Te, joilla erittäin uhmaikäinen lapsi ja asutte rivitalossa, niin miten teihin suhtaudutaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
Meillä siis todella kova uhma 3,5v tytöllä. Nyt jo hiukan rauhallisempi, mutta saattaa huuutaa, heitellä tavaroita ja potkia usean tunninkin kun sille päälle sattuu. No, naapureilla on kestämistä ja olen kaikille kertonut, että meillä on hirveän tempperamenttinen lapsi ja raivareista jne. aina ovat olleet ymmärtäväisiä. Ihmettelen vaan kun nyt tuli lappu hallitukselta postilaatikkoon. Ihan normaali aikaan tyttö on kiukunnut eli ei todellakaan keskellä yötä. Harmittaa vaan, koska luulin, että asia on selvä kun olen ongelmastamme kertonut. Muutenkin ihan tarpeeksi raskasta ja nyt saa vielä miettiä tätä. Taitaa mennä asunto nyt myyntiin ja mietitään sitä omakotitaloa :(

No apua!! Meillä melkein samanikäinen tyttö ja raivarin saatuaan huutaa kun palosireeni...ja asutaan vielä kerrostalossa....onkohan meillä pian sama kohtalo :0 Omakotitaloon ei kyllä ole varaa

Me asutaan kerrostalossa ja samanikäisellä tytöllä on joskus ihan mahdottomia kiukkukohtauksia. onneksi noin päivä-ilta-aikaan, mutta silti itseä välilä hävettää. Naapureilta ollaan törmätessä kyselty että häiritseekö, mutta väittävät ettei kuulu juuri mitään.

mun mielestä hallituksella ei ole oikeutta puuttua siihen koska se meteli kuuluu päiväs aikaan eikä hiljaisuuden aikaan ja jokaisen pitää ymmärtää että lapsiperheessä kuuluu ääniä.

Eikä!

Meillä on 2-vuotias palosireeni ja huutaa eniten iltaisin ennen nukkumaanmenoa ja ihan sitten keskellä yötä! Ja voi yöllä huutaa pariinkin otteeseen ja jopa tunnin!

En kyllä ole edes asiasta naapureiden kanssa puhunut. Varmaan pitäisi. Eivätpä nuo kyllä mitenkään erityisen vihaisilta ole vaikuttanut, mutta mistäs sen tietää..

No ihan samaa oon miettiny viimeiset kolmisen kuukautta.. Kamala uhma lapsella ja on vielä luonteeltaan tosi kovapäinen ja ihan kamala vinkuja... ja miten ite vielä huudan siihen päälle :ashamed: Ei oo vielä kyllä kukaan sanonu mitään.. Voi kun pääsis omakotitaloon...

Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
No jo on naapureilla pipa kireellä jos ei elämisen ääniä kestä :o Omakotitaloa kattelemaan vaan, jotta pääsee tommosista...

Mä pistäisin takuulla asian eteen päin jos naapurin lapsi USEAN TUNNIN potkisi ja huutaisi ja tekisi sitä vielä ns. jatkuvasti. Ei varmasti ole normaalia enää tuollainenkaan.

No ehkä niiden naapureiden pitäisi mieluummin harkita sitä omakotitaloa. Ei pitäisi olla ongelmaa, jos huuto ajoittuu päivään, eikä yöhön. Ja luulisi aikuisten tajuavan, että tuo on kuitenkin ohi menevä vaihe.

No ette te nyt sen takia ala asuntoa myymään, että naapurit ei kestä elämän ääniä :o !!

Jokainen, joka on päättänyt asua kerros-, tai rivitalossa, on päättänyt sietää niitä elämän ääniä.
Ja lapsen uhma todellakin kuuluu niihin, varsinkin kun meluaminen tapahtuu inhimilliseen aikaan vuorokaudesta.

Ei siihen kukaan voi oikeasti puuttua. Voi toki yrittää, mutta sä voit pyyhkiä persees sillä lapulla :xmas:

Meillä samanikäinen poika ja voimakas uhma myös, tosin muutettiin juuri omakotitaloon, sitä ennen kerrostalossa asuttiin. Niin mietin että mikä lappu tuli?? tai siis mitä siinä sanottiin, valitettiin lapsen äänistä? kyllä se on niin, että lapsen äänet on puhtaasti elämänääniä, joita saa kyllä kuulua! kaikki lapset ei vain ole niin rauhallisia ettei ääntä lähtisi. en itse ottaisi edes kuuleviin korviin tuollaista, että lapsestä lähtevä normaali (siis myös ne uhmakohtaukset yms) ääni häiritsee muka naapureita.
Jos ei naapurit siedä kuunnella lasten ääniä, täytyy heidän miettiä asumisjärjestelynsä uudelleen, ei missään nimessä teidän :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:
No ette te nyt sen takia ala asuntoa myymään, että naapurit ei kestä elämän ääniä :o !!

Jokainen, joka on päättänyt asua kerros-, tai rivitalossa, on päättänyt sietää niitä elämän ääniä.
Ja lapsen uhma todellakin kuuluu niihin, varsinkin kun meluaminen tapahtuu inhimilliseen aikaan vuorokaudesta.

Ei siihen kukaan voi oikeasti puuttua. Voi toki yrittää, mutta sä voit pyyhkiä persees sillä lapulla :xmas:

Jos sattuu samanlainen naapuri kuin minä niin annan samalla mitalla takaisin :xmas:
Jos lapsi huutaa monta tuntia, potkii ( ilmeisesti seiniin ) koska eihän se muuten naapureihin vaikuta niin ei sellaista kyllä sietääkään tarvitse vain sen takia että on lapsi. Ja jos tapana nakella tavaroita niin hajottaa vielä jotain naapureilta.

Uskomattoman idiootteja naapureita teillä! :o :o Voisihan sitä ihan suoraan sanoa jos häiritsee eikä seläntakana valittaa jonnekin. Sitäpaitsi jos kiukkuamiset tapahtuu päivällä, niin mikä on se ongelma???
Meillä onneksi (koputtaa puuta ) on ihania naapureita. Rivarissa asutaan neljän äänekkään ja meluisan lapsen kanssa... ja meillä tuo kuopus nyt on alkanut huutamaan öisin. Huutaa niin että ainakin meillä kaikki herää. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jos sattuu samanlainen naapuri kuin minä niin annan samalla mitalla takaisin :xmas:
Jos lapsi huutaa monta tuntia, potkii ( ilmeisesti seiniin ) koska eihän se muuten naapureihin vaikuta niin ei sellaista kyllä sietääkään tarvitse vain sen takia että on lapsi. Ja jos tapana nakella tavaroita niin hajottaa vielä jotain naapureilta.

ei potki seiniin, vaan meidän omaa lattiaan kantapäillään uhman aikana. Eikä ole koskaan naapureilta mitään rikkonut eikä tule rikkomaan, siitä pidetään huoli. Uhmalle en mitään voi, koska laitan lapsen omaan huoneeseen kiukkuamaan ja jätän oven auki. Sylissä pitäminen , rauhoittaminen vaan lisää kiukkua, joten paras keino on antaa kiukuta aikansa ja sitten tulee tyttö ulos huoneesta pyytämään anteeksi ja siivoaa sotkunsa. En tiedä teenkö väärin, mutta muuta en voi.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

ei potki seiniin, vaan meidän omaa lattiaan kantapäillään uhman aikana. Eikä ole koskaan naapureilta mitään rikkonut eikä tule rikkomaan, siitä pidetään huoli. Uhmalle en mitään voi, koska laitan lapsen omaan huoneeseen kiukkuamaan ja jätän oven auki. Sylissä pitäminen , rauhoittaminen vaan lisää kiukkua, joten paras keino on antaa kiukuta aikansa ja sitten tulee tyttö ulos huoneesta pyytämään anteeksi ja siivoaa sotkunsa. En tiedä teenkö väärin, mutta muuta en voi.

Ja kuinka kauan olet pitänyt sylissä? Joskus on pitänyt jopa tunti pitää ennen kuin rauhoittunut. Siihen en lähtisi missään nimessä, että naapureiden rauhaa häiritään tahallisesti jalkoja lattiaan hakkaamalla. Kyllä 3,5 vuotiaalle pitää aikuisten kuri saada. Mitä luulet sen olevan joskus 6-vuotiaana?

Meillä huutaa naapurissa lapsi kuin palosireeni melkein joka yö puolenyön jälkeen melkein tunnin ajan, riehuu ja potkii seinää samaan aikaan ja kolinasta päätelleen joko ryskyttää sänkyä tai heittelee jotain. Ei kiva herätä siihen, kun täytyy mennä töihin. :(

Eihän sille vanhemmat tietysti mitään voi (huutamiselle ainakaan, muulle riehumiselle ehkä kyllä), mutta voisi nyt sentään ymmärtää naapureita ja pyytää anteeksi. Jos tietäisin, että vanhemmat ovat pahoillaan ja ymmärtävät olevansa haitaksi muille ja tekisivät asialle jotain jos vaan voisivat, noita herätyksiä olisi jotenkin helpompi kestää kuin asenteella "mehän tehdään mitä halutaan, koska lapsiperhe voi laittaa kaiken normaalien elämisen äänten piikkiin."

Täällä lapsiperheet kuitenkin itse valittavat erittäin hanakasti kuitenkin esim. opiskelijoille, jos näillä bileet sattuvat vähän venymään. Luulis ettei paljon haittaa, kun ei täällä yöllä saa tuon huudon takia kuitenkaan nukuttua...

Ja kuinka kauan olet pitänyt sylissä? Joskus on pitänyt jopa tunti pitää ennen kuin rauhoittunut. Siihen en lähtisi missään nimessä, että naapureiden rauhaa häiritään tahallisesti jalkoja lattiaan hakkaamalla. Kyllä 3,5 vuotiaalle pitää aikuisten kuri saada. Mitä luulet sen olevan joskus 6-vuotiaana?

Luuletko, että en ole kaikkea yrittänyt ja olen pitänyt tunnin sylissäkin. Eipä ole hellittänyt. Meillä paras keino on se, että saa kiukuta kiukkunsa. Kuria on, sitä ei tästä huushollista puutu. Olen aina ajatellut kun itse olen avoin niin muutkin ovat. Meille voi tulla sanomaan jos ahdistaa tai häiritään.

Me asutaan kerrostalossa ja täällä kuuluu tosi helposti äänet asunnosta toiseen. Meillä on kolme pientä lasta ja varmasti täältä kuuluu ääniä niin päivällä ja illalla ja toisinaan yölläkin. Eihän kukaan voi edes kuvitella, että jos muuttaa kerrostaloon tai rivitaloon asumaan, ei muka ääniä kuulu. Jos haluaa oman rauhan ja hiljaisuuden, sillon muutetaan omakotitaloon. Ei sitä voi koko ajan hissutella lapsia hiljaiseksi, ettei vaan naapurit häiriinny. Ei tulis kyllä mieleenkään alkaa tuollaisesta valittamaan. Pidät vaan puoles, etkä anna tommosen sua lannistaa!

Luuletko, että en ole kaikkea yrittänyt ja olen pitänyt tunnin sylissäkin. Eipä ole hellittänyt. Meillä paras keino on se, että saa kukuta kiukkunsa. Kuria on, sitä ei tästä huushollista puutu.

Tuollainen tavaroiden nakkelu ja jalkojen hakkaaminen lattiaan ei ole reilua naapureita kohtaan ja itse tekisin myös ajan myötä valituksen jos toisenkin.

Ja siis meillä kun on tapana laittaa rappukäytävään lappu esim. tupareista, pahoitella mahdollista melua jne. niin minusta olisi vanhemmiltakin ihan kohteliasta samallalailla pahoitella, että meillä asuu uhmaikäinen / unikoulutetaan vauvaa tms. ja anteeksi melu, tehdään sille se minkä voidaan ja toivottavasti tämä vaihe on pian ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja mee:
No ehkä niiden naapureiden pitäisi mieluummin harkita sitä omakotitaloa. Ei pitäisi olla ongelmaa, jos huuto ajoittuu päivään, eikä yöhön. Ja luulisi aikuisten tajuavan, että tuo on kuitenkin ohi menevä vaihe.

Peesi. Ei ole teidän ongelma, pian se kuitenkin helpottaa.

Meidän naapurissa juuri 3,5v tyttö pitää ääntä pitkin päivää, myös klo 22 jälkeen.
Juuri tuosta myöhään möykkäämisestä on kayty sanomassa että se häiritsee meitä seinänaapureita.

Itse olen sitä mieltä jos ei pysty/halua noudattaa taloyhtiön järjestyssäntöjä niin tosiaan pitäisi etsiä se omakotitalo.

Luuletko, että en ole kaikkea yrittänyt ja olen pitänyt tunnin sylissäkin. Eipä ole hellittänyt. Meillä paras keino on se, että saa kukuta kiukkunsa. Kuria on, sitä ei tästä huushollista puutu.

Tuollainen tavaroiden nakkelu ja jalkojen hakkaaminen lattiaan ei ole reilua naapureita kohtaan ja itse tekisin myös ajan myötä valituksen jos toisenkin.

ei hän aina tavaroita nakkele eikä edes kantapäillä paukuta lattiaa. Huutaa kyllä kun palosireeni.

Alkuperäinen kirjoittaja yöllä nukutaan:
Itse olen sitä mieltä jos ei pysty/halua noudattaa taloyhtiön järjestyssäntöjä niin tosiaan pitäisi etsiä se omakotitalo.

Juuri näin. Ja sen lapsen ei todellakaan voi antaa tehdä mitä vaan perustelemalla elämisen äänillä. Usean tunnin kestävät huudot ja lattiaan potkiset 3.5 vuotiaalta ei ole enää normaalia.

Yhteistyössä