Te joilla keskisuuri asuntolaina( yli 100 000?, pienet tulot, pieni lainanlyhennys kuukaudessa ja pitkä laina-aika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laina juttua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
on! tosin meillä taitaa olla jäljellä just tuo 100 000 tai pari tonnia päälle. nettotulot max 2500?/kk ja kk-lyhennys 700? :) Laina-aikaa en ees muista, mutta kyllä se parikymmentä vuotta taitaa olla.

-170 000e (kaksi lainaa, talo ja remppa)
-4000e/kk
-lyhennys talolainassa jotain 700e, remppalainassa 350e

Eletään kädestä suuhun mutta ihan kohtuudella. Meitä on 2+4 henkeä.

Lainaa 140 000e, nettotulot 4000e/kk ja lyhennys korkoineen n. 840e. Kyllä ne rahat riittää vaikka yhtiövastike on meillä aika iso, melkein 400e, mutta ei ole muita lainoja (esim. autoa varten).

Meitä on toistaiseksi vain 2, esikoinen vasta tuloillaan. Eletään säästeliäästi muttei mielestäni mitenkään köyhästi (käydään kyllä välillä ulkona syömässä ja säästetään sen verran rahaa, että päästään noin kerran vuodessa jonnekin lomailemaan). Meillä kummallakin koulut vielä osin kesken, joten palkka lähtee tuosta kyllä luultavasti tuplasti nousuun, kunhan ensin valmistutaan (eli tulevaisuus ei pelota, muuten ei oltais uskallettu noin isoa lainaa ottaa).

Muita lainoja meillä ei ole, ja koska asutaan niin kaupungin ytimessä, ei tarvita esim. autoa, eli sellaiseenkaan ei mene rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja lähinnä omakotitalo asujia tarkoitan, siinä kai kuluja enemmän kuin osakkeessa?

Ei oo muuten isommat kulut - pienemmät on, kun ei ole mitään hoitovastiketta. Onneksi ei ole isompia lainatarpeitakaan. Vesi, jätehuolto ja kiinteistövero ei tee edes viittäkymppiä kuussa.

Ei oo enää lainaa paljon
Olen lyhentänyt 600, ja vastike 220= asumiskustannukset noin 820
Yhden naisen 2000 tuloilla ( siinä myös elari,lapsilisä )
Rahaa jää säästöön ja kaikkea mitä olen halunnut olen myös hankkinut.

Yhteistyössä