Te joille tehty sterilisaatio. Kauanko mietitte kunnes päädyitte siihen ratkaisuun?

Meillä on kolme lasta ja ikää mulla 28. Hormonaaliset ehkäisy vaihtoehdot on kokeiltu jo monet kerrat ja ne ei vaan sovi. Kuparikierukka ollut ja se aiheutti tiputteluvuotoa. Kumit on hankalat ja keskeytetty epäluotettava.

Olen aikaisemmin ajatellut että olen valmis sterilisaatioon kun 35 on mittarissa. Mutta ajatus siitä että ehkäisy ei ole kunnossa ja vahinko saattaa käydä ei myöskään houkuta. Mutta en ole ihan varma tuosta sterilisaatiostakaan, koska on niin lopullinen. Vaikka nyt mietinkin että lapset on tässä.

Jos mulle kävis jokin muu ehkäisy joka olis huoleton ja helppo. Niin en asiaa edes miettisi, mutta näin ei nyt ole ja vaihtoehdot on vähissä.

Järki sanoo että lapsiluku on täynnä. Mutta toisaaltaan jos "vahingossa" raskaaksi tulisin niin aborttia en tekisi.

Mä mietin sitä jo kun rupesin odottamaan kolmatta. Miehen kanssa sit keskusteltiin siitä pari pvää ennen viimesta nlalääkäriä ja siellä lääkärissä sanottiin, että mulle sterilisaatio kiitos. Kolme on meidän lapsiluku siitä ei epäilystäkään. Olin silloin 24v ja lääkäri laitto samantien lähetteen synnytyssairaalaan jossa se tehtiin synnytystä seuraavana päivänä.

mietiskelijä
miten saada mies suostumaan vasektomiaan? Meillä ei vielä lapsiluku ole täysi, mutta sitten kun on niin mielestäni miehelle se tulisi tehdä kun on paljon helpompi. Mutta hänen mielestään siinä lähtisi osa hänen miehisyyttään eikä siihen suostuisi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Mä mietin sitä jo kun rupesin odottamaan kolmatta. Miehen kanssa sit keskusteltiin siitä pari pvää ennen viimesta nlalääkäriä ja siellä lääkärissä sanottiin, että mulle sterilisaatio kiitos. Kolme on meidän lapsiluku siitä ei epäilystäkään. Olin silloin 24v ja lääkäri laitto samantien lähetteen synnytyssairaalaan jossa se tehtiin synnytystä seuraavana päivänä.
Saako sen noin? Synnytitkö alakautta? Olen luullut ettei sitä tehdä noin pian synnytyksen jälkeen, mutta jos saa noin hyvin hoidettua niin kiitos, mulle kans!

Miehelle tosiaan helpompi tehdä, mutta mies ei uskalla kun pelkää että jotain menee vikaan.. :D

Ja mulle se nyt on toisaaltaan ihan sama kummalle se tehdään. Ja mietinkin asiaa omalta kannalta etten sitten niitä lapsia halua missään olosuhteissa lisää. Esim. ero ym.

Kyllä olen miettiny et nyt odotan viimeistä lastani. Kahden jälkeenkin olin jo melko varma, mutta eron ja uuden miehen myötä haluankin vielä yhden yhteisen lapsen.
Tässä on nyt marraskuulle asti aikaa miettiä, josko sterilisaatio tehtäis synnytyksen yhteydessä samantien. Ikää mulle tulee syksyllä 33v.

Mä olin varma asiasta jo kolmannen lapsen jälkeen että sterilisaation teen. kierukka oli kolmannen lapsen jälkeen käytössä ja oli tarkoitus teettää sterilisaatio sitten kun kierukan käyttöaika olisi ohi. Kuitenkin tulin raskaaksi kierukan aikana ja neljäs lapsi syntyi. Kierukkaa en halunnut uudelleen joten sterilisaatio lähetteen kinusin lääkäriltä. Melkein vuoden jouduin odottamaan leikkaus aikaa ja sterilisaation teko hetkellä ikää oli 26 v.

Yhteistyössä