Te joilla 4 lasta, paljon miehellänne ja lapsillanne on harrastuksia viikossa? Paljon aikaa ne vievät?

Meillä riitaa jatkuvasti tuosta asiasta. Haluan kuulla muiden arjesta?

Sairastan kroonista sairautta ja odotan neljättä lasta. Mies ei ymmärrä että voimavarat on tosi vähissä ja olen ihan loppu. Pääsen ylös vasta 12-13 välillä päivällä ja suurin osa vuorokaudesta menee lepäämiseen. Lisäksi on tässä nämä kolme lasta joiden kanssa pitää jaksaa. Pojallamme on jalkapallo harrastus ja harkat 3krt/vk + siihen pelit ja turnaukset päälle. Mies on siellä myös valmentamassa. Miehellä on lisäksi omia harrastuksia tuon lisäksi. Ja nuorin harastaa tanssia. Viime syksy talvi meni niin että joka ilta oli jotain. Ja nyt haluaisin kun vauva syntyy etten jäisi ihan yksin lasten kanssa ja saisin myös omaa aikaa... Olenko minä tässä nipo?
 
tsippadiidaa
Meillä viisi lasta väliltä vajaa kymmenen vuotta - ihan just yks vuotias. Vanhin harrastaa jalkapalloa kolmesti viikossa, nuorin ja toiseksi nuorin kerran viikossa. Mies käy autotalliin laitetussa "kuntosalissa" treenaamassa aina kun ehtii eli pari kertaa viikossa. Minä yritän käydä samalla tavalla pari kertaa viikossa samaisessa paikassa. Toistaiseksi kyllä on omat ja miehen harrastukset melko vähissä.
 
vieras
1.) olisko lasten tekeminen kannattanut lopettaa siihen kun tunsit vielä jaksavas?
2.) kuka on pakottanut hankkimaan lapsille 10 harrastusta per nokka? muuttakaa alueelle jossa lapset ainakin voivat itse kulkea harjoituksiin.
 
Olisiko kannattanut jättää neljäs tekemättä, jos nyt jo riitelette omasta ajasta. Meillä jäi juuri sen takia yhteen lapseen, koska halusimme, että meille jää molemmille omaa aikaa.
 
Tirppis
Sinun tilannettasi ei voi verrata muihin, koska olet sairas.

Meillä on viisi lasta. Vanhin lapsi harrastaa jalkapalloa hyvin säännöllisesti, useamman kerran viikossa treenit. Ei tarvitse minun apuani siihen, paitsi että teen ruoat ja pesen pyykit. Toiseksi vanhin (13 v) myös jalkapalloilee ja mies valmentaa häntä, eli varmasti mieheni on yhtä paljon tässä harrastuksessaan kiinni, kuin sinunkin. Mielestäni kuitenkin oman lapsen valmentaminen on todella hyvää perheelle annettua aikaa. Kolmas lapsi myös kulkee itsenäisesti harrastuksiinsa. Neljännen kanssa pyöräilen harrastusmatkan, koska hän on juuri kuusi vuotta täyttänyt. Viides lapsi on piirun verran alle kaksi vuotta.

Me molemmat käymme töissä, eikä kummallakaan ole iltaisin mitään "omia menoja", lukuunottamatta miehen valmentamista (3 kertaa viikossa treenit ja noin kerran viikossa peli). Joskus mies käy uimassa.

Minä pääsääntöisesti hoidan meidän pesueen pyykit, ruoanlaiton, kaupassakäynnit, siivouksen ja hoitoonviennit. Mies siis valmentaa, huoltaa auton, kuljettaa lapsia pelireissuille toisille paikkakunnille, leikkaa nurmikon ja tekee muutkin "miesten työt." Ongelmia ei ole.

Mutta, kuten sanottu, minä olen terve. Tilanteesi on ihan toinen.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja sinisiipi-perhonen:
Meillä riitaa jatkuvasti tuosta asiasta. Haluan kuulla muiden arjesta?

Sairastan kroonista sairautta ja odotan neljättä lasta. Mies ei ymmärrä että voimavarat on tosi vähissä ja olen ihan loppu. Pääsen ylös vasta 12-13 välillä päivällä ja suurin osa vuorokaudesta menee lepäämiseen. Lisäksi on tässä nämä kolme lasta joiden kanssa pitää jaksaa. Pojallamme on jalkapallo harrastus ja harkat 3krt/vk + siihen pelit ja turnaukset päälle. Mies on siellä myös valmentamassa. Miehellä on lisäksi omia harrastuksia tuon lisäksi. Ja nuorin harastaa tanssia. Viime syksy talvi meni niin että joka ilta oli jotain. Ja nyt haluaisin kun vauva syntyy etten jäisi ihan yksin lasten kanssa ja saisin myös omaa aikaa... Olenko minä tässä nipo?
Miksi tehdä ensinnäkkää 4 laps tuohon tilanteeseen?
 
Minäkin haluisin kovin tehdä kaikkea ja haluisin että lapset harrastavat jne jne jne Kysymys ei ole siitä... Mutta kun ei voi hyvin ja olen vuosia ollut kroonisesti sairas. En nyt jaksa alkaa selittelemään sen enempää, kun huomaan heti että terveiden on vaikea ymmärtää :ashamed:

Minun ei ensinnäään enään pitänyt tulla raskaaksi. Hormonitoiminta on sen verran huonoa... Mutta jokatapauksessa tulin raskaaksi ja lapsen pitäminen oli miehen kanssa yhteinen päätös.
 
Rollolainen
judoa harrastavat kaikki. Nyt kesäikaan on mies käynyt 0-2 kertaan viikossa., Pikkupojat ovat kelta ja oranssiväisä, heillä ei olut kesäaikaan harkkoja ,mutta normaalisti käyvät 2xviikossa 1 tunnin kerrallaan,. ei vie paljon aikaa. ja minusta harrastuksiin löyty kylläa ikaa jos vaan haluaa. isommat ovat vihreävöisiä ja teinejä joten kulkevat iahn itsenäiseti harkkoihin. harkat myös kesällä olleet 1-3 kerta viikossa 1½ tuntia kerrallaan. Syysjkuusa sit ovat taas normaalisti 2x viikossa 1½ kerrallaan.
miehellä myös normaalisti harkat 2x viikossa 1½ tuntia kerrallaan.

Minusta ei tässä ole mitään viakeaa eivätkä harastukset vie likaa aikaa. Harrstukset on ainakin lapsile tärkä asia. Mä toimin judossa sit siellä bufferissa ym talkoootoiminassa
 
5 lasta, vanhin 8v, nuorin 4.5kk. Esikoinen harrastaa painia, kerran viikossa harkat (olis saanu mennä useamminkin mutta päätettiin että kerta viikossa riittää), srk:n järjestämää välipalakerhoa 1x viikossa. Kakkonen alkaa harrastaa myös painia kerta viikkoon ja tuo välipalakerho, kolmonen harrastaa jalkapalloa kerta viikkoon ja nelonen ja vitonen vielä harrastamattomia.
 

Yhteistyössä