Te, joilla ylipainoa ollut jo alkuraskaudessa

Lisääntyikö paino raskauden aikana, aleni, vai miten kävi? Millaisella ruokavaliolla olitte? Millaiset "painonnousuluvat" neuvolasta annettiin?
Mulla rv 9 nyt, ja ylipainoa on 15kg-20kg. Huomenna eka neuvola ja jännittää se puntariin nousu. Painoni on tällä hetkellä sama kuin raskauden alettua.
 
Tintti1010
hei! Miulla oli painoa ihan reilusti ylimääräistä ja suoraan sanottuna pelotti tosi kovin mennä ekaan neuvolaan, mutta terkka oli tosi kiva ja ymmärtäväinen ja juteltiin, miten kannattaa syödä jne. eli sain paljon tukea neuvolasta! miulle ei annettu mitään erikoisia kilorajoja sanottiin vaan että mahd. vähän kun nousee...no, nyt miulla on tullut 5 kg ja viikkoja 31+1 Joten ihan ok on ollu. Ylipainoisellahan ne rajat on jotain 7-10kg (tai jotain sinnepäin) mitkä on suositukset...
 
-Annuli-
Minulla oli molempien raskauksien alussakin ylipainoa. Painoa ei saisi tulla tosiaan montaa kiloa, mutta minulle tuli ekasta 16kg.. :ashamed: tarkkailin toki syömisiäni, mutta minulle iski ne hillittömät mielihalut.
Sokerirasituskokeeseen joudut luultavasti vähintään kerran. Se oli minusta aivan raivostuttavaa, mutta etenkin nyt jälkeenpäin tajuan, että siinä todellakin ajatellaan vain ja ainoastaan vauvan parasta.
:)
 
Mulla on ollu molemmissa ylipainoa, ekaa ennen painoin 60 (oon 147cm joten normaali olis kai 50-55) ja raskauden jälkeen jälkitarkastuksessa 72, tokalla alkaessa ton 72 ja jälkitarkastuksessa joku 74, siitä paino kuitenkin hilppas 80kg ja nyt olen laihduttanu 18kg.. Matka jatkuu tonne alaspäin!
 
No mulla oli kyllä reilusti ylipainoa ennen ekaa raskautta. Painoin 96kg ja pituutta mulla on 174cm. Mulle ei kertaakaan neuvolassa sanottu ylipainosta mitään negatiivista. Paino nousi huimat 16kg. Eli kun menin laitokselle painoin 112kg. Pois lähtiessä 106kg ja vajaan parin kuukauden päästä 98kg. Sit menin Painonvartijoihin ja laihdutin 18,9kg.
Toista odottaessa painoin just kymmenen kiloa vähemmän(86kg). Ja saman verran tuli painoo.
Nyt taas kamppailen näiden kilojeni kanssa... Ties monettako kertaa. Tällä erää jotenkin uskon, että näin vois vaikka elää! En ole laskenut pisteitä, vaan välillä herkutellutkin kohtuudella. Ja aika hyvin on nyt paino tippunut.
Älä nyt huoli kiloistasi ihan kamalasti. Tietty kannatta miettiä, ettei ihan älyttömästi pääse nousemaan. Nauti raskaudesta!
 

Yhteistyössä