te joilla menee ruokaan 60-100€/vko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
niin mitä syötte? puuroja,makaronia? onko tohon laskettu vaipat ym. mukaan? kuinka monta henkeä perheessä on?
meillä on viisi ja meillä menee väh 250€/vko kauppaan!

Meilä menee about 100e viikossa mutta kolme henkeä ja vauva vasta. Syömme ihan kaikkea...minkälaisen listan haluat :D En ny kaikkea jaksa listata...ei säästetä ruoassa oikeastaan koskaan...
Nyt on tullu vähän katottua, kun säästeään häihin, mutta ei kauheesti...

Vaipat,korvikkeet, miehen työruoka yms laskettu mukaan juu.

Viimeksi muokattu:
meillä menee n. 100 € viikko.. syödään hedelmiä jonkin verran.. myös ruoat on jauhelihasta eri versioita, kanaa, kalaa, perunaa, pastaa... salaattia on monena päivänä ruoan kans.. sitten leipää on montaa eri sorttia, myös löytyy juustoa, kurkkua, makkaraa, kinkkua kaapista.. :) meillä on aika monipuolista ruokaa.. :) syödään ainaki kerran viikossa myös kunnon pihviä kaupasta.. ja tossa 100 €/vko on mukana myös vaipat ja taloustavarat.. sekä miehen saunakaljat :D

ja musta tuntuu että menee liikaa kauppaan kuussa :D

3 henkeä on ja ruokaan menee 30-60 e/vko, syödään "ihan normaalisti".
Ostetaan yleensä edullisempaa vaihtoehtoa jos sitä on, eikä mitään kovin kalliita ruokia syödä tai syödä ulkona, mutta muuten ei juuri säästellä.
Syödään keittoja,jauhelihaa ja makaronia,soijarouhetta,perunoita,pihvejä,lihapullia,kanaa,riisiä,hedelmiä,vihanneksia,joskus harvemmin jotain valmisjuttuja jne.

Tehdään yleensä yksi lämmin ruoka päivässä ja viikonloppuisin käydään myös sillointällöin isovanhempien luona syömässä.

meillä menee n. 100 € viikko.. syödään hedelmiä jonkin verran.. myös ruoat on jauhelihasta eri versioita, kanaa, kalaa, perunaa, pastaa... salaattia on monena päivänä ruoan kans.. sitten leipää on montaa eri sorttia, myös löytyy juustoa, kurkkua, makkaraa, kinkkua kaapista.. :) meillä on aika monipuolista ruokaa.. :) syödään ainaki kerran viikossa myös kunnon pihviä kaupasta.. puuroa meillä ei syödä kuin harvoin, poika ei syö puuroa ollenkaan.. ja tossa 100 €/vko on mukana myös vaipat ja taloustavarat.. sekä miehen saunakaljat :D

ja musta tuntuu että menee liikaa kauppaan kuussa :D

niin ja meitä on 3 henkeä ja kissa :)

Ei juuri syödä makaroneja ja niitäkin täysjyvää. Kasvispainotteista, luomua. Aikuinen & 2- ja 4-vuotiaat ja vauva (kestovaipat, rintaruokinta). Satasella saa helposti viikon ruoat pihistelemättä.

Meillä menee just joku 70-100 euroa kauppaan viikossa... Mut mies syö töissä sen lisäks... meitä on kolme mutta tuo vauva syö vielä täysin rintaa... ja mä oon syönyt aika paljon eineksiä kun en oo jaksanut/ehtinyt vielä kokkailla... Me ostetaan aina kilotolkulla hedelmiä kun ukkeli niitä syö... leipää, leikkelettä, juustoo, jugurttia, maitoa on perus setti, minkä lisäks tavittava määrä viikonloppu ruokiin aineksia ja mun einekset... ja sit tietty jos on joku esim murot, riisit yms loppu niin sitä... mistään ei sinäänsä pihistellä mut ei osteta liikaa, koska se olis luonnonvarojen haaskausta, tiedetään siis melko tarkalleen mitä meillä viikossa kuluu ja ostetaan vaan sen verran niin ei tarvii heittää pois... Nyt pikkuvauvan kanssa tuntuu et mä käyn myös apteekissa kerran viikkoon ja sinne menee toinen 70-100 euroa... cublatonit, tissirasvat ja d-vitamiinit tuntuu kokoajan olevan lopussa ja vaippaihottumaan tuli ehkä ostettua turhankin monenlaista tököttiä...

Alta 100 euroa menee viikossa, tosin meitä onkin vain minä ja 2 lasta, joista toinen vasta vajaa 2 viikkoa vanha ja toinenkin vain 2v, joten ruokaa ei suuria määriä mene. Meillä syödään mitä mieli tekee ja en välttämättä tee kahta ruokaa päivässä ja joskus syödään siskoni luona ja välillä tätini tuo ruokaa meille, tosin kuitenkin vain ehkä kerran viikossa.

Mä haluisin elää viikon nähden niin että alle 100e pärjää syöden hyvin. Mulla meni ma kauppaan 120e ja nyt pitäis mennä taas hakemaan lisää tavaraa. noh tupakkaan menee kuussa 200e yhteensä miehen kanssa. Sit taas meidän vaavi syö purkkiruokaa niin se taasen nostaa jonkun verran laskua. Onneks kohta saa alkaa antaa samaa ruokaa. semmoinen 900 ainakin menee kuussa prismaan tai s-markettiin plus sitten joku 400 menee bensoihin ja lähikaupan ostoksiin. Yksin asuessani opiskeluaikoina mulla meni 600e kuukaudessa palkasta kaupan tiliin. Ja siin on mukana alkoholit ja muut. Päätin kotoa muuttaessani että mistään suuhun laitettavasta en pihistele vaan ostan sitä mitä haluan. Meillä oli aina kaappi tyhjää täys tai sitten syötiin jotain purkkihernekeittoa (mikä on kyllä hyvää) Nyt meidän jääkaapissa pitää olla aina kaikkea mahdollista jotta voi syödä monipuolisesti. Säästän sitten vaikka omissa vaatteissa sen minkä ruokaan menee. Jos saisin tuon ruokalaskun pienenemään puoleen ois kiva summa kyllä kuukausessa säästettväks sit sais jotain kivaa ostettua tai sitten asuntoa maksettua =)

meillä menee n.100€ viikko kauppaan, vaippoja ei käytä muut kun minä kerra kuussa, päivät ollaan töissä/päikyssä/koulussa, iltasin tarjolla puuroa/muroja/leipää/hedelmää, päivälliseksi yleensä teen ihan peruskotiruokaa makaronilaatikkoa,keittoja,kiusauksia yms, ja teen yleensä kahdeksi päiväksi kerrallaan aina lämpimän ruoan. lisäksi kaapissa aina leipää,leikkelettä,maitoa,munia,juustoa,kurkkua ja salaattia.
viikonloppuisin sitten syödään vähän pidemmän kaavan mukaan ja on namipäiväkin.

[QUOTE="hmmm";22480420]meillä menee n.100€ viikko kauppaan, vaippoja ei käytä muut kun minä kerra kuussa, päivät ollaan töissä/päikyssä/koulussa, iltasin tarjolla puuroa/muroja/leipää/hedelmää, päivälliseksi yleensä teen ihan peruskotiruokaa makaronilaatikkoa,keittoja,kiusauksia yms, ja teen yleensä kahdeksi päiväksi kerrallaan aina lämpimän ruoan. lisäksi kaapissa aina leipää,leikkelettä,maitoa,munia,juustoa,kurkkua ja salaattia.
viikonloppuisin sitten syödään vähän pidemmän kaavan mukaan ja on namipäiväkin.[/QUOTE]

niin ja kaksi aikuista ja kaksi lasta plus kaksi koiraa :)

Alkuperäinen kirjoittaja äitiliini 9 viikkoa;22480179:
Meillä menee just joku 70-100 euroa kauppaan viikossa... Mut mies syö töissä sen lisäks... meitä on kolme mutta tuo vauva syö vielä täysin rintaa... ja mä oon syönyt aika paljon eineksiä kun en oo jaksanut/ehtinyt vielä kokkailla... Me ostetaan aina kilotolkulla hedelmiä kun ukkeli niitä syö... leipää, leikkelettä, juustoo, jugurttia, maitoa on perus setti, minkä lisäks tavittava määrä viikonloppu ruokiin aineksia ja mun einekset... ja sit tietty jos on joku esim murot, riisit yms loppu niin sitä... mistään ei sinäänsä pihistellä mut ei osteta liikaa, koska se olis luonnonvarojen haaskausta, tiedetään siis melko tarkalleen mitä meillä viikossa kuluu ja ostetaan vaan sen verran niin ei tarvii heittää pois... Nyt pikkuvauvan kanssa tuntuu et mä käyn myös apteekissa kerran viikkoon ja sinne menee toinen 70-100 euroa... cublatonit, tissirasvat ja d-vitamiinit tuntuu kokoajan olevan lopussa ja vaippaihottumaan tuli ehkä ostettua turhankin monenlaista tököttiä...

ohhoh, tupakkaan 200€ kuussa, :D

Meillä 4henkinen perhe. Minä ja kaks lasta kotona,mies töissä ja kotona syö vain päivällisen+eväsleivät mukaan,joskus jonkun valmisruuan.
Lapset saa 2 lämmintä ateriaa, perunaa tai makaronia,lihaa/kanaa/kalaa..usein on jauheliharuokia kun ne on suosikkeja, mutta suht monipuolisesti kuitenkin. Aamu, ilta ja välipalat on jugurttia, kaurapuuroa, hedelmää ja leipää.
Mun mielestä aivan normaalisti ja monipuolisesti syödään ja menee 300-400e..pienempi käyttää vaippoja muutaman päiväs ja ne on tuossa mukana, myös pesuaineet sun muut.

[QUOTE="vieras";22480472]Meillä 4henkinen perhe. Minä ja kaks lasta kotona,mies töissä ja kotona syö vain päivällisen+eväsleivät mukaan,joskus jonkun valmisruuan.
Lapset saa 2 lämmintä ateriaa, perunaa tai makaronia,lihaa/kanaa/kalaa..usein on jauheliharuokia kun ne on suosikkeja, mutta suht monipuolisesti kuitenkin. Aamu, ilta ja välipalat on jugurttia, kaurapuuroa, hedelmää ja leipää.
Mun mielestä aivan normaalisti ja monipuolisesti syödään ja menee 300-400e..pienempi käyttää vaippoja muutaman päiväs ja ne on tuossa mukana, myös pesuaineet sun muut.[/QUOTE]

Lisäys tähän että mehuja ei osteta kuin kesällä, limsaa harvoin, herkkuja kerran viikos vähän.
Ja kissojen ruuat on tuossa mukana.
Tupakkaa mies ostaa huoltoasemalta työmatkoillaan joten siihen menee sitten laskujen mukaan n. 80e/kk

En ole laskenut, mutta veikkaan että normiviikolla meillä menee kauppaan tuo 60-100. Syömme molemmat töissä, usein vielä töiden jälkeen käy jossain kahvilla yms. ja viikonloppuisin yleensä syödään jossain ulkona, eli kotiin ostetaan lähinnä leipää, leikkeleitä, juustoa ja mehua.
Varmaan muuttuu sitten, kun jää äitiyslomalle, mutta tällä hetkellä noin.

[QUOTE="hmmm";22480452]ohhoh, tupakkaan 200€ kuussa, :D[/QUOTE]

200/5=40, eli 40askia tupakkaa kuussa! 10 askia viikossa, 5aski per henki viikossa, kannattaiskohan hiukn harkita vähentämistä? tai lopettamista?

itse olen ollut myös tupakoitsija, mutta poltin "vain" 3askia viikossa, eli ilmeisesti olen ollut aika vähäisesti sauhutteleva

200/5=40, eli 40askia tupakkaa kuussa! 10 askia viikossa, 5aski per henki viikossa, kannattaiskohan hiukn harkita vähentämistä? tai lopettamista?

itse olen ollut myös tupakoitsija, mutta poltin "vain" 3askia viikossa, eli ilmeisesti olen ollut aika vähäisesti sauhutteleva

Mulla itellä riittää se 3 askia viikossa mutta miehellä menee se aski per työvuoro ja muut päälle.

Noin 150e viikossa menee ja syödään normaalia ruokaa ja syödään myös päivällä, mies syö töissä ja illalla on myös lämmin ruoka ja jos eilistä jää niin se syödään päivällä lounaaksi. Halvemmalla pääsisi jos leipois itte enemmän.

Miksi ruokamenoihin ois laskettu mukaan vaipat?

Meillä menee varmaan aika tarkkaan 100e/vko ruokaan, tosin vähintään parina päivänä saadaan aina ilmaiseksi valmiiksi kotiin kannettuna sapuskat ;)
Aika paljon meillä syödään pastaa (salami- ja lohipasta on lemppareita), kanaa ja riisiä, nyt oon innostunut tekemään taas keittojakin. Puuroa ei syödä oikeastaan ikinä (ainoastaan minä joskus ja 1v joskus).
Pizzaakin tilataan silloin tällöin.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä