Te joilla enemmän tietoa, voisiko tumpelo pyytää vähän apua! Virustorjunnasta kyse.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lynx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lynx

Aktiivinen jäsen
31.07.2006
1 090
0
36
Lähinnä olisi kysymys siitä, että meillä koneessa vista ja vaikka kone suht uusi ja tehokas ja nettiyhteyskin muutettu tehokkaaksi niin edelleen vaan on niin hitsin hidas. Esim. just täällä plussalla tai huutonetissä jne.
Luin nyt joltain sivuistoilta, että tuo F-secure, mikä meillä on, vie ihan liikaa koneelta tehoja ja ei oikein toimi hyvin vistan kanssa. Pitäneeköhän tuo paikkansa?
Siellä suositeltiin jotain ilmaista ohjelmaa (muistaakseni avast tai jotain...), joka toimii vistassa hyvin. Mutta uskaltaako sitä poistaa tuon f-securen koneelta ja ottaa jonkun ilmaisen käyttöön? Tuo on omalta nettiyhteyden tuottajalta samaan aikaan tilattu ja päivittyy yms. automaattisesti.
Ja miten tuollainen ohjelma käytännössä ladataan?? Ja mistä tietää, että siihen voi luottaa ja miten ne päivitykset jne??
Voi kääk, kun olen niin tumpelo näissä eikä mies sen viisaampi :|

Toimii se vistan kanssa mutta mikäli vista on asennettu vanhaan koneeseen niin silloin se hidastaa konetta aika tavalla. Avast on helppo asentaa ja saahan sen pois jos tahtoo, AVG taisi olla kevyimpiä pyöritettäviä ilmaisista. Avast on suomenkielinen.. Latauslinkit löytyy Googlettamalla, voit hakea myös vaikka hakusanoilla: ilmainen virustorjunta, suomenkielellä, vista-yhteensopiva. Ja sitten ensin pitää poistaa entinen virustorjunta ennenkuin asennat uuden tai tulee parhaassa tapauksessa totaalijumi..

Mulla on läppärissä Vista ja olen asentanut tuon Avastin ja Zone Alarmin tähän. Vertailupohjaa mulla ei ole siihen, että onko nämä kevyempiä kuin F-Secure tässä käyttiksessä. Pöytäkoneessa, jossa on XP, mulla on F-Secure ja kieltämättä välillä käy mielessä, että ehkä hieman raskas on, mutta en ole lähtenyt vielä siihen vaihtamaan.

Jos päädyt asentamaan tuon Avastin, niin lataa se asennuspaketti vaikkapa työpöydällesi ensin. Sitten kone pois verkosta, F-Secure pois koneelta ja sitten asennat sen Avastin. Katsot myös, että Vistan oma palomuuri on päällä, jos et jotain lisäohjelmaa ota sitä virkaa ajamaan. Avast päivittää itse itseään, muistat rekisteröityä vaikkapa heti, niin toimii ainakin sen vuoden ilman ihme säätöjä. Jos ohjelmaan tulee ohjelmistopäivityksiä, niin se ilmoittaa kyllä ja sitten vain klikkailet ohjeiden mukaan. Avastin saat myös suomenkielisenä, ettei tarvitse edes kieltä pelätä.

Kiitos vastauksista :flower: . Pakko vielä tyhmänä kysyä, että mistä mä näen, että vistan oma palomuuri on päällä? :ashamed:
Niin ja sitä vielä, että onko tuossa avastissa sitten se kaikki sama turva mitä tuossa f-securen paketissakin siis nämä vakoiluohjelmat jne?

Yhteistyössä