Te, joilla lapsi virikehoidossa esim. 10 päivää kuussa, saatteko itse päättää päivät?

"pph"
Lapsi vie puolikkaan paikan, joten sitä toista puolta käyttää ehkä sellainen lapsi, jonka vanhemmat on töissä, mutta tarvitsevat vain puolikkaan paikan. Näin ollen työssä olevat vanhemmat ilmoittavat päivät jolloin hoidontarve on ja hoitaja ilmoittaa virikelapsen vanhemmille, mitkä päivät heidän lapsensa voi olla hoidossa. Tällä mahdollistetaan se, että hoitajalla voi se 4 lasta hoidossa, mutta ylistyksiä ei tule yhtenäkään päivänä. Eli viikolla esim. työssäkäyvien vanhempien lapsi on paikalla ma + ti + pe, joten virikelapselle viikosta jää hoitopäiviksi ke + to.

Täällä menee vähän tilanteen mukaan. Meidän poika oli kokopäiväisenä pk:ssa, äitiyslomani ajan jatkoi 10 päivää kuussa. Me saatiin itse päättää päivät, lähti varmaan siitä että alkusyksystä ryhmä oli vajaa (8 paikkaa 14 käytössä) joten ei ollut mitään väliä minä päivänä oli hoitajien puolesta. Lisäksi tiesin että parilla kokoaikaisella oli säännölliset vapaapäivät, niin yleensä laitoin ne meille hoitopäiviksi.

Kaverilla taas oli toisessa pk:ssa niin että virikehoidossa olija oli "pari" toisen 10 päiväisen kanssa, jonka vanhemmat kävivät töissä. Työssäkäyvän vanhemmat ilmoittivat työpäivät ja sitten virikepaikalla olija sai ne loput 10 päivää. Itse olisin hyväksynyt myös tuon systeemin, onhan se ihan selvä ettei ryhmä voi olla ylitäynnä ja ne joiden vanhemmat ovat töissä tarvitsevat sen hoitopäivän juuri silloin kun työpäivä on. Ap tietysti tarvitsee ehdottomasti ne sairaalapäivät hoitopäiviksi, niitä mun mielestä hoitaja ei voi sanella.

Yhteistyössä