Te joilla on sekä kissa että koira, missä kissan hiekkalaatikko on?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Syökö teidän koira kissanpaskaa? Jos syö niin miten pystytte estämään, ettei koira pääse kissan astialle?
Mua alkaa ällöttää, kun koira on siellä heti kun silmä välttää. Sitten kun se pääsee syömään kissanpaskaa, niin samalla hotkii hiekkaakin ja yrjöilee pitkin taloa.
Mua tosiaan alkaa ottaa aivoon tää homma!
Meillä on kissan astia vessassa ja sellainen pitkä haka vessan ovessa, estämässä ettei koira pääse sinne, mutta muksut lahopäät ja niiden kaverit unohtavat sen usein auki. Vaikka olen jankuttanut aamusta iltaan, että HAKA KIINNI HAKA KIINNI !
Olisiko mitään sen mallista hiekka-astiaa, ettei koira pystyisi ronkkimaan sieltä paskoja?

"vieras"
Söi ennen. Nyt on hiekkalaatikko sellaisella pöydällä suuaukko seinään päin. Ja siis se on sellainen luukullinen koppi, mutta meidän tiibetinspanieli pääsi sinne lattiatasossa.

Meillä se laatikko on saunassa kun kissakin viihtyy siellä (ja ei, ei oo teljetty sinne). Kissa pääsee saunan oven alta mutta koira ei oo vielä tajunnut mennä vaikka varmaan mahtuiskin.

Olen kyllä joskus nähnyt semmosia laatikoita joissa se suuaukko on semmosen U-mallisen "käytävän" päässä, tekee niin jyrkän mutkan ettei koira taivu mut kissa pääsee siitä. En vaan tiiä mistä niitä mahtais saada : /

"hmm"
jos laittaisitte laatikon oviaukon seinää vasten niin että siitä mahtuu kissa välistä mutta koira ei? jotain painoa vielä laatikon päälle jos koira saa sen liikkumaan.

"vieras"
meillä laatikot on makkarissa ja koira on kultainennoutaja joka on rotuna tykkää kakasta eri muodoissaan. on jättänyt rauhaan hiekkikset. muutama kerta on oletettu että on kakkaa pyydystänyt hiekkalaatikoista mutta ei ole varmaa eikä yleensä sitä harrasta.

Välillä on ollut ongelmana tuo paskan syönti, mut oon ratkaissu asian niin että kissanlaatikko on viistosti huoneen nurkassa suuaukko nurkkaan päin ja toiselle puolelle jäävän kolon edessä vielä tuolin jalka. Kissat kulkee laatikon katolta tai tuolilta.

Silja.S
Meillä on talvisin kissanhiekkalaatikko wc:ssä. Ovi on aina raollaan ja yksinkertaisesti vahditaan milloin kissa käy isommilla asioillaan ja jätökset siivotaan välittömästi pois. Yhden ainoan kerran on koira ennättänyt ensin (yyyÄÄÄÄÄÄKKKK!!!!), mutta lapsetkin osaavat tosi hienosti ilmoittaa jos itse en kissan touhuja huomaa, joten ei tuosta tarvitse stressata. Kyllä sen raapimisen kuulee kauempaakin. Kesäksi otetaan hiekkalaatikko kokonaan pois käytöstä. Nytkin on jo otettu, vaikka lunta on vielä maassa ja mutaa ja sohjoa kaikkialla. Heti, kun kelit kääntyivät plussalle, kissa lopetti laatikon käyttämisen ja alkoi pyytää ulos asioilleen.

alkup. kysyjä
Kiitos vastauksista. Täytyy yrittää keksiä jotakin. Mihinkään korkealle en saa tota astiaa, koirakin on niin isokoinen ja itsepäinen, että kaapii ja kaivaa niin kauan että saa laatikon siihen asentoon, että saa sieltä sitä paskaa. Kai munkin täytyy viedä se hiekka-astia saunaan, sitä ovea ei kokoajan auota eikä sinne pääse koira.

alkup. kysyjä
Meillä on talvisin kissanhiekkalaatikko wc:ssä. Ovi on aina raollaan ja yksinkertaisesti vahditaan milloin kissa käy isommilla asioillaan ja jätökset siivotaan välittömästi pois. Yhden ainoan kerran on koira ennättänyt ensin (yyyÄÄÄÄÄÄKKKK!!!!), mutta lapsetkin osaavat tosi hienosti ilmoittaa jos itse en kissan touhuja huomaa, joten ei tuosta tarvitse stressata. Kyllä sen raapimisen kuulee kauempaakin. Kesäksi otetaan hiekkalaatikko kokonaan pois käytöstä. Nytkin on jo otettu, vaikka lunta on vielä maassa ja mutaa ja sohjoa kaikkialla. Heti, kun kelit kääntyivät plussalle, kissa lopetti laatikon käyttämisen ja alkoi pyytää ulos asioilleen.
Mä en ole koko aikaa vahtimassa, kun kissa käy tarpeillaan, eikä noi muksut vahdi yhtään.
Meidän kissakin on sisäkissa, täällä ei voi päästää kissaa ulos muuta kuin valjaissa. Liikennettä on paljon, naapureitten pihat ihan vieressä, lasten leikkipaikkoja ym. En halua vaarantaa kissaa, enkä aiheuttaa naapureitten kanssa riitoja :(

"vieras"
[QUOTE="vieras";26157983]Syökö teidän koira kissanpaskaa? Jos syö niin miten pystytte estämään, ettei koira pääse kissan astialle?
Mua alkaa ällöttää, kun koira on siellä heti kun silmä välttää. Sitten kun se pääsee syömään kissanpaskaa, niin samalla hotkii hiekkaakin ja yrjöilee pitkin taloa.
Mua tosiaan alkaa ottaa aivoon tää homma!
Meillä on kissan astia vessassa ja sellainen pitkä haka vessan ovessa, estämässä ettei koira pääse sinne, mutta muksut lahopäät ja niiden kaverit unohtavat sen usein auki. Vaikka olen jankuttanut aamusta iltaan, että HAKA KIINNI HAKA KIINNI !
Olisiko mitään sen mallista hiekka-astiaa, ettei koira pystyisi ronkkimaan sieltä paskoja?[/QUOTE]

veti sieltä laatikosta.(meillä oli kannellinen laatikko ja se heiluri ja jos äkkäsin koiran itse teiosta ölisin jotain että säikähtää) Meillä oli koira yorkki ja kolme kissaa. Paitsi se kyllä juoksenteli itse paska karvoissa kiinni pitkin kämppää. Siis totuin jo hyvin nuorena paskaperseen pesuun. Joten en säikähtänyt kun sain vauvan!

"katja"
ja juu pitkän koulutuksen jälkeen koirat eivät enää mene vessaan jossa siis sekä hiekkalaatikko että ruokakipot lattialla..(on siis isompi tila joten voidaan näin pitää)ja myöskin makkarin kautta mennään tähän tilaan..nykyään jos koirat eksyvät makuuhuoneeseen riittää kun komentaa pois..nain ei ollut aikasemmin..pidettiin pitkään porttia mutta hankaloitti muuten kulkua joten poistettiin se..sitten koirat tekikin yhteistyötä..toinen koira söi paskat laatikosta ja toinen koira kissojen kuivamuonat..varmaan satoja kertoja raahattiin ne niskasta pois ja nyt siis rauha maassa!

Joskus kun mullakin oli iso koira, oli kissanhiekkalaatikko kodinhoitohuoneessa jonka ovessa oli just sen mittainen haka, että kissa mahtui siitä mutta koira ei. Ei minkäänlaista ongelmaa jollei se haka tosiaan unohtunut auki...

Donatella
Olkkarissa on, katettu astia suuaukko seinään päin. Lisäksi laatikko on vähä semmosessa ahtaassa raossa mihi koira ei jaksa änkee. Kattoo mihin toi suureksi kasvava pentu aikanaan kykenee...
Mut joo, vinkkinä erittäin sinnikkäille: hiekkalaatikot kannelliseen arkkuun ja kissanmentävä reikä arkun seinään. Näin hajuhaitat pysyvät pienenä ja rumat laatikot saa piiloon kauniiden puuarkkujen sisään!

Meilläkin hiekkalaatikko vessassa, ja ovessa oli lapsiportti. Kissat hyppäs siitä kepeesti yli, mutta koira ei siihen kyennyt. Mutta porttikaan ei tietenkään auta, jos sitä ei muisteta sulkea. Tosin meidän portissa oli jonkinlainen jousi niin ettei pysynyt apposen auki vaan rämähti itsestään rakosellaan olevaan asentoon. Tyhmemmälle koiralle tuokin saattas riittää, että portti edes näyttää olevan kiinni. Mutta jos on fiksu koira ja/tai todella himoitsee sitä kakkaa, niin oppii varmasti avaamaan raollaan olevan portin.

Viimeksi muokattu:
vierailija
Meilläkin ongelmana se, että koira menee syömään paskaa. Ihan sama millanen potta nii toi koira pääsee sinne ihan yhtälailla ku kissaki, ku onhan hän kissan kokoinen.

vierailija
Meillä on erikseen "kissojen huone" jossa on niiden ruokakipot ja hiekkalaatikot. Ovensuussa on lastenportti, jonka pinnojen välistä kissat pääsevät, mutta koira ei.

Yhteistyössä