te joilla menee ruokaan 60-100€/vko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
yritämme pärjätä 50 eurolla viikossa.

mut meil menee kerran kuussa tilipäivänä 100 egee kuiva ja pesuaine ostoksiin eli teen listan ain ennen tiliä mikä on niin lopussa et sil ei kuukautta pärjää ja ostetaan ne valmiiksi eli silloin kaupasta ei tartte viikottain hakea kuin tuore tavaraa, lihat, hedelmät, maito yms.

perheeseen kuuluu 3 lasta ja 2 aikuista.

3 henkeä, 2 aikusta+11kk lapsi. Vaipat on mukaan laskettu.

Lapsi ja mies syö aamulla ja illalla puuroa, itse syön vain aamulla puuron, lounaaksi ja päivälliseksi ihan tavallista kotiruokaa salaatin kera. Teen lounaalle ruuan ja siitä syödään samaa päivälliseksi. Välipalaksi on viiliä/kiisseliä tms. Teen itse kaiken minkä pystyn, esim. leipää en oo koskaan ostanu valmiina.

50-60 e viikossa menee.

3 henkeä, 2 aikusta+11kk lapsi. Vaipat on mukaan laskettu.

Lapsi ja mies syö aamulla ja illalla puuroa, itse syön vain aamulla puuron, lounaaksi ja päivälliseksi ihan tavallista kotiruokaa salaatin kera. Teen lounaalle ruuan ja siitä syödään samaa päivälliseksi. Välipalaksi on viiliä/kiisseliä tms. Teen itse kaiken minkä pystyn, esim. leipää en oo koskaan ostanu valmiina.

50-60 e viikossa menee.

Niin ja piti sanoa, että säästyy huimasti rahaa kun menee tarkan listan kanssa kauppaan kerran viikossa, eikä osta mitään ylimääräistä.

meillä menee n. 100 € viikko.. syödään hedelmiä jonkin verran.. myös ruoat on jauhelihasta eri versioita, kanaa, kalaa, perunaa, pastaa... salaattia on monena päivänä ruoan kans.. sitten leipää on montaa eri sorttia, myös löytyy juustoa, kurkkua, makkaraa, kinkkua kaapista.. :) meillä on aika monipuolista ruokaa.. :) syödään ainaki kerran viikossa myös kunnon pihviä kaupasta.. ja tossa 100 €/vko on mukana myös vaipat ja taloustavarat.. sekä miehen saunakaljat :D

ja musta tuntuu että menee liikaa kauppaan kuussa :D

Oletko kerännyt kuitit talteen vai "tuntuuko" sinusta vain että sulla menee satanen per viikko? En ihan usko tuota, meillä ruokavalio suht samanlainen ja rahaa menee vähintään 150e ja enemmänkin jos ostaa pihvejä.

Meillä menee n. 100 € / vko ruokaan + muihin päivittäistavaroihin (joskus hieman yli tuosta, korkeintaan 130 € / vko). Tehdään kaikki mahdollisimman pitkälle itse, mm. leipää ei osteta enää kuin ruisleipä kaupasta. Tuo summa sisältää miehen viikon ruoat, hän ei syö työpaikkaruokalassa. Perheeseemme kuuluu 2 aikuista ja kaksi lasta (3-v ja 6 kk). Tuo summa siis sisältää kaiken. Esikoinen jo päiväkuiva, kuopus käyttää kestovaippoja.

[QUOTE="vieras";22480635]Meillä menee n. 100 € / vko ruokaan + muihin päivittäistavaroihin (joskus hieman yli tuosta, korkeintaan 130 € / vko). Tehdään kaikki mahdollisimman pitkälle itse, mm. leipää ei osteta enää kuin ruisleipä kaupasta. Tuo summa sisältää miehen viikon ruoat, hän ei syö työpaikkaruokalassa. Perheeseemme kuuluu 2 aikuista ja kaksi lasta (3-v ja 6 kk). Tuo summa siis sisältää kaiken. Esikoinen jo päiväkuiva, kuopus käyttää kestovaippoja.[/QUOTE]

Ja tähän siis sisältyy hedelmiä, salaatintekotarpeita, jauhelihaa, broileria, kalaa, juusto, margariini, maitotaloustuotteet, kahvi jne. Viilejä ja jugurtteja ei enää osteta, liian kalliita ja sokeripitoisia. Myöskään leikkeleitä ei osteta. Helposti menis rahaa paljon enemmän ja aiemmin menikin, varmaan 150 € / vko, kun osteltiin kaikkea vähän holtittomammin. En usko minäkään, että "teisu harmaana" pystyy sadalla eurolla ostelemaan pihvejä sun muuta.

moni kuka on vastannut on pienten lasten vanhempia, kyllä meillä menee ruokaan vähintään tonni kuukaudessa kun lapset on murkkuikäisiä, se on uskomaton määrä mitä tohon 16v poikaan (186cm pitkä) ruokaa uppoaa, määrä on vähän eri onko kyseessä 2v tai 15 v. Syodään myös pari kertaa viikossa koko liha pihvit (esim sisäfilee-pihvit maksaa tälle porukalle noin 25e ) , paljon syödään myös lohta tai muuta kalaa esim. 1,5kg lohifilee menee kerralla (maksaa noin 10e kg eli kerta 15e),
kilon oltermanni kestää vajaan viikon, 3-4 litraa maitoa päivässä ....

gg, tämä on varmasti totta. Itse luotan siihen, että jahka nuo omat kaksi poikalasta ovat murkkuiässä, niin talous on sen verran tasaantunut, ettei ihan yhtä huolella tartte nyt mietiskellä kaupassa rahavarantojen riittävyyttä, vaan voi tosiaan se tonnikin mennä "huoletta".

[QUOTE="tiuhtiti";22480401]Mä haluisin elää viikon nähden niin että alle 100e pärjää syöden hyvin.

[/QUOTE]
Mä olen jo jonkin aikaa seurannut kaupoissa ruokien hintoja ja todennut, että halvallakin voisin päästä. Jos luopuisin kotimaisuuden ja laktoosittomuuden sekä lihassa ja kananmunissa luomun vaatimuksesta, niin säästö olisi huomattava. Olen nähnyt tarjouksessa ulkolaista naudan sisäfilettä jopa 14,90 e/kg. 100 gramman pihvit neljälle jäisi siis alle kuuden euron. Ostamalla Pouttua, Euroshopperia ja muita ulkomaalaista lihaa käyttäviä, säästäisi ihan kivasti. Ja jos yleensäkin keskittyisi Euroshopperiin, Rainbowiin ja mitä näitä nyt onkaan sekä kävisi välillä Lidlissäkin, niin melkein veikkaan, että 100:lla eurolla viikossa saisi 2:lle aikuiselle ja 2:lle alle murkkuikäiselle lapselle ihan täysipainoiset sapuskat ja saattaisi vielä jäädä rahaa säästöönkin.

Ainakin Citymarketissa on tämän tästä tosi hyviä vaippatarjouksia.. viime viikolla ostin pampers paketin 8,90e. pitääpä meilläkin alkaa vähän laskemaan, paljonko menee ruokaan rahaa viikossa. itse leivon leivät, koska en tykkää kaupan leipien mausta juurikaan, ainut hyvä eli ruisleipä pistää vatsan kipeäksi:/ leikkeleitä ei paljoa käytetä koska mä en tykkää niistä, nekin on muuten tosi kalliita!

Yhteistyössä