Te joilla ei ole ollut perhehuonetta sairaalassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minni

Vieras
niin oletteko synnytyksen jälkeen kehanneet käydä nukkumaan jos olette olleet todella väsyneitä? Siis jos miehenne on ollut vielä sairaalassa? Kun ei hänelle siellä ole mitään paikkaa missä levätä. Joutuisi sitten yksin istumaan siinä eikä kukaan pitäisi seuraa.

Ja nyt ei siis ole kyse siitä että olisit menettänyt hirveästi verta ja sen takia nukahtanut vaikka istuvilteen vaan jos synnytys/leikkaus mennyt ihan hyvin mutta silti olet ( esim. kipulääkkeiden vuoksi ) tuntenut itsesi väsyneeksi niin oletko käynyt nukkumaan vai odottanut että tulee ilta, mies lähtee kotiin lepäämään ja pääset itsekin nukkumaan?

Minä olen sektion jälkeen ollut kovin väsynyt mutta en jotenkin ole kehdannut käydä nukkumaan.
Ekat muutama tuntihan meneekin vauvaa ihastellessa eikä väsymystä tunnu mutta kun aamulla on leikattu niin iltapäivällä myöhemmin kyllä jo väsyttää.

Täh? Ei se mies kovin kauaa sairaalassa notkunut. Ekalla kerralla valvottiin yö, joten mies lähti kotiin nukkumaan. Myös minä ja vauva vedettiin hirsiä heti osastolle pääsyn jälkeen.

Toisella kerralla vauva syntyi iltapäivällä. Ei mies silloinkaan kovin kauaa paikalla notkunut.

Tottakai äiti nukkuu, sillon kun nukuttaa. Ei sitä unta koskaan saa liikaa pienen vauvan kanssa.

joo mekin nukkuttiin miehen kanssa päivällä siinä samassa pienessä sängyssä, kunnes kätilö tuli häätää ylös että sai katsoa kohdun tilanteen. Joutui muuten aika kauan herättelemään miestä ennen ku sai sen ylös=)

Alkuperäinen kirjoittaja dfff:
Täh? Ei se mies kovin kauaa sairaalassa notkunut. Ekalla kerralla valvottiin yö, joten mies lähti kotiin nukkumaan. Myös minä ja vauva vedettiin hirsiä heti osastolle pääsyn jälkeen.

Toisella kerralla vauva syntyi iltapäivällä. Ei mies silloinkaan kovin kauaa paikalla notkunut.

Tottakai äiti nukkuu, sillon kun nukuttaa. Ei sitä unta koskaan saa liikaa pienen vauvan kanssa.

Kyllä meillä mies on ollut sairaalassa lähes koko päivän aina.
Aamulla syntyneet kaikki lapset ja mies lähtenyt sairaalasta sitten iltasella, noin kuuden-seitsämän aikoissa ja tullut taas seuraavana aamupäivällä sairaalaan meidän luo :)

Alkuperäinen kirjoittaja dfff:

Tää vois olla suoraan mun näppikseltä.

Meidän sairaalassa ei edes ole mitään perhehuoneita...

Ekalla kerralla mies lähti kotiin heti, kun olin päässyt osastolle. Kello oli jotain viisi iltapäivällä, olin todella väsynyt ja sanoinkin miehelle, että käyn nukkumaan.

Toisella kertaa vauva syntyi yöllä, jolloin mies lähti myös kotiin nukkumaan kun olin päässyt osastolle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä oli perhehuone vaikka isä ei ollu edes paikalla sairaalassa. Minä ja vauva saatiin kaksin nauttia huoneen rauhasta ja tilavuudesta.

Minulla oli sama juttu. Vauvani oli kovin huutava, joten meidät "vaiennettiin" omaan tilavaan huoneeseen. =)

No meillä ei ollut perhehuonetta, eikä myöskään mies vieraillut osastolla koko päivää, koska se ei ole sallittua. Kävi vain vierailuaikoina.

Ja totta kai nukuin aina kun väsytti. Eli päivisin joka päivä (oli 4 yötä). Miksen olisi nukkunut?

Alkuperäinen kirjoittaja hoo moilainen:
No meillä ei ollut perhehuonetta, eikä myöskään mies vieraillut osastolla koko päivää, koska se ei ole sallittua. Kävi vain vierailuaikoina.

Ja totta kai nukuin aina kun väsytti. Eli päivisin joka päivä (oli 4 yötä). Miksen olisi nukkunut?

No jos miehesi ei kerran ollut paikalla niin silloinhan tämä ei vastaa kysymykseeni ollenkaan :D

Tarkoitinkin heitä jotka eivät olleet yksin. Kyllä minäkin nukuin jos pystyin silloin kun mies ei ollut paikalla mutta kysyinkin että kehtaavatko muut käydä nukkumaan ja jättää miehen siihen viereen ihmettelemään itsekseen.
Minä ainakin koetin pitää miehelle seuraa ja yhdessä tutustua vauvaan ja vauvan hoitamiseen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Minni:
niin oletteko synnytyksen jälkeen kehanneet käydä nukkumaan jos olette olleet todella väsyneitä? Siis jos miehenne on ollut vielä sairaalassa? Kun ei hänelle siellä ole mitään paikkaa missä levätä. Joutuisi sitten yksin istumaan siinä eikä kukaan pitäisi seuraa.

Ja nyt ei siis ole kyse siitä että olisit menettänyt hirveästi verta ja sen takia nukahtanut vaikka istuvilteen vaan jos synnytys/leikkaus mennyt ihan hyvin mutta silti olet ( esim. kipulääkkeiden vuoksi ) tuntenut itsesi väsyneeksi niin oletko käynyt nukkumaan vai odottanut että tulee ilta, mies lähtee kotiin lepäämään ja pääset itsekin nukkumaan?

Minä olen sektion jälkeen ollut kovin väsynyt mutta en jotenkin ole kehdannut käydä nukkumaan.
Ekat muutama tuntihan meneekin vauvaa ihastellessa eikä väsymystä tunnu mutta kun aamulla on leikattu niin iltapäivällä myöhemmin kyllä jo väsyttää.

En nukkunut päivällä, enkä yllä, kun kaksost valvo, mut tääkin on JÄTKÄN Mielestä keksittyä, koska se on kusipää.

Miehellä oli yksi sen verran tärkeä työkuvio että hän lähti suoraan synnytyksestä nukkuneen rukouksena töihin ja tuli sitten töiden jälkeen taas minua katsomaan jolloin minä jaksoin valvoa.

Ja kyllä, voi olla niin tärkeitä työasioita että ne täytyy hoitaa, jos ne vaikuttavat hyvin ratkaisevasti tulevaisuuteen. Onneksi vauva syntyi aamuyöstä niin isi ehti sujuvasti töihin.

Yhteistyössä