Te, joille ei käy pillerit, mitä ehkäisyä käytätte?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kumiallergia on myös ja lateksittomat kumit tosi kalliita normaaleihin verrattuna. Kuparikierukkaa en myöskään saa, kun on anemia. Mitähän hyviä vaihtoehtoja vielä olis? Mitä te muut käytätte?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tarleena:
Hormonikierukka, ehdottomasti!!!! Ei tule juurikaan vuotoja... Tosin riippuu siitä, oletko synnyttänyt, että saatko sitä.
Miten nuo hormonit niissä vaikuttavat, siis vaikuttaako samalla tavalla kuin pillerit (siis tuleeko niistä samat oireet)?

Kolme lasta on jo, mutta ehkä joskus tulevaisuudessa haluan lisääkin.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Meillä pelataan kortsujen kanssa. Olen ehdottanut miehelle putkien katkasua, muttei suostu, on lääkärikammoinen :whistle:
Mun mies menee piuhojen katkaisuun, jee! Kylläpä meidän elämä helpottuu huomattavasti sen jälkeen, kun hormonaalinen ehkäisy ei käy, kuparikiurukasta en ole kuullut hyvää keneltäkään ja kumiallergiaa löytyy. Keskeytettyä ollaan käytetty ja aina rukoiltu, et alkaspa menkat. 2 lasta on eikä enempää haluta.
 
no
ehkäsypiikki aiheuttaa osteoporoosia kuulemma. itse harkitsin sitä.
hormonikierukka on parempivaihtoehto kun pillerit. kierukassa hormoni vaikuttaa paikallisesti tosin kun pillerissä. näin lääkäri mulle sanoi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
ehkäsypiikki aiheuttaa osteoporoosia kuulemma. itse harkitsin sitä.
hormonikierukka on parempivaihtoehto kun pillerit. kierukassa hormoni vaikuttaa paikallisesti tosin kun pillerissä. näin lääkäri mulle sanoi.
Juu sanottiin että on pari vuotta turvallista käyttää mutta pitää syödä kalkkia.
 
Normaalisti rytmimenetelmää. Synnytyksen jälkeen tarvinnee hetkeksi keksiä jotain muuta ennen kuin oppii taas kiertonsa... (p.s. tuo menetelmä on siis toiminut meillä ihan vallan mainiosti useamman vuoden, vaikka nyt oonkin onnellisesti pieniin päin enkä raskautunut siksi, ettäkö menetelmä olisi pettänyt. :D )
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Ehkäisypiikki on koettu hyväksi.
Ja nyt käytössä se piikki.
Maksaa Kela korvauksen jälkeen 4,35e/3kk että on myös halpa.
minulle ei lääkäri antanut tuota. on kuulema enemmän köyhien maiden juttu. mutta sinullehan halpa sopii
 

Yhteistyössä