Te, joilla matalat VERENPAINEET - mitenkä matalat?

Kun mulla oli nyt 108/58. On ollut joskus matalampikin, mutta jotenkin tuntuu, että nyt toi tekee aika kovia huippauskohtauksia mulle. Etenkin nyt noustessa, mutta muutenkin. Tai siis toi systolinen on joskus ollut matalampikin, diastolinen ei, se on aina ollut päälle 60... Jatkuvasti tekisi mieli jotain suolasta, keho koittaa ehkä saada nostettua noita ylemmäs?

Vähän inhottavia oloja tulee :|

edit:menisköhän tää nyt läpi... kun kyllä mulla on varmaan kohtalotovereitakin täällä.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alle sadan yläpaine, mutta se kait vain kuuluu tähän malliin. Suolaista inhoan, eli ei ainakaan minun kroppani edes pyri korjaamaan tilannetta. Lääkitykseni kyllä nostaa paineita... ainakin teoriassa.

Pitää vain opetella nousemaan ylös rauhallisesti ja muistaa, että eivätpähän ainakaan suonet joudu kovan rasituksen alle.
 
Mulla on aina kans ollu matalat... viimeks oli 102/52 :eek: huippailee ja tule putoomisen tunnetta yms... mä sit hyvälläomalla tunnolla nappailen salmiakkia, sipsiä, suolatikkuja yms :) mut ei tää kyl hauskaa ole :hug:
 
harmaana
Mulla oli yhtenä päivänä kahvikupin jälkeen 106/65 vaikka kahvin pitä snostaa verenpainetta....mulla on tosiaan kans huimausta, heikotusta jne. nyt oon syöny lakritsia, salmiakkia, venytelly ja niskoja on hierottu. aamuisin kun nousen sängystä niin hitaasti sen tee, ensin istun ja sitten siitä nousen. niin ja nestettä kannattaa juua ja käydä raittiissa ulkoilmassa
 
No mulla on nyt kanssa salamatkustaja masussa, ei multakaan ole aikoihin "normaalissa" olotilassa mitattu. Loppua kohden nää on kyllä ainakin aiemmin nousseet - huippaus helpottaa.

Jonsered, sepäs se, kun vielä osaisi (muistaisi) nousta rauhallisesti... Vaan kun ei. On ponnistettava pystyyn niin, että pöksyistä rutisee saumat... ja sit sumenee silmissä. Välillä näkyy tähtiä :heart: B)
 
täällä toinen
joskus on luokkaa 98/60 tai vast., eli yläpaine alle 100:n.
Normaali on tuota samaa kun sulla että yläpaine on max 110 ja alapaine jää mukavasti alle 70:n.

Raskaana ollessa paineet sitten tietenkin nousee, ovat jopa 120 / 68, ja tädit hokee että HIENOA!! vaikka mulle ne on tosi koholla.

Nuoremman vauvan kohdalla sektiossa lääkkeellisesti yritettiin paineita nostaa, ei noussut. Ilmeisesti liittyy jotenkin siihen, että toimenpiteen aikana paineet ei saa olla liian matalat??

Anestesialääkäri ja hoitaja olivat jo huolissaan, että kun lääkettä on laitettu näin ja näin paljon, ei sitä enempää voi laittaa.. ja paineet vaan jossain mitättömässä lukemassa.. sanoin, että ne on aina matalat.

Elimistö on tottunut, ei huimaa enää niin hurjasti ja kokoaikaisesti joka välissä kuten nuorempana.
 
mie
Mulla alkuraskaudesta alin mitattu oli 98/50. Ei kyllä paljon edes uskaltanu ylös katsoa, kun meinas jo siitäkin taju lähteä. Onneksi kesti vaan muistaakseni neljä ekaa kuukautta ja sit vikkuhiljaa nousi normaalilukemiin 130/70 luokkaa mulla on normaalisti.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Sauna pistää paineet heittelemään, mulle tulee siellä helposti huono olo, jos oon vähänkin kovemmissa löylyissä. Saunoessa on pakko juoda lipittää ja käydä vilvoittelemassa vähän väliä, tai olo on aivan kamala... :x
Jep, saunassa ei voi montaa minuuttia olla, ei ainakaan maata lauteilla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja täällä toinen:
joskus on luokkaa 98/60 tai vast., eli yläpaine alle 100:n.
Normaali on tuota samaa kun sulla että yläpaine on max 110 ja alapaine jää mukavasti alle 70:n.
Saman suuntaiset paineet. Yleensä yläpaine alle 100 tai sen ja alapaine siinä 60-70. Hiukkasen päässä huippaa varsinkin noustessa ja nopeat liikkeet

 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Sauna pistää paineet heittelemään, mulle tulee siellä helposti huono olo, jos oon vähänkin kovemmissa löylyissä. Saunoessa on pakko juoda lipittää ja käydä vilvoittelemassa vähän väliä, tai olo on aivan kamala... :x
Jep, saunassa ei voi montaa minuuttia olla, ei ainakaan maata lauteilla...
Mä oksennan jo pelkästä ajatuksesta :$
 

Yhteistyössä