Te joilla on kolme lasta

• Viestiketjun aloittaja miie
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja lomaahan se on:
mikäs kiire sieltä on pois?täysihoito ja edullista
näin minäkin ajattelen, mielelläni olisin siellä sen kolmepäivää. Paremmin siellä saan levättyä ku kotona. Edellisen synnytyksen jälkeen olin ainenki ihan poikki..
Ihmiset on erilaisia. Mä en tosiaan pysty nukkumaan sairaalassa oikeestaan ollenkaan.
Täyshoidon hintalaatusuhdekin on vähän niin ja näin, siellä on tappavan tylsää. Mä olen kahden edellisen jälkeen ollut ihan pirteä, kiva se on sitten siellä maata ja laskea minuuttien kulumista.

Sänky on pieni ja epämukava.

Ruoka on, jos nyt ei pahaa, niin ainakaan se ei maistu yhtään millekään. Ja se tarjoillaan tietyn aikataulun mukaan. Jos haluan syödä silloin kun on nälkä, joudun silti maksamaan itseni kipeäksi sairaalan kanttiinissa.

näin minäkin ajattelen, mielelläni olisin siellä sen kolmepäivää. Paremmin siellä saan levättyä ku kotona. Edellisen synnytyksen jälkeen olin ainenki ihan poikki..
Mulla oli se tilanne, että jouduin ekaa kertaa synnytyksen jälkeen (aiemmilla kerroilla oli onneksi oma huone) huoneeseen jossa oli toinen mamma ja ei siinä muuten mitään, mutta kun vierasta lappas ja kännykällä koodailtiin pitkin yötä niin kyllä siinä nukkuminen häiriintyi... :|

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kolmannen kanssa taisi mennä pisimpään, ensin heitteli sokerit, sitten joutui sokeritipan jälkeen valohoitoon kellastumisen vuoksi. Taidettiin tulla kuudentena päivänä kotiin.
Mistä johtuu sokerien heittelyt? joko niistä tiedetään raskausaikana vai tuliko yllätyksenä?
Ei niistä aina tiedä etukäteen, tässä oli syynä raskausdiabetes. Täytyy sanoa, että joka kerta on oma tapauksensa ja etukäteen ei voi tietää, mitä tuleman pitää. Yhden kohdalla ultrailtiin sydäntä sivuäänen takia ja lonkan napsumisia on seurailtu. Muutamaan kertaan on noita kotiutumisia odoteltu bilirubiinimittausten perusteella, kerrankin päästiin lähtemään joskus 9 jälkeen illalla kotiin, kun arvot pysyivät hyvinä, kotona on mukavampi nukkua.

Muistattehan kuitenkin sen että ihmiset on todella erilaisia myös tässä asiassa.. Mä en esim. nuku sairaalassa hyvin.

eräs
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
illalla synnytin ja seuraavana päivänä aamupäivällä lähdettiin. :)
Jos sieltä ei halua lähtee seuraavana päivänä niin pitävätkö pidempään?
kyllä siellä saa kauemmin olla. itse pyysin kolme kertaa mahdollisuutta lähteä kun oltiin molemmat täysin terveitä ennenkun suostuivat.

ap
kysyn vielä... millä viikoilla teillä on lapset syntyneet. Jos kakkonen on syntynyt esim paljon lasketunajan jälkeen onko todennäköistä että kolmonenkin viihtyy masussa pidenpään?

kysyn vielä... millä viikoilla teillä on lapset syntyneet. Jos kakkonen on syntynyt esim paljon lasketunajan jälkeen onko todennäköistä että kolmonenkin viihtyy masussa pidenpään?
Eka syntyi 40+3, toka 39+5 ja kolmas venyi pisimpään, 40+4.

En usko, että noilla normaalisti hirveästi on merkitystä. Mä luulin, että kolmas tulis enemmän etukäteen kun toka. Oli niin alhaalla, toka tuli pari päivää etuajassa ja edellisestä synnytyksestäkin oli vaan 1v3kk, mutta niin se vaan siellä viihtyi.

Eka syntyi 42+0, toinen 42+3 ja kolmas 41+6. Ja mulla on jokainen synnytys käynnistetty, tiedä sitten kauanko olisivat muuten siellä viihtyneet..

täällä taas
ruokahan siellä on ihan hyvää.oli oma suola mukana ja sit oli jääkaappi jossa oli kaikenlaisia herkkuja sai hakea aina kun mieli teki.asuion sellasaessa perhehuoneessa eikä se tullut maksamaan sen enempää kuin huoneissa jossa on monta äitiä.minusta siellä oli mukavaa.kanttiinista kävin hakemassa herkkuja kun katsouin yöllä vauvan kanssa telkkaria.olin vaan 2 päivää mutta kivaa oli.

vieras
Eka 41+3, sairaalassa 5 yötä.
Toka 40+2, sairaalassa 3 yötä, olisivat pitäneet vielä yhden kun vauva loutui lonkkalastaan, mut lähdin kotiin.
Kolmas 40+3, sairaalassa 2 yötä.

Kolmoselta ja neloselta olin kaksi päivää, oikein pilkkua viilaten alle kaksi vuorokautta. Esikolta ei päästetty heti pois, kun nosti kuumeen, ja olin 6pv että nähtiin mistä kuume johtui.. Kakkonen leikattiin, ja sain tulehduksen ja taas vierähti 6päivää.

Yhteistyössä