Te joilla o ehkäisyrengas!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maiu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
nostin sulle vanhan ketjun lukaisepa siitä dieselmomin kirjoitukset. tässä yksi kopio
---------------------------------------------------------------------

joo taitaa olla useimmilla eka oire renkaasta nuo hiivamaiset oireet.. ensin kutisee.. sitten alkaa kuumottaa liki kokoajan.. seksistä ei vähän ajan päästä tule mitään kun sattuuja kirvelee kokoajan ja lopulta alkaa näkyä ihan haavaumia ja on tosi hellä.

eli se keltarauhashormonin yleisin sivuvaikutus on tuo limakalvojen oheneminen joka renkaan kanssa korostuu kun on suoraan limakalvoja vasten..

eli jos alkaa tulla hiivamaisia oireita tiuhaan niin kannattaa tarkkailla tuilannetta kun ei välttämättä ole hiivaa.

surku sinänsä kun itekin tykkäsin renkaasta kun oli niin helppo käyttää, senkun kerran kussa laitto ja kerran kuussa pois. koko muuna aikana ei tarvinut muistaa. ja luotettavakin oli. kumien kanssa on aina semmoista sähellystä ja ne on aina loppu tai muuta vastaavaa.

itselläni rengas ollut käytössä jo reilun puolitoista vuotta. noita samoja emätin oireita ilmeni myös, mutta niihinkin löytyi hoito. terveyden hoitaja suositteli ovestin emätinpuikkoja tai voidetta. rengas ohentaa emättimen limakalvoja hiukan ja tuosta löytyy keino siihen. alunperin ovestin on kehitelty vaihdevuosien aikana käytettäväksi, mutta nykyään sitä käyttää suuri osa renkaan käyttäjiä.

juu. ohentaa "hiukan" itelläin tuli myös noiota haavaumia ihan ulkosynnytimiin asti, ennenkun tajusin lopettaa. mullekin alkuuh suositteli tuota vaihdevuosihormonikapseleita. mutta eivät kauaa auttaneet. ja jotenkin itelläni ei mee jakeluun että ensin toisella hormonilla huononnetaan omat limakalvot ja sitten käytetään toista että limakalvot paranisis

Kuinka pian käytön aloittamisen jälkeen nuo limakalvojen kuivumiset / hiivaoireet alkoi? Mulla toinen rengas menossa ja tilanne päinvastoin: aiemmin herkästi tulleet hiivaoireet on hävinneet ja limakalvot on vähintäänkin kosteat koko ajan ;-)

mulla oli ja alkuun että rengas hiukan ärsytti limakalvoja mikä näkyi alkuun lisääntgyneenä valkovuotona. puolitoista vuotta myöhemmin alkoikin kaikki oireet sitten kerralla. paino nousu kiukkusin kuin karhu ja limakalvot haavaumilla yms yms. lääkäri selittikin että rengas kun vapauttaa hormonia tasaiseen niin oireet saattaa tulla paljon myöhemmin kuin pillereiden kanssa kun hormonia tulee pyrähdyksittäin.

eli kannattaa tarkkailla tilannetta ja kun ja jos alkaa hiivaoireita ilmetä useaan niin ei välttämättä ole hiivaa vaan rengas joka sen aiheuttaa

Mulla ongelmia tuon ehkäisyrenkaan kanssa siinä mielessä, että on tuntunut, että se on liian alhaalla. Ohjeissa kun sanotaan, ettei se saisi paikalleen asennettuna tuntua sormenpäähän! Mulla se tuntuu, kun työntää puolet sormesta sisälle...
Sitä aikani sitten vähän väliä "tönin" ylöspäin aina wc:ssä käydessäni. Mutta nyt soitin perhesuunnitteluun ja sielä sanoivat, ettei ohje pidä paikkansa, koska kaikilla eri syvyiset emättimet. Eli on ihan normaalia, että se rengas tuntuu sormenpäähän :D

mulla rengas ollut käytössä puoli vuotta eikä vielä ainakaan mitään ongelmia ole ilmaantunut,päinvastoin,olen ollut todella tyytyväinen pillereitten sijaan.

Yhdyn edellisen puhujan kommenttiin, olen ollut tois tyytyväinen renkaaseen! vajaan puoli vuotta olen käyttänyt, ei sivuoireita, paitsi että sellaset "apua apua unohdin pillerin, mitäs nyt" -paniikkikohtaukset on jääny pois. :D

Tosi paljon huolettomampi ratkaisu kuin pillerit, ainakin tällaiselle huithapelille kuin minä olen...

Yhteistyössä