Te, joilla on ollut herpeksen estolääkitys loppuraskaudessa..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "amalia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"amalia"

Vieras
...Millä raskausviikoilla aloititte sen? Lääkäri suositteli 37-38, tai tuntemusten mukaan. Nyt vasta 35 ja koko ajan tuntuu, että alkaa oireilemaan, mutta ei sit kuitenkaan. Pelottaa, että aktivoituu...:/ Onko kukaan aloittanut näin varhain?

Mä söin ekassa raskaudessa muistaakseni viikosta 36 asti ja tokassa raskaudessa oli eka lääkäri ja sanoi aloita viikolla 38. Kuitenkin kun teki sisätutkimuksen niin kehotti aloittaa jo viikol 37. Ja poika syntyi sit 37+3. Eli silloin en ehtiny montaa päivää syödä.

Kiitos vieras vastauksestasi. Juttelitko lääkärin kanssa tarkemmin tuosta lääkityksestä..? Tai mitäpä se auttaa, kun on todettu turvalliseksi. Itseä vaan kaikki lääkkeet mietityttää raskausaikana, mutta ei se auta, kun itse tartunta olisi paljon pahempi juttu. Täytyy vaan luottaa siihen ettei lääkkeet vaikuta vauvan vointiin mitenkään. Stressaan tätä todella....:`(

Minä en ensimmäisessä raskaudessa ehtinyt syömään ollenkaan, kun lapsi syntyi niin aikaisin. Toisessa raskaudessa ehdin syödä pari päivää. En tarkkaan muista, mutta alle viikon kumminkin. Itselläni herpes uusii enää todella harvoin, edellisestä kerrasta on aikaa varmaan 6-7 vuotta. Raskausaikana ei uusinut, eikä ollut mitään tuntemuksia. Varmuuden varulta kuitenkin lääkitys.

Monet sairaanhoitopiirit ei taida edes suositella estolääkitystä jos ei ole oireillut raskauden aikana, varsinkaan viimeisen kolmanneksen jos on saanut olla ilman tuota riesaa.

[QUOTE="a p";26843105]Kiitos vieras vastauksestasi. Juttelitko lääkärin kanssa tarkemmin tuosta lääkityksestä..? Tai mitäpä se auttaa, kun on todettu turvalliseksi. Itseä vaan kaikki lääkkeet mietityttää raskausaikana, mutta ei se auta, kun itse tartunta olisi paljon pahempi juttu. Täytyy vaan luottaa siihen ettei lääkkeet vaikuta vauvan vointiin mitenkään. Stressaan tätä todella....:`([/QUOTE]

Eipä ihmeemmin juteltu tästä. Tietysti lääkkeidenkäyttöä raskausaikana tulee välttää. Täytyy vaan luottaa et on noi lääkkeet hyvin tutkittuja. Kaksi tervettä poikaa on nyt mulla. Tsemppiä sulle!

Yhteistyössä