Te, joilla ensimmäisen lapsen synnytys oli lyhyt... (max.6h)

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Tää toinen poika varoitteli kivuttomilla supistuksilla joita oli n. 4 h ja sitten lähdin yöksi "varmuuden vuoksi" sairaalaan, kivuliaat supistukset alko n 2 h sairaan menon jälkeen ja pari tuntia myöhemmin poika oli sylissä. Jos oisin kotiin jääny ni ois kiire saattanu tulla... :)
 
Niin siitä sairaalaan ehtimisestä.. Meillä synnäri tossa kolmen kilsan päässä enkä meinannut ehtiä sinne synnyttämään kuopusta..
Olin kotona vielä pari tuntia siitä, kun eka supistus tuli. Sitten mies ja mun vanhemmat pakottivat mut lähtemään näytille vaikka musta ei lainkaan tuntunut siltä että tarvii lähteä. Autossa sanoin vielä miehelle ettei mennä vielä sairaalaan, ajellaan vaikka vähän.
Mies ilmoitti että vie mut sairaalaan sanoin mitä tahansa... Ja ei muuta kun sairaalan ovesta sisään ja saliin jossa piti tutkia kohdunsuun tilanne. Heti kun pääsin makuuasentoon niin meni vedet ja saman tien olin auki 10cm ja sain ponnistaa.

Kolmatta lasta ei meille ihan heti tuu, oli jotenkin niin pelottava kokemus toi synnytys :|
 
Lissu
vaikka taisi olla vähän päälle 5h :)
Tokalla kerralla oli vajaa 5h virallisesti kun sanoin väärän ajan, vaikka itse asiassa taisi kunnolla käynnistyttyään kestää oikeasti vain 3h45min. Siis siitä kun supistukset iha nk unnolla tulivat kivuliaiksi.
 
Vieras
Eka reilu 5 h, toinen syöksynä alle kahdessa tunnissa, säännöllisiä supistuksia vartti ennen ponnistusta. "Onneksi" tuli vihreät lapsivedet että tajusin lähteä heti sairaalaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Mistä te nuo minuutin tarkat synnytyksen kestot oikein revitte??? Minulta on joka synnytyksen jälkeen kätilö kysynyt että mitähän tähän kestoon laitetaan...
No ite jännitin niin paljon etten joista tietäis mitään, mutta siis en tiedä mistä asti sitä kestoa on alettu laskemaan, valmiiksi olin sairaalassa käynnistyksessä ja eti synnytyksen päätteeksi osasi kätilö kirjata tuon 4h25min :)

 
heidi
eka 6h.toinen 10h ja kolmas 2h.kaikki alatiesynnyttyksiä.vimeisessä oltiin tunti sairaalassa.kunnon supistuset alkoi vasta sairaalan aulassa.onneksi äiti pakotti lähtemään sairaalaan.aika huimaa kun kotona olin saunassa klo 19 ja vauva syntyi 21.hiukset olivat vielä kosteat saunan jäljiltä!
 
miimu
Eka kesti 5h 50min. synnytyskäynnisty vesien menolla.
Toka kesti 1h 20 min ekasta supistuksesta. Ja 4 min vesien menosta. Onneksi olin sairaalassa muuten ei olisi ollut toiveitakaan ehtiä sairaalaan.
 
Toisesta lapsesta sanottiin että tuleekin sitten luultavasti puolet nopeammin ja helposti, mutta ei, synnytys kesti puolet kauemmin ja oli vaikeampi kun ensimmäinen. No kolmas tulikin kyllä sitten taas vauhdilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MS-J:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja MS-J:
Kaikki 5 syntyny alle 3:n tunnin.. ja jos viimesiä ei olis käynnistetty niin uskon et olis olleet nopeempia..
Ai hidastaako käynnistys? Mulla siis tuo eka käynnistettiin...

Ei varmaankaan vaan että olin valmiiks jo sairaalassa ilman hoppua..
mulle sano ainaki kätilö et käynnistetty synnytys ois hitaampi ja kipeempi, kun ei niitä saada niin tehokkaiksi niitä suppareita ku miten luonnoliset toimii..
 

Yhteistyössä