Te, joilla ei ollut kirkkohäitä!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaa kyselijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaa kyselijä

Vieras
Kertokaas ihan käytännön jutuista.. Miten se maistraatissa tehtävä vihkiminen menee? Ketä siellä saa olla läsnä? Oliko teillä vihkimisen jälkeen isot juhlat? Kertokaa kaikkea, en oikein osaa kysyäkään, mutta kaikki tieto kiinnostaa.. Ollaan suunnittelelmassa naimisiin menoa, kirkkohäitä ei ole tulossa, mutta vihkimisen jälkeen halutaan järjestää perinteinen juhlatilaisuus.. Eli normaalit häät, mutta vihkiminen maistraatissa...

Aloin tuossa mietiä, että jos edellisenä päivänä on maistraatissa vihkiminen ja seuraavana päivänä juhlat, niin oletteko olleet molemmissa tilanteissa samat juhlavaatteet päällä ja oletteko käyneet esim kampaajalla molempina päivinä? Vai oliko vasta itse hääjuhla se juhlavampi tilausuus?

Alkuperäinen kirjoittaja aapee kysyy:
Aloin tuossa mietiä, että jos edellisenä päivänä on maistraatissa vihkiminen ja seuraavana päivänä juhlat, niin oletteko olleet molemmissa tilanteissa samat juhlavaatteet päällä ja oletteko käyneet esim kampaajalla molempina päivinä? Vai oliko vasta itse hääjuhla se juhlavampi tilausuus?

Kaikki samana päivänä ainakin meillä.Ensin kampaajalle,meiikkaajalle, valokuuvaamoon, maistraattiin sitten lopuksi varattuun ravintolaan syömään.
Mitä sitä seuraavaan päivään jatkaa..

Meijät vihittiin maistraatissa. Tuomari tais olla kun vihki. Puhui lyhyesti, mutta kauniisti perheen perustamisesta tai jostain, en nyt tarkkaan muista. Läsnä oli neljä vierasta, parikymmentä kai maks. ois mahtunut. Olis ollu mahdollista pitää siellä jokin laulu tms. esitys. Kun oli meijät vihkiny meni tekemään papruja, meillä oli koko se puoli tuntia aikaa siinä sitten pällistellä. Otettiin kuvia ja skoolattiin shampanjaa. Siinä ois kai sit voinu esim. lausua runoja jos sellaisesta diggaa. Sitten se toi vihkitodistuksen ja poistuimme ravintolaan syömään. Kotona oli sitten pienet juhlat illalla. Näin meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja maistraatti:

Kaikki samana päivänä ainakin meillä.Ensin kampaajalle,meiikkaajalle, valokuuvaamoon, maistraattiin sitten lopuksi varattuun ravintolaan syömään.

Näin minäkin sen haluaisin menevän.. Luin aiempia ketjuja aiheesta ja niissä oli useassa, että juhlat oli järjestetty seuraavalle päivälle..

Maistraatissa meillä oli päällä jotakin ja juhlissa sitten juhlavaatteet. Ennen maistraattiin menoa oltiin juhla paikkaa laittamassa kuntoon. Käytiin kotona vaihtamassa vaatteet ja ovea avatessa aloin miettimään mitä laittaisin päälle... Meinattiin viellä myöhästyäkin!

Käytännön asiat saattaa erota, joten niissä en osaaneuvoa. (Ei siis menty Suomessa naimisiin).

Meidät vihittiin kaupungintalolla. Todistajat olivat "talon puolesta", pitkä seremonia kesti kolmisen minuuttia. Vihkijä puhuin kauniisti, lupasimme rakastaa ja kunnioittaa toisiamme.

Aamulla olin kampaajalla, laitattamassa meikin ja kampauksen. Mies haki kukat. Vihkitilaisuuden jälkeen meillä oli valokuvaus. Sen jälkeen lähdettiin viettämään hääyötä.

:heart:

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Alkuperäinen kirjoittaja maistraatti:

Näin minäkin sen haluaisin menevän.. Luin aiempia ketjuja aiheesta ja niissä oli useassa, että juhlat oli järjestetty seuraavalle päivälle..

Noin se menee kätevämmin ja streesaamattomammin.Vieraat olivat jo maistaraatissa,Minulla oli viininpunainen hääpuku..Halusimme hienot alusta loppuun kun ei kirkossa vihitty eikä isoja häitä haluttu

Noin se menee kätevämmin ja streesaamattomammin.Vieraat olivat jo maistaraatissa,Minulla oli viininpunainen hääpuku..Halusimme hienot alusta loppuun kun ei kirkossa vihitty eikä isoja häitä haluttu[/quote]

Montako vierasta siellä maistraatissa saa olla korkeintaan? Itse suunnittelin, että jos molempien vanhemmat tulisivat paikalle ja muu väki olisi hääpaikalla odottamasa..

maistraatissahan voi mennä naimisiin vain arkena ja virka-aikaan, toki vihkijän saa muuallekin ja muuna aikana jos hyvin käy.. eli arkena maistraatissa siisteissä arkivaatteissa me menimme ja lauantaina varsinaiset juhla pukuineen ja kampauksineen

Alkuperäinen kirjoittaja rouva:
maistraatissahan voi mennä naimisiin vain arkena ja virka-aikaan, toki vihkijän saa muuallekin ja muuna aikana jos hyvin käy.. eli arkena maistraatissa siisteissä arkivaatteissa me menimme ja lauantaina varsinaiset juhla pukuineen ja kampauksineen

Eikös perjantaikin ole vielä virka-aikaa.. musta kun ei tunnu lainkaan juhlalliselta, että ensin käydään maistraatissa ja toisena päivänä juhlat.. haluaisin ne kaikki samalle päivälle..

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:

Eikös perjantaikin ole vielä virka-aikaa.. musta kun ei tunnu lainkaan juhlalliselta, että ensin käydään maistraatissa ja toisena päivänä juhlat.. haluaisin ne kaikki samalle päivälle..

Perjantai käy hyvin ilmanmuuta.Minä pidin siitä että kaikki oli kerran ja samalle päivälleTuntui vihkiminenkin aidolta kun jo maistraatissa hääpuku yllä kuin se että tavaliset tamineet yllä.Menin 06.06.06

Me mentiin lauantaina iltapäivällä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:

Me mentiin lauantaina iltapäivällä. :)

Maistraatissa? Maksoiko se sen 200 euroa?

vihkimisen(kään) ei tarvitse mennä ääripäästä toiseen (kirkko tai maistraatti) vaan siinä välissäkin on jotain. pappi vihkii kyllä muuallakin kuin kirkossa, kuten nuo maistraatissa vihkivät henkikirjoittajat (?) eli naimisiin voi mennä esim. vaikka siellä juhlapaikalla. on varmasti henkisesti erilaista kuin pelkkä maistraatti jossa suunnilleen kysytään tahdotko plaa plaa? joo. tahdotko plaa plaa? joo ja sitten allekirjoitetaan paperit.

ihan vain tiedoksi jos haluat miettiä tuota paikkaa vielä.

Mitenkäs se menee, kun mies ei ole käynyt rippikoulua ja toisekseen mä en halua lähteä sitä käytävää (kiskossa) käveleen kaikkien arvostelevien katseiden alla ;).. Niin onko edes mahdollista saada pappia vihkimään, kun ei tuo rippikoulu ole käytynä.. Entäs tosiian se, kun joku oli vihityy lauantaina maistraatissa, niin tuliko siitä se 200 euron maksu?