Te joilla on luottokortti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luottokortiton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Luottokortiton

Vieras
Mikä kortti teillä on / millä luottorajalla? Ja paljonko teillä on vuosituloja?
Harkitsen luottokortin hankintaa , nykyään pelkkä Electron,,, vuositulot 33000 e pinnassa.

Visa. Tulot 20 000 euroa/vuosi, luottoraja 2000. Käytän harvoin, niin ei tuolla luottorajalla ole mitään merkitystä. Aikaisemmin oli 1000 euroa, mutta kun vaihdoin pankkia, niin laittoivat automaattisesti korkeamman luottorajan.

Mikä kortti teillä on / millä luottorajalla? Ja paljonko teillä on vuosituloja?
Harkitsen luottokortin hankintaa , nykyään pelkkä Electron,,, vuositulot 33000 e pinnassa.

Osuuspankin Visa Debit-Credit. Tulot noin 28000 e/v. Luottoraja siinä on muistaakseni 4000 e.

Ihan tyytyväinen olen tuohon ollut, palvelu pelaa. Ei toki niin hyvin kuin silloin kun oli vielä Visa Gold, mutta siitä piti luopua kun tulot laski.

Itse olen huomannut, että pankit mielellään laittaa sen luottorajan mahdollisimman ylös. Lisäksi olin aika yllättynyt kun halusin ostaa expertiltä osamaksulla astianpesukoneen, niin oikeastaan se menikin niin, että handelsbanken myöntää luottokortin, jolla osto tehdään. Kone maksoi 400€ ja luottokorttiin oli kuitenkin laitettu 3000€ raja eli samalla tietenkin houkutellaan ostelemaan kaikkea muutakin.

Jos teet paljon nettiostoksia, on järkevää hankkia toinen kortti niitä varten.
Minulla peruskäyttöön Mastercard ja nettiin Visa. Kaikki nettiostokset siis samalla laskulla ja nettikortilla pienempi käyttöraja.

Yhteistyössä