te joilla vauvat syntynyt rv 35-36

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottajarv35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
36+4 syntyi käynnistettynä, synnytys päätty hätäsektioon ja vauva vietiin teholle (apgar 2-4-6), 46cm 2165g oli kokoa... Nenämahaletkulla söi ja keltasuutta oli mutta muuten voi ihan hyvin muistaakseni... Pääsi kotiin muutaman viikon kuluttua kun letkusta voitiin luopua ja paino oli 2500g.

Meidän muksu synty pikkusen aikaisemmin, mutta vastaanpa silti :) rv 34+2, veristä vuotoa ja hätäsektio. 41 cm ja 2130 grammaa. Hengitys sujui alusta asti hyvin, nenämahaletku oli kun ei pieni jaksanut itse mitään syödä. Ongelmia ei senkummemmin ollut, kotiin pääsi neljän viikon päästä kun jaksoi itse syödä ja lämpö ei heittelehtinyt isommin.

Minulla todettiin raskausmyrkytys ja lepäilin sairaalassa seurannassa.
Synnytin suunnitellusti sektiolla kun rask.myrk. eteni siihen pisteseen että oli tosi, tosi kurja olla ja vaavi ei enää kasvanut juurikaan.

Terve poikanen syntyi 34+6 2210g 45cm.
Pikku kaveri oli vaavien teholla varmuuden vuoksi alkuun. Hieman oli keltaisuutta ja siihen sai valohoitoa-siinä kaikki.
Alkuun vain nukkui paljon ja söi useasti pikku annoksia maitoa kerrallansa, äkkiä siitä "potrakoitui"..tänään on nuori herra 4.8v. ja pituutta n. 111-112cm. ja painoa 19.5kg.=)

Ihanaa kesää!!:flower:

rv34 syntyi yksi ja supisteluilla lahti kayntiin. Monta viikkoa oli ollut raskaudessa jos jonkinlaista vaivaa. olin juuri edellisena paivana paassyt viikon sairaalareissusta kotiin. Vauva painoi tasan kaksi kiloa. Oli muutaman tunnin teholla tarkkailussa mutta koska jaksoi syoda pullosta ja lammonsaately pelasi yllattavan hyvin niin paasi vierihoitoon ja sitten viikon paasta kotiin (syntyi ulkomailla ja siksi tuo kotiuttaminen niin aikaisin, ymmartaakseni Suomessa ei alle 2,5kiloista paasteta kotiin?)

Yhteistyössä