Kissat+anoppi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paska homma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paska homma

Vieras
Voihan vehnä. Ärsyttää.
Meillä on 2 nuorta kissaa, jotka ovat erittäin, erittäin tärkeitä lapsille ja minulle ja kyllä niitä mieskin tapaa paijata. Kissat hankittiin sulassa yhteisymmärryksessä ja toinen niistä nyt on tiineenä ja lisää siis on luvassa...tähän asti kaikki ok.

Anoppi ei ole koskaan ollut mikään eläintenystävä ja hän sitten nyt on jostain saanut päähänsä, että meidän täytyy laittaa kissat pois!
Soittaa miehelle tuon tuosta ja on aina kaivanut milloin minkäkinnäköistä "faktaa" kissoista ja pospottaa tyylilleen uskollisena, kuinka niissä on kaikenlaisia bakteereja jne.jne.

Mieheni on kohtuullisen helppo puhua ympäri ja varsinkin kun kyseessä on hänen äitinsä, tämä juttu on lähes takuuvarmaa...siis mies alkaa taipua, taipua ja lopulta on samaa mieltä äitinsä kanssa. Ja äitinsä varmaan osaa tämän jutun, kokemusta kuitenkin asiasta miehen iän verran.
Anoppi on oman perheensä vanhimmainen lapsi ja tottunut siihen, että kaikki menee hyvin pitkälle hänen pillinsä mukaan ja mikäli ei mene, koettaa sitä sinnikkäästi kuitenkin, joka tilanteessa.

Nyt kun meillä sitten YHÄ on nämä kissat, vaikka anoppi on aiheesta jo useamman kerran motkottanut, sanoi hän, ettei voi tulla meille kylään niin kauan, kun kissat ovat meillä! Sillä "hän on varmaan allerginen"...:snotty:
Enpä ole tuota aiemmin kuullut, eikä miehenikään siitä tiennyt.
Tämä nyt sitten oli kuitenkin sellainen veto, että sai mieheni puolelleen, sillä tokihan mieheni (ja minäkin) haluaisin, että hän pääsisi käymään meillä joskus.

Nyt sitten toinen kissa on kiimassa ja on alkanut MERKKAILEMAAN paikkoja, mitä ei ole koskaan aiemmin tehnyt. Onhan se tympeä, mutta oli ikäänkuin piste iin päälle mieheni mielestä...
Aion hommata kissalle e-pillerit siihen asti, että voimme leikkauttaa sen, enkä edes harkitse kissoista luopumista! En ikinä, ellei allergia puhkea.

MUTTA: "rakas" anoppi on nyt sitten saanut kivan sodan minun ja mieheni välille, voi että tympäisee!!!!! Aiemmin kaikki oli hyvin, eikä ukko kissoja moittinut, nyt on eri ääni kellossa...argh!!
Nämä kissan merkkailemiset minä putsaan ja minähän täällä kotona päivät häärin muutenkin, ettei kissoista miehelle pahemmin vaivaakaan ole...syynä tähän mielenmuutokseen siis on puhtaasti tuo a.n.o.p.p.i...........ÄRSYTTÄÄÄÄÄ!!!!!!!

Ai kauhiaa, älä nyt kuitenkaan anopin mieliksi kissoista luovu, vaikka miehesiksin tosiaan saisi selkärangan kasvattaa..

Saanko udella, mkiksi ette voi leikkauttaa kissaa? Aiotteko pentuja teettää?

No voi...Sanosinko, että ei tartte ämmän tulla jos kerta on "allerginen". Pysykööt sit pois. Eikä muuten tartte lapsiakaan nähdä, jos on kerta yhtäkkiä "allerginen". Tiukka linja, tuo akka nimettäin ei lopeta kissoihin. SEuraavaks saat varmaan sinä lentää pihalle, kun anoppi on tullut "allergiseksi". Et voi missään nimessä antaa periksi!

Minkälainen munaton mies sulla on? Kyllä meikä vetäis sellaset herneet nokkaan tosta hommasta!! Sanos kuule miehelle, että kuka täällä määrää..te vai anoppi? Uskomatonta, että tollasia miehiä tosiaan löytyypi. Meillä päin nimettäin ei ois anoppi enää tervetullut jo miehenkään puolesta =D

En halua miestäni muuten moittia, hän on mitä parahin mies minulle ja isä lapsilleen...hän ei vaan näköjään tiedä itsekään, kuinka suhtautua äitiinsä. Hän on kasvanut siihen, että äiti sanelee ja muu perhe menee aina kaikessa sen mukaan...ois jo vaan korkea aika jo tajuta, että hän elää omaa elämäänsä!
Anoppi on aina ollut sellainen laskelmoiva keplottelija ja osaa miehenikin kietoa taitavasti pikkusormensa ympärille...hän kuitenkin asuu meistä erittäin kaukana, välimatkaa on 1000km, eikä hän käy meillä kuin kerran vuodessa korkeintaan! Että tämä hänen "varmaan allergia" on tooooosi pätevä syy luopua kissoista, hohhoi...

Ja siksi emme voi kissaa vielä leikkauttaa, kun ei tällä hetkellä ole siihen varaa, mutta teemme sen nyt tulevana kesänä viimeistään ja syötämme e-pillereitä siihen asti.

En halua miestäni muuten moittia, hän on mitä parahin mies minulle ja isä lapsilleen...hän ei vaan näköjään tiedä itsekään, kuinka suhtautua äitiinsä. Hän on kasvanut siihen, että äiti sanelee ja muu perhe menee aina kaikessa sen mukaan...ois jo vaan korkea aika jo tajuta, että hän elää omaa elämäänsä!
Anoppi on aina ollut sellainen laskelmoiva keplottelija ja osaa miehenikin kietoa taitavasti pikkusormensa ympärille...hän kuitenkin asuu meistä erittäin kaukana, välimatkaa on 1000km, eikä hän käy meillä kuin kerran vuodessa korkeintaan! Että tämä hänen "varmaan allergia" on tooooosi pätevä syy luopua kissoista, hohhoi...

Ja siksi emme voi kissaa vielä leikkauttaa, kun ei tällä hetkellä ole siihen varaa, mutta teemme sen nyt tulevana kesänä viimeistään ja syötämme e-pillereitä siihen asti.

No sittenhän teillä ei oo mitään ongelmaa. Sano vaikka, että kissat on hävitetty/myyty. Ku kerta asuu 1000km päässä, niin se on ihan yks lysti mitä se siellä kuvittelee =D Sit ku tulee käymään, niin muistatte että ainii joo (ei sopinukkaa uusille omistajilleX). Loppuu se kätinä. Taino joo, sehän keksii uuden aiheen.

Alkuperäinen kirjoittaja ruotuun:
No sittenhän teillä ei oo mitään ongelmaa. Sano vaikka, että kissat on hävitetty/myyty. Ku kerta asuu 1000km päässä, niin se on ihan yks lysti mitä se siellä kuvittelee =D Sit ku tulee käymään, niin muistatte että ainii joo (ei sopinukkaa uusille omistajilleX). Loppuu se kätinä. Taino joo, sehän keksii uuden aiheen.

Heh...juttelin miehen kanssa vasta puhelimessa ja oli harkinnut asiaa ja aikoi mennä ostamaan ne pillerit kissalle...ehkä hän on ollut väsynyt viimeaikoina, on tympääntynyt tuohon kiimaiseen mouruamiseen ja äitinsä "panettelut" on sitten saanut aikaan sen, että "nuo katit pois meiltä ja justiinsa!" Ärsyttää tuo anoppi kuitenkin yhä vain, AINA se jaksaa olla sekaantumassa KAIKKEEEEEEEEN...huoh...
Mies sanoi vielä, että "TOKI hänelle on tärkeämpää se, miten MEILLÄ menee, kuin se, miten hänellä äitinsä kanssa menee", mutta totta on sekin, että siinä saa olla vähän puun ja kuoren välissä kokoajan! :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja f-f:
Tehän voisitte anopille vihjailla, että allergisille on myös lääkkeitä, että varmasti pärjää kissataloudessa päivän tai pari niillä.. ;)

Loistava idea
Ja sitten tekisin miehelle selväks, et kissat ei lähe mihinkään ja lopettaa sen äitinsä tottelemisen
Te ootte perhe, ei anopilla pitäs olla mitään valtaa teidän elämään tuossa asiassa

Tarjoudu sponsoroimaan anopille taksikyyti allergiatesteihin, ja jos on allerginen, niin varaa allergialääkkeet kyläilyjä varten.

Minä ehdottaisin varmaan miehelleni tuossa tilanteessa että mitäs jos joku sinulle tärkeä ottaisi sydämen asiakseen että sinun pitää hankkiutua eroon miehestäsi ja jauhaa ja jauhaa niin kauan että saa sinut puolelleen vaikka oikeasti kaikki olisi hyvin eikä mitään valittaa miehestä.

Mä en ymmärrä.
Mun lemmikkini on mulle tärkeämpiä kuin anoppi ja myös mies sen tietää. Hän tietää sen myöskin että kun eläimen on ottanut, siitä on myös kannettava vastuu eikä heilua kuin tuuliviiri.
Ja jos joku on niin allerginen että ei voi meille tulla niin olen pahoillani mutta siinä se.
Itse kyllä varmaan soittaisin jo tuossa vaiheessa anopille ja sanoisin että MINÄ olen allerginen SINULLE, pysy pois.

nyt et anna tässä asiassa periksi,kohta on anoppis taas kiekumassa uusista asioista.sano miehelles että menköön kotiansa miettimään asioita.tuskin monta päivää siellä viihtyy.routa porsaan kyllä kotia ajaa.se on jämpti

kuule, kyllä mies saisi lähteä anopiilleen ennemmin kuin luopuisin rakkaasta lemmiksitäni. Jos kerta noista syistä täytyy siitä luopua. Eri asia olisi allergiat perheen sisällä. Ihan sama, vaikka anoppilla olisi allergia. Saa pysytellä pois jos ei kestä. Onneksi meillä ei tätä ongelmaa kun anoppi on eläinlääkäri =)

Yhteistyössä