Te joilla migreeniin liittyy pahoinvointi/oksentelu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja migreeni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

migreeni

Vieras
.. niin helpottaako se kipu yleensä oksennuksen jälkeen? Mulla migreeni ilman pahoinvointia ja ennakko-oireita, ja usein jää ns. päälle, eli saattaa olla viikkoja putkeen.

Kiitos tiedosta! Minä jotenkin siinä luulossa ollut että sen oksentamisen jälkeen oireet hellittää... Olen vasta n. vuodenpotenut migreeniä niin olen vielä aika ummikko :)

Mulla migreeni iskee aina yöllä. Herään järkyttävään päänsärkyyn, seuraavaks oksennan. Migreeni kestää mulla sen vuorokauden, jonka aikana oksennan n. 30min välein. Voin kertoa, että itselläni ei ainakaan helpota yhtään. :(
Lääkkeeksi sain viimeksi Maxaltia, ja se vie päänsäryn veke, mutta pahoinvointi jää. Onneksi silmien laserleikkauksen jälkeen kohtaukset ovat satunnaisia, ehkä kerta, pari vuoteen joutuu enää kärsimään.

[QUOTE="ATAH";25886610]Mulla migreeni iskee aina yöllä. Herään järkyttävään päänsärkyyn, seuraavaks oksennan. Migreeni kestää mulla sen vuorokauden, jonka aikana oksennan n. 30min välein. Voin kertoa, että itselläni ei ainakaan helpota yhtään. :(
Lääkkeeksi sain viimeksi Maxaltia, ja se vie päänsäryn veke, mutta pahoinvointi jää. Onneksi silmien laserleikkauksen jälkeen kohtaukset ovat satunnaisia, ehkä kerta, pari vuoteen joutuu enää kärsimään.[/QUOTE]

Mullakin 95% migreenistä iskee aamuyöstä, herään siihen klo 4!

Ei helpota :( Pahentaa vaan. Yleensä migreeni kestää pari päivää, joista ensimmäisen oksenna n. tunnin välein. Pahoinvointilääkkeetkin on suppoina, mutta harvemmin niistä kunnon apua on. Migreenilääke on nenäsumutteena, mutta sekin auttaa vaan joskus. Harkitsen itse vakavasti estolääkitystä....

Ei helpota :( Pahentaa vaan. Yleensä migreeni kestää pari päivää, joista ensimmäisen oksenna n. tunnin välein. Pahoinvointilääkkeetkin on suppoina, mutta harvemmin niistä kunnon apua on. Migreenilääke on nenäsumutteena, mutta sekin auttaa vaan joskus. Harkitsen itse vakavasti estolääkitystä....

Minä sain estolääkkeen heti kun diagnoosi varmistui. Ensin kuvattiin pää ja kaularanka, ja kun ne oli normaaliit niin sain migreeni-diagnoosin ja heti estolääkityksen.

Mullahan siis migreeni alkoi heti 5 viikon mittaisella päivittäisellä säryllä niin eivät heti migreeniksi arvanneet...

Minä en nykysin enää oksenna.. mutta migreeni kestää pahimmillaan viikon/kaks! :O
Sillon makaan vaan sairaalassa osastolla!

Mulle, kun ei käy migreenilääkkeet ollenkaan, joten helvettiä, kun kohtaus iskee!!!
Kortisonia vaan suoneen + opiaatteja !

Kipu ei helpota.
Ei tietenkään, kun siinä menee pari päivää - myrkytysoirehan se on! Parempi ettei hanki sitä myrkytystilaa, mut eipä enää migreenin tullessa näe niitä tuoteselosteita lukea eikä pääse kauppaankaan itse:-(
Juomissakin on glutamaatteja, mut moni ei sitä tiedä ja pansuolaa (lysiinihydrokloridi) mäkkärin ja hesen ruoassa.

Manteli saattaa helpottaa närästystä, mutta moni käyttää mieluummin happosalpaajia:-(

Ei tietenkään, kun siinä menee pari päivää - myrkytysoirehan se on! Parempi ettei hanki sitä myrkytystilaa, mut eipä enää migreenin tullessa näe niitä tuoteselosteita lukea eikä pääse kauppaankaan itse:-(
Juomissakin on glutamaatteja, mut moni ei sitä tiedä ja pansuolaa (lysiinihydrokloridi) mäkkärin ja hesen ruoassa.

Manteli saattaa helpottaa närästystä, mutta moni käyttää mieluummin happosalpaajia:-(
Mä olen allerginen mantelille.
Kerropa ilman linkkejä mikä sinun mielestä aiheuttaa migreenin? Silloin kun se tulee niin menkat on just loppunut. Migreeni on vaivanut reilun vuoden ajan.

Mä olen allerginen mantelille.
Kerropa ilman linkkejä mikä sinun mielestä aiheuttaa migreenin? Silloin kun se tulee niin menkat on just loppunut. Migreeni on vaivanut reilun vuoden ajan.
En ehdi nyt enempää. On muutakin tekemistä. Luomusokeria ei mainita tuolla sivulla välttämättä, mutta sitä en käytä ollenkaan, migeeni tulee, kun siinä on glutamiinihappoa ja glysiiniä.

Luomusokerista / intiaanisokerista tulee myös migreeni, tavallisesta ei tule, mutta luomuhunajasta ei ainakaan tule. Soijaa en käytä edes vahingossa, joten en voi tietää, tuleeko siitä, mutta sinisestä väriaineesta tulee kuulemma monelle muulle enkä sen vuoksi sillä värjättyjä aineksia käytä. Glysiiniä on monissa lääkevalmisteissakin, joten saa olla tarkkana siinäkin, ettei altistu sille tai glutamiinihapolle. Onhan natriumglutamaattiakin muutamissa valmisteissa, ja sehän - todellakin jo oppikirjassa Neurologia - a i h e u t t a a migreeniä. Kannattaa oksentaa pois, jos etova olo tulee tai silmissä vilistää.

Joskus helpottaa hetkellisesti. Ja mulla se inhottava oksentaminen helpottaa tilannetta sillä tavalla että oksentamisen jälkeen lääke pysyy paremmin sisällä, kun yleensä ei tule heti lisää oksentamista niin lääke ehtii vaikuttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailia61:
Joskus helpottaa hetkellisesti. Ja mulla se inhottava oksentaminen helpottaa tilannetta sillä tavalla että oksentamisen jälkeen lääke pysyy paremmin sisällä, kun yleensä ei tule heti lisää oksentamista niin lääke ehtii vaikuttamaan.
Mut kun on kyse myrkytysoireesta, se täytyy saada äkkiä pois!
Esim.E904on sellaccaa ja saa aikaan sen.