Te joiden vauvat ei syö tuttia

• Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti
väsynyt
Millä on tyydytetty imemisen tarve? Meillä kaksiviikkoinen kuopus ei tuttia suostu suuhunsa ottamaan, jonka seurauksena hän imee tissiä läpi yön. Hän siis vain "lussuttaa" tissiä, selkeästi vain imemisen tarvetta tyydyttääkseen.. Syöntipuuhat on sitten erikseen.

PItäisikö antaa vauvan huutaa kun tiedän ettei hänellä ole nälkä vaan haluaa imeä tissiä muuten vaan? Alan olla tosi väsynyt ja rinnanpäät on kovilla, pelkään että tästä kärsii imetyskin kun alkaa voimat loppua valvomiseen ja jatkuvaan tissin kanssa teluamiseen.. Vai voiko vauva oppia myöhemmin tutille, että sen voisi hänelle antaa turvaksi öisin? Isommat lapset ovat tuttia syöneet ja tätä ongelmaa ei siis ole aiemmin ollut.

VAI MENEEKÖ TUO JATKUVA IMEMISEN TARVE OHI kun vauva kasvaa hieman?! Alan olla melko epätoivoinen :(

:saint: Meidän tissilalli takiainen lussutti vuoden äidin turvallisessa kainalossa.
Keinoa mä en siihen keksinyt ku ei huolinu tuttia,ei pulloa,ei nokkamukia. Dissi se on joka pojan teillä pitää ;)

Voimia ja jaksamista sinulle. Mä vielä kokeilisin sitä tuttia sinuna ja moneta erillaista.

Tumpula
Mulla on molemmat lapset olleet tutittomia. Ensimmäiset kuukaudet on pahimmat, sitten se helpotti. Meillä tutittomuus oli mun oma valinta osaltaan joten asennoiduin niin että imemisen tarpeen tyydyttäminen on sitten mun tehtävä.

Niin, piti vielä sanoa että älä nyt noin pientä ainakaan huudattamaan ala.

Gluteus maximus
meillä esikoinen ei syönyt tuttia ja oli tissitakiainen ja imi suunnilleen 15min. välein. TOSI RASKASTA. Kuopus meinasi tehdä saman, mutta saatiin vauva opetettua tutille sitkeällä tuputtamisella ja kaikki on ollut huomattavasti helpompaa! Ei roikkunut tississä koko ajan ja ajomatkat, nukkumiset ja nukahtamiset on olleet huomattavasti helpompia kuopuksen kanssa.

Meillä ei ole koskaan syöty tuttia,
mutta ei ole myöskään ollut suurta imemisen tarvetta.
Kokeile erilaisia tutteja, luonnonkumi, silikoni, eri kokosia ja mallisia.
Toisilla on auttanut se, että antaa lapsen imeä tuttipullon tuttiosaa.

Minä yritin opettaa tutille pari viikkoa, mutta sitten hylkäsin koko jutun ja näin on menty 9 kk. Meillä ei ole koskaan syöty edes tuttipullosta, siirryttiin nokkamukiin 6 kk vanhana ja osittain tissitellään edelleen.

vieras
Mulla oli esikoisen kanssa ihan sama juttu. Tuntikausia sai illallakin imettää/nukuttaa. Rnnanpäät kyllä siihen lopulta tottui eli turtuivat mut alku oli helvettiä.Oppi lopulta 4kk tuttiin ja se auttoi kyllä hirveästi. Nyt on toinen tulossa justiinsa ja hirvittää jos ei sekään huoli tuttia. Miten muka pystyn toteuttamaan tuntikausien imetystä kun vajaa 2v esikoinen kiljuu vieressä? (Ei katso tv:tä tms... )

Meillä ei ole yksikään suostunut syömään tuttia. Kaksosten kanssa yritettiin todella muttei mikään auttanut. Eivät ilmeisesti sitten ksivanneet. Mut eipä ole ollut sitten vaikeuksia siitä eroon pääsemiseksi.

.
Meillä tyttö ei syönyt tuttia lainkaan. Tissillä kävi noin pienenä parin, kolmen tunnin välein. Viihtyi noin tunnin, pari siinä. Jouduin antamaan myös korviketta lisäksi. Annoin tytön imeä rintaa aina niin kauan kuin halusi. oli kyllä tosi raskasta välllä...

Dissi2
Juu ennemmin äidin tissi (sitähän varten se on!) kuin joku kuminen lutkutin =) anna syödä tissiä vaan jos suinkin jaksat tissitellä, kyllä se siintä kohta helpottuu!

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oli esikoisen kanssa ihan sama juttu. Tuntikausia sai illallakin imettää/nukuttaa. Rnnanpäät kyllä siihen lopulta tottui eli turtuivat mut alku oli helvettiä.Oppi lopulta 4kk tuttiin ja se auttoi kyllä hirveästi. Nyt on toinen tulossa justiinsa ja hirvittää jos ei sekään huoli tuttia. Miten muka pystyn toteuttamaan tuntikausien imetystä kun vajaa 2v esikoinen kiljuu vieressä? (Ei katso tv:tä tms... )
Meilläkään ei onnistunut kuopuksen rauhalliset imetyshetket mitenkään, koska 1,5v huusi ja haki huomiota vieressä. Meillä imetys loppuikin sitten joskus 5kk ikäisenä, koska en enää jaksanut ja stressasin niin, että siitä ei tullut yhtään mitään. Onneksi edes noin kauan. Meilläkään poika ei viihtynyt videoita katsomassa eikä kirjojakaan jaksanut kovin kauaa seurata/kuunnella, joten imettäminen piti sujua 10min.

Onneksi kuopus tottui siihen, että syö äkkiä ja huoli sen tutin

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Meilläkään ei onnistunut kuopuksen rauhalliset imetyshetket mitenkään, koska 1,5v huusi ja haki huomiota vieressä. Meillä imetys loppuikin sitten joskus 5kk ikäisenä, koska en enää jaksanut ja stressasin niin, että siitä ei tullut yhtään mitään. Onneksi edes noin kauan. Meilläkään poika ei viihtynyt videoita katsomassa eikä kirjojakaan jaksanut kovin kauaa seurata/kuunnella, joten imettäminen piti sujua 10min.
Jepulis. Kyllä tulee meidän "prinsessalle" kovat ajat kun äidin huomiota ei saakaan 24/7! Muuten pitää vauvoista ja on helllä ja hoivaava mutta luulen että nuokin ominaisuudet katoaa yllättäen... :(

Meillä on neljä lasta ja tutti ei oikeastaan ole kenellekkään kelvannut. Toiseksi vanhin huoli pidempään eli 5kk asti, mutta silloinkaan ei koko aikaa tuttia syönyt. Osa ei ole huolinut tuttia ollenkaan. Pulloa söivät senkin edestä, kun mulla ei maitoa ole tullut kuin ihan tilkka vain. (Ei meidän lapsilla ole mennyt sormetkaan suuhun)

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Jepulis. Kyllä tulee meidän "prinsessalle" kovat ajat kun äidin huomiota ei saakaan 24/7! Muuten pitää vauvoista ja on helllä ja hoivaava mutta luulen että nuokin ominaisuudet katoaa yllättäen... :(
Viimeistään siinä vaiheessa kun huomaa, että tuo tuhiseva,pötkö liikkuu ja vie MINUN tavarat :LOL: :LOL: Meillä kaikki sujui oikein hyvin siihen asti.

metsänpeitto
Kyllä se vaan sitten helpottaa.

Meillä tämä 2½kk tissitakiainen teki sitä, että kun vatsa oli täynnä mutta imemisentarvetta vielä oli, päästi rinnan suustaan niin että ei ollut enää kunnollista imuotetta vaan lupsutteli siinä sitten väärällä imuotteella, kun oli fiksuna tajunnut, ettei sillä tavalla tule niin paljon maitoa. Kipeiksihän siinä rinnat silloin helposti tulee.

Tuttiakin koitin lopulta, joskus 3viikkoisena. Mutta ei se oikein ottanut tulta alleen. Minulla tulee maitoa niin paljon, ettei tuo huvituttina olo oikein luonnistu, muuta kuin tuolla ihan väärällä imuotteella. Mutta nyt tuo on jotenkin tasoittunut niin, että useimmiten se pelkkä syöminen hänelle riittää, joskus illalla nukahtaessaan saattaa vielä siinä muuten vaan roikuskella.

Tai sitten hän tekee niin, että syö, sylkee maidot pois, jatkaa syömistä, sylkee maidot pois, jatkaa syömistä... :LOL:

Tumpula
Meillä poika oli kaksivuotias kun tyttö syntyi. Keksin imetyshetkien (tai no, imetyssessioiden) ajaksi pojalle jotain mukavaa. Aarrelaatikko joka otetaan esiin vain imetysten ajaksi on kuulemma aika toimiva juttu. Mä luin pojalle paljon, se onnistui mukavasti vauva sylissäkin. :)

jänkäsirriäinen
Nyt 5 kk vanha kuopuksemme ei ole koskaan huolinut tuttia. Alkuun piti tissiä tuttinaan, sitten löysi sormet ja nyrkit, joita imeskeli koko ajan, nyt on tuo imemisen tarve vähän laantunut; imetetys enää 5 krt päivässä n. 10 min, ei edelleenkään huoli pulloa tai tuttia.

Yhteistyössä