[QUOTE="kkk";28583871]No mikä meillä mättää? Siivoan perusteellisesti melkein joka pv (siis lattian pedu, imurointi, kamat paikoilleen, pölyt, tasot, siis kaikki) astianpedukone jyllää 3-4krt pv, pyykkinone 2-5krt pv. Parhaimpina pv joudun imuroimaan jopa 3krt. Lapset komennan keräämään lelut olkkarista 1-2krt pv ja ite kerään ne aina illalla. Roskat viedään monta krt päivässä. Vaatteita yms vanhaa roinaa myyn koko ajan huutonetissä ja facessa, eli niitä menee kiertoon koko ajan tasaiseen tahtiin. Mutta silti kotimme on kuin kaatopaikka! Hävettää ja inhottaa! Kun kutsun jonkun kylään, siivoan aina ensin about 2h ja kämppä kiiltää eikä missään ole mitään, mutta kun ollaan vieraan kanssa saatu kahvit loppuun huomaan että kämppä on taas hujan hajan! Kauheet tiskipinot, likaidet pöydät ja lattiat, tavaraa joka puolella!! Mun kaikki aika menee lasten hoitoon ja siivoomiseen. Arvatkaa kuinka turhalta se tuntuu kun ei koskaan palkitse.

meillä 160neliöinen koti, 4 lasta, mies minä ha kaksi kania.[/QUOTE]
Liikaa siivottavaa per yksi ihminen? Valjasta muukin perhe siivoamaan, jokainen yli 2-3 vuotias voi esim. laittaa omat tiskit suoraan koneeseen, eikä keräillä tiskipöydälle sun siivottavaksi. Pienetkin lapset voi osallistua kotitöihin, miehestä puhumattakaan. Itse teen kyllä tuon kaiken saman joka päivä että pysyy kuosissa, mutta pienemmässä mittakaavassa

160 neliötä on paljon siivottavaa yksin.... tokihan se jo vaatii enempi työtä kun neliöt kasvaa.