muutamme - eikä remonttikuluja veloiteta poismuuttaneelta.
Asumme Turun kaupungin vuokra-asunnossa.

Yhteistyössä