Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ruoanlaitto VOI olla harrastus miehelle, siinä missä ruohonleikkuu tai auton rassaus on sitä monelle naiselle, vaikka auto ja piha varmaan jokapäiväiseen elämään monella kuuluvatkin.
Mä käyn hyvällä omatunnolla ruokapöytään kun mieheni on kokannut, ja sama päinvastoin.
Eikä meillä koskaan laiteta ruokaa viisi kertaa päivässä
tuota, autoa harva nykyään itse laittaa mitenkään ja pihahommat vievät aikaa ehkä 1/1000 siitä mitä ruokahuolto ja siivoushuolto ja lasetnhuoltotyö.
mutta et voi tietenkään ymmärrtää mitä on laittaa aina itse ruoat monelle hengelle. Miehesi ilmeisesti syö työpaikalla ja tuo usein teillekin.
Tiimarivihossasi on virhe, mieheni on vaihtanut työpaikkaa, ja syö kotona. 8½-vuotisen yhdessäolomme aikana hän toi töistä ruokaa kotiin 3 kk ajan, eikä silloinkaan suinkaan ihan joka päivä. Eli ollaan ehditty kokata kotonakin.
Meitä on 4 henkeä, ruoanlaitto ei tunnu taakalta kun siitä ei tee itselleen taakkaa, eikä kävisi mielessäkään kieltää miestä tulemasta pöytään jos hän ei ole osallistunut ruuanlaittoon. Eihän hänkään kiellä minua istumasta olohuoneessa, jonka hän on juuri siivonnut lattiasta kattoon, tai kiellä minua syömästä jääkaapista jonka hän on täyttänyt.
Käsittääkseni oli kyse kokkaamisesta, ei siivouksesta ja lastenhoidosta lisäksi...
Mielestäni parisuhteeseen kuuluu kyllä kaikenlaisten koti- yms velvollisuuksien jakaminen siten että molemmat tekevät oman osansa, mutta parisuhteeseen ei kuulu se että laskemalla lasketaan onko mies nyt varmasti kokannut tässä kuussa yhtä monta kertaa kuin vaimokin, ja onko vaimo varmasti täyttänyt tiskikoneen tänään kun mies kerran teki sen eilen. Älytöntä nipottamista. Sillä aikaa kun toinen imuroi, toinen vahtii lapsia. Kun toinen vie joka aamu roskat, voi toinen tekaista aamupalaa. Helppoa ja sujuvaa arkea.
Mä oon pessyt lattiat vissiin kerran viimeisen kuuden vuoden aikana (Suomeen muuttomme jälkeen), mutta ei mua olla kielletty kävelemästä lattioilla, joiden pesuun en itse edes osallistu.