te, joilla kissa-allergia miten kyläilyt saisi onnistumaan kissataloudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kisumirrinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kisumirrinen

Vieras
Hei!
Meillä on kaksi kissaa jotka kulkevat vapaasti sisällä (eli joka huoneessa) lapsella on ystävä joka on allerginen kissoille. Miten voisimme helpottaa hänen meillä oloa? On yritetty pitää lapsen huoneen ovi kiinni, jotta kissat eivät sinne pääse. Mutta auttaako se enää kun kissat ovat vuosi siellä olleet? ja pitäisikö esim.matto heittää pihalle kun lapsi tulee vai miten voisimme helpottaa hänen meillä oloa?

Meillä on astmaa sairastava lapsi, ja hän oireilee kissoille niin, että aika nopeaan silmät vuotaa/punottaa ja myös nenä menee tukkoon yms. Meillä on käytössä Aerius?-antihistamiini, jota hänelle annetaan aina ennen kissaperheen luo menoa, ja se on kyllä auttanut. Tuskinpa sinä kissojesi kanssa voit kovasti tehdä, kun kuitenkin se kissojen hilse, karvat ja muut on siellä teillä aina olemassa..

Meillä kissa huushollissa, ja kaksi miehen lapsenlapsista allergisia kissoille (kissa on ollut meillä ennen kuin lapsenlapset). Lääkitys maksimoidaan ennen vierailuja, meillä imuroidaan ja tuuletetaan huolellisesti (yleensäkin, mutta varsinkin ennen vierailua), lasten yöpymishuoneeseen kissalla ei ole asiaa koskaan(meillä on huoneita ihan tarpeeksi että kissalla riittää huushollia kyllä. Kenenkään vierailun takia ei tietysti kissaa voi kotoaan häätää, se on ollut selvää alusta asti.

Ehkä tuo meidän kissa jopa toimii jonkinlaisena siedätyshoitona, koska lasten kasvaessa näyttää siltä että oireetkin ovat vähenneet.

Lapsen ja kissan välistä kontaktia pitää välttää ja tietysti siivouskin auttaa. Mutta sekin niin, ettei imuroi pölyjä ilmaan juuri ennen vierailua, vaan aiemmin jo. Mutta eipä sitä kissakoti voi juuri muuta tehdä ja helposti oireita saavan on vain muistettava lääkitä itseään etukäteen.

Mä ite oon monelle, monelle asialle allerginen ja mulla on aina lääkkeet mukana. Niin astma lääkkeet, kuin myös allergia lääkkeet. Mulla ollu lapsesta saakka aina lääkkeet mukana, koska on tilanteita ollu sen verran paljon, missä on niitä kuitenkin tarvinnu. Eipähän tarvii panikoida suotta :).

Itselläni on paha kissa allergia,saan oireita samantien kun menen huusholliin jossa kissa.Muutimme taloon jossa oli ollut kissa ennen meitä ja oireilin kuukausikaupalla vaikka talo jynssättiin kauttaaltaan.En usko että ainakaan pahan allergian kanssa siivoaminen/tietyn tilan eristäminenkään autta.Itse otan aina lääkkeet jo ennakkoon jos vierailen kissataloudessa ja otan lääkkeet vielä mukaani varoiksi.Nyt olen raskaana enkä voi käyttää lääkitystä enkä pysty vierailemaan esim vanhempieni luona ollenkaan hetkeen.Mukavahan tuo on että otatte asian huomioon mutta tuon enempää sille ei varmaankaan voi juuri tehdä.

Ette voi siivota kodistanne kissatonta, perussiivous riittaa. Jos lapsi oireilee ilman suoraa kosketusta kissaan, niin vaan allergialaakitys auttaa, kaikilla sekaan ei auta. Kesaisin kannattaa leikkia ulkona.