Te, joille ei käy pillerit, mitä ehkäisyä käytätte?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Ehkäisypiikki on koettu hyväksi.
Ja nyt käytössä se piikki.
Maksaa Kela korvauksen jälkeen 4,35e/3kk että on myös halpa.
Mun gyne ei suostunut edes puhuun koko piikistä. on kehitetty kehitysmaihin tuo piikki, aiheuttaa osteoporoosia.

Mulla on ehkäisyrengas käytössä :)
 
Mulle ei sovi yhdistelmäpillerit migreenin, tupakoinnin ja ylipainon takia (kaks kolmesta olis kyllä hoidettavissa, mutta kait ne kiellettäis pelkän migreeninkin takia) +kertaalleen on ollut veritulppaepäily (silloin käytin yhdistelmäpillereitä ).

Minipillereistä olen kokeillut vain yhtä merkkiä, siitä seurasi kierron lyheneminen 14 päivään ja mielialat heitteli hulluna samoin kuvaan tuli haluttomuus. En halua ruveta testaamaan joskos joku muu merkki sopis paremmin.

Tällä hetkellä käytössä on hormoonikierukka. Hiukan epäilytti ottaa sitä, mutta kyllä se on ihana (lähestulkoon ilman vuotoja vaikka himmeli on ollut paikallaan vasta n. 4kk). Lääkäri vakuutteli että harvemmin h.kierukka vaikuttaa mielialoihin eikä myöskään ole mitään tulppariskiä eikä migreenikään aiheuta ongelmia. H.kierukan etu on hormoonin paikallisuus.
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Ehkäisypiikki on koettu hyväksi.
Ja nyt käytössä se piikki.
Maksaa Kela korvauksen jälkeen 4,35e/3kk että on myös halpa.
Mun gyne ei suostunut edes puhuun koko piikistä. on kehitetty kehitysmaihin tuo piikki, aiheuttaa osteoporoosia.

Mulla on ehkäisyrengas käytössä :)
tsot tsot tsot...
piikki EI aiheuta osteoporoosia vaan suurentaa sen riskiä (niinkuin tekee moni muukin juttu). Mutta hyvällä kalsiumin saannilla ym turvaa elimistönsä varsin hyvin. Ja se että on suurentunut riski ei tarkoita että se tekee jonkun.

Itsellä on kyseinen piikki käytössä koska pillerit eivät sopineet ja on aivan erinomainen vaihtoehto. Luut on kunnossa ym.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Kondomi vielä, ei oo ollu ongelmia sen kanssa.

Kohta sterilisaatio, en viittis kierukan kanssa pelleillä testiks.
Kuulemma vähentäis tätä kuukautistulvaa ja -kipua, mutta en jotenkin halua sitä silti. :xmas: :/
rengas vähentää vuodon ja kivut lähes olemattomiin, sekä sitä voi käyttää 3kk putkeen, jolloin menkatkaan ei tuu kun sen 3kk välein. Loistava keksintö :D
 
nuva ring
Te joilla enhäisyrengas. Onko teillä tullut haluttomuutta renkaan aikana? Itse olen huomannut, että olen vähemmän aktiivinen seksuaalisesti, kun on rengas käytösssä. Ainakin verrattuna siihen, jos ei ole mitään ehkäisyä käytössä. Muistaakseni kyllä pillerit aiheutti saman ilmiön.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Mä muuten haluaisin kierukan, mut pelkään että sen laitto sattuu :ashamed:
Ei satu jos on hyvä laittaja. Jälkikäteen voi olla hiukan kipeä, kun kohtu yrittää supistella kierukkaa pihalle.
Niin kai se on.. Oon liikaa kuunnellu niitä kauhutarinoita missä se on lähteny liikkeelle, tai sitä poistettaessa on tullu ongelmia. Lisäksi on kuulemma tullu näitä "kierukkalapsiaki" vaikka voihan jokaikinen muuki ehkäsy pettää.

Tää laastari on toiminu ihan hyvin, lukuunottamatta ajottaista pahoinvointia ja haluttomuutta. Mutta nekin onneksi vain välillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Kondomi vielä, ei oo ollu ongelmia sen kanssa.

Kohta sterilisaatio, en viittis kierukan kanssa pelleillä testiks.
Kuulemma vähentäis tätä kuukautistulvaa ja -kipua, mutta en jotenkin halua sitä silti. :xmas: :/
rengas vähentää vuodon ja kivut lähes olemattomiin, sekä sitä voi käyttää 3kk putkeen, jolloin menkatkaan ei tuu kun sen 3kk välein. Loistava keksintö :D
Jos se vapauttaa hormonia YHTÄÄN, ei sovi mulle ;)
 

Yhteistyössä