te joiden synnytys on käynnistetty tai jouduttu käynnistämään niin kauan kesti??

  • Viestiketjun aloittaja pelokas
  • Ensimmäinen viesti
Ei ollu kivut kovempia kuin ittellään käynnistyessä. Kolmas käynnistettiin kalvojen puhkasulla ja neljäs tableteillä. Kaksi kertaa kerettiin laittamaan ennen kuin alko supistelemaan. Siitä noin 4 h ja lapsi syntyi.
 
kesti sen pari vuorokautta käynnistely, ensimmäisenä vuorokautena tipalla - ei tehoa ja sitten kohdunsuulle laitetuilla tabuilla (en muista nimeä?) ei tehoa. sitten vasta lähti käyntiin seuraavana aamuna.
Ei juurikaan kipuja kuin ponnistusvaiheessa, tosin mulla ei ole vertailukohdetta koska tää oli eka...
 
äiti täälläkin
Minulla käynnistetty useammankin kerran. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että kivut on olleet kovemmat, jos vertaan luonnollisesti syntyneisiin. Käynnistykset kestäneet puolestatoistavuorokaudesta kolmeen vuorokauteen.
 
Kalvot puhkaistiin. Oli todellakin kivuliaampaa kuin esikoisen synnytys. Lapsi oli maailmassa kolmen tunnin kuluttua. Ponnistusvaihe kesti yli tunnin.. Mutta niin kesti kyllä silloinkin, kun EI käynnistetty.

Jos nyt kalvojen puhkaisua sanotaan käynnistämiseksi? :ashamed:
 
Esikoiselta käynnistettiin, kivut oli tosi kovat, mutta jos olisin saanut kivunlievitystä, ei varmaan olisi ollut niin paha... Kivunlievitystä ei tullut, koska paikat ei olleet tarpeeksi auki ja lääkärin mukaan epiduraali olisi saattanut hidastaa avautumista entisestään. Sitä en käsitä, miksi en saanut (tai tajunnut itse pyytää ) muita kivunlievityksiä, ilokaasua tms... :(

Käynnistys tehtiin, vaikka viikot ei olleet täynnä, koska sain raskausmyrkytyksen. Lopulta vauva syntyi kuitenkin sektiolla.
 
Käynnistettiin
Ke aamuna käynnisteltiin puolikkaalla tabletilla, iltapäivällä toinen puolikas, siitä vajaa tunti ja meni lapsivedet, eli n. klo 15. Silloin vasta alkoi supistukset hiljalleen tuntumaan, n. klo 20 syntyi ihku poika. Kyllähän se tuntui, mut ei oo vertailukohtaa. Mut ei mitään ylitsepääsemätöntä. Itseasiassa olin kuvitellu PALJON kovemmat kivut, mut kait osu kivunlievitykset kohdilleen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Femme Fatale:
Esikoiselta käynnistettiin, kivut oli tosi kovat, mutta jos olisin saanut kivunlievitystä, ei varmaan olisi ollut niin paha... Kivunlievitystä ei tullut, koska paikat ei olleet tarpeeksi auki ja lääkärin mukaan epiduraali olisi saattanut hidastaa avautumista entisestään. Sitä en käsitä, miksi en saanut (tai tajunnut itse pyytää ) muita kivunlievityksiä, ilokaasua tms... :(

Käynnistys tehtiin, vaikka viikot ei olleet täynnä, koska sain raskausmyrkytyksen. Lopulta vauva syntyi kuitenkin sektiolla.
Ei mullakaan ole viikot täynnä.Lapsi on elinkelvoton :( siksi mä tässä surenki että tulee pitkät kolme vuorokautta :(
 
mii
Vuorokauden kesti, ja kivut tuntui aluksi pahemmilta, kun ne alkaa heti täydellä teholla. Itsestään käynnistyessä yleensä alkaa lievemmillä suppareilla, jotka kovenee pikkuhiljaa. Mutta kun niihin käynnistettyihin suppareihin vähän tottui, niin ei ne tavallisia pahempia ollut.
Lisäksi mä yritin jouduttaa vauvan laskeutumista ja omaa avautumista kulkemalla koko ajan sairaalaa kellarista ullakolle, ja takaisin, rappusia pitkin. Tiedä sitten, oliko siitä apua, mutta hoitajat suositteli liikkumista, paikallaan olo ei ainakaan edistä. Supistuksen ajaksi istuin rappuselle hengittämään ja taas jatkoin. Välillä kävin vain syömässä ja kahvilla ja tutkittavana ja taas jatkoin. Huomisin oli jalat kuin olis maratonin juossu.
 

Yhteistyössä