Te, joilla atooppinen iho, apuja!

• Viestiketjun aloittaja atooppinen..ko
  • Ensimmäinen viesti
atooppinen..ko
Kuinka teillä on todettu atooppinen iho? Miten se teillä alkoi? Menittekö heti llääkäriin? Mitä rasvoja käytätte?
Olen itse epäillyt "sairastavani" kuivaa ihoa, ja nyt on naama täynnä punaisia, kutisevia ja hilseileviä läiskiä...

atooppineniho
mulla on ollu atooppinen iho lapsesta asti... ihan apteekin perusvoiteilla selviän ja jos tulee atooppista ihottumaa siihen on mulla auttanut hydrocortisoni voide. Lääkäriin ei ole ollut tarvetta mennä mutta jos nyt haluaa rasvat vähän halvemmalla voi käydä lääkäris niin saa ne reseptillä.

Mulla on apuna Aqualan L ja vauvaöljy. Ja tehoaahan se! Heti jos alkaa olla pakkasta ulkona, alkaa ihoki kuivua tuplateholla.. Pittää olla tosi aktiivinen ihon rasvailija että saa elää ees jotenkikkaan normaalia elämää.

Ja mulla on tämä todettu jo lapsuudessa, ikäni olen länttiny perusrasvoja itteeni. Decubal (vaimikäsenytoli ) oli minun lemppari. Suun kautta nautittuna :ashamed:

25vuotta kärsinyt
Rasvaa iho kerran päivässä +aina suihkun jälkeen Ceralanilla (perusvoide) Auttaa paremmin, kuin mikään muu sen myötä sain jättää Hydrokortisonin ja antihistamiinin kokonaan ja iho on parempi, kuin koskaan.

piipero86 harmaana
mun miehellä ollu lapsesta asti atooppinen iho ja naamaan käyttää mielellään ceridalia,on öljymäistä imeytyy tosi hyvin ja sitten muualle kroppaan ceralan-rasvaa ja näitä molempia saa apteekista

...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko kenelläkään ollut silmäluomet punaisina ja nekin kuivana? inhottava vaiva, kun pitäisi meikata töihin, niin näyttää, kuin olisi 8-kymppinen mummo! :)
mulla ei ole ollut mutta äidilläni oli tämä vaiva... enkä nyt tietenkään muista mikä siihen auttoi...

Onko kenelläkään ollut silmäluomet punaisina ja nekin kuivana? inhottava vaiva, kun pitäisi meikata töihin, niin näyttää, kuin olisi 8-kymppinen mummo! :)
on. Siihen olen saanut apua Elidel- nimisestä voiteesta, sekä kortisonipohjaisesta Ultracortenol- voiteesta. (molemmat reseptilääkkeitä )

25 vuotta kärsinyt
Joo mulla oli ennen, kuin löysin Ceralanin. Monesti yön aikana silmäluomet ja niissä olevat ihottumat kuivunut niin, että silmät avautiuvat vain raolleen.
Olin jo unohtanutkin tuon kauheuden.
Mä en kyllä viitsi ihoa meikeillä nytkään ärsyttää vaikka iho onkin hyvänä. Ennen se olisi ollut mahdotonta, koska kasvojen iho oli niin rikkoutunut, että ei olisi meikkejä kestänyt.

ap
Minä sain lääkärissä käydessäni oftan-silmävoidetta, joka on tarkoitettu silmään laitettavaksi silmätulehduksen aikana. Tätä siis piti laittaa luomiin, ja kyllä siitä aina on apua, niin kauan kuin käyttää, mutta tähän "tautiin" ei taida olla parannuskeinoa...
Onko kukaan käyttänyt mitään luontaistuotteita? Kalaöljy-kapseleita/vitamiineja?

Mulla on nyt aikuisiällä puhjennut atopia siellä sun täällä, myös iholla, pääasiassa käsissä. Ceralan ei auta enää mihinkään. Tällä hetkellä menossa perusvoiteena Helosan (vanha kunnon Tummeli) ja Essex. Lisäksi olen sutinut käsiin Hydrocortisonia ja Eloconia (reseptilääke). Mikään ei enää tunnu poistavan ihottumaa :kieh:

Minä sain lääkärissä käydessäni oftan-silmävoidetta, joka on tarkoitettu silmään laitettavaksi silmätulehduksen aikana. Tätä siis piti laittaa luomiin, ja kyllä siitä aina on apua, niin kauan kuin käyttää, mutta tähän "tautiin" ei taida olla parannuskeinoa...
Onko kukaan käyttänyt mitään luontaistuotteita? Kalaöljy-kapseleita/vitamiineja?
Olen nyt vajaa pari kuukautta syönyt Omega-3 kapseleita ja Calci-Chewta. Ei auta ainakaan tähän. Toivottavasti johonkin muuhun. Seuraavaksi kokeilen Sana-Solia.

ap
Mulla on pienenä ollut taiveihotumaa, ja joskusteininä oli kädet tosi kuivat, ja joskus oli rakkuloita kämmenselässä. Sitten ei ole ollutkaan mitään. Nyt sitten taas. Mikähän tämän kuivuuden oikein aiheuttaa, tosin olen saanut 2 lasta, vuoden ja 2kk välillä, ja nuorempi nyt 1 1/2v. Jos tuo raskaus, ja imetyksen loppuminen/hormoonitasapainon järkkymien sai tämän taas "puhkeamaan".. Kiitos paljon neuvoista! Koitan ostaa tuota Ceralan-voidetta nyt alkuun.

25vuotta kärsinyt
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
Mulla on nyt aikuisiällä puhjennut atopia siellä sun täällä, myös iholla, pääasiassa käsissä. Ceralan ei auta enää mihinkään. Tällä hetkellä menossa perusvoiteena Helosan (vanha kunnon Tummeli) ja Essex. Lisäksi olen sutinut käsiin Hydrocortisonia ja Eloconia (reseptilääke). Mikään ei enää tunnu poistavan ihottumaa :kieh:

Tiesitkö, että liiallinen rasvaus ei tee hyvää. Vie ihon oman kyvyn tuottaa rasvaa tai jotain sinnepäin. Lisäksi paksu rasvakerron tukkii koko ihon.
Kortisoniahan pitää käyttää kuurina vähintään viikon ajan ja sitten kunnon taukoja (tän varmaan tiesitkin)

Yhteistyössä