Te, joiden palkka on 2400-2500 euroa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla jää 2500e palkasta käteen 1860. Tuntuu aika ruhtinaalliselta. Nykyään voi tehdä lähes kaikkea, mitä haluaa.
Aikaisemmin palkkani oli paljon pienempi ja käteen jäi kuussa ehkä 1400e. Silloin oli hyvä, jos 200 sai säästettyä.

[QUOTE="vieras";29070273]Paljonko siitä jää käteen? Tuletko toimeen sillä palkalla?[/QUOTE]

n. 1900 e. 2000-2400 e välillä vaihtelee brutto. En tule yksinhuoltajaisänä sillä oikein toimeen ja yrittäjänä saa tehdä hitosti töitä senkin rahan eteen.

Ennen vanhaan, kun painoin ihan hulluna, oli palkka yli puolet tuosta ja sillä tuli hyvin toimeen. Mutta eipä se enää nykyään auta.

Kiitos vastauksista. Pitää nyt sitten harkita tarkkaan, pärjäisinkö tuolla. Progressiivisuushan tietenkin auttaa, olisin siis mahdollisesti vaihtamassa pienempipalkkaisiin töihin kuin missä nyt olen. (nyt jotkut pitävät minua varmaan ihan hulluna :D)

Käteen jää noin 1800. Jos eläisin säästäväisesti, jäisi säästöön varmaan enemmänkin, mutta nykyisellä elämäntyylillä saan säästöön 300-500 e kuussa. Asun pikkukaupungissa, joten asumiskustannukset ovat kohtuulliset, mutta vastaavasti työmatkakustannukset ovat korkeammat. Mies tienaa minua enemmän, mikä toki vaikuttaa koko talouden tuloihin.

Oli vuosia sitten palkka toi 2400 €. Käteen jäi noin 1900 €. Ollaan nelihenkinen perhe ja minä olin siinä vaiheessa ainoa, joka oli töissä (mies oli opiskelija). Ei pärjätty.

Käteen jää siinä 1900. Miehellä onneksi melkein puolet parempi palkka. Hyvin pärjätään, asuntolainaa pystyy lyhentämään vaikka kuinka ja lomaillaan kun huvittaa :-) Meillä ei ole iso asuntolaina jäljellä.

Mitä työtä te teette noilla palkoilla? itsellä brutto n. 2250 e. Käteen jää n. 1700 e. Eipä tartte kyllä mitään ylimääräisiä ostella. Maksan tuosta asuntolainaa n. 460 e ja yhtiövastikkeen 363 e, koulun aamu/iltap.kerhon 158 e, oman/lapsen puhelinlaskun n 80 e ja välillä autan lapsiani (kahta isompaa) taloudellisesti hädän hetkellä (toinen vielä opiskelee).

n. 1900 e. 2000-2400 e välillä vaihtelee brutto. En tule yksinhuoltajaisänä sillä oikein toimeen ja yrittäjänä saa tehdä hitosti töitä senkin rahan eteen.

Ennen vanhaan, kun painoin ihan hulluna, oli palkka yli puolet tuosta ja sillä tuli hyvin toimeen. Mutta eipä se enää nykyään auta.

Ohhoh, onpa tosiaan tapahtunut elintason lasku :D Joko on kivitalo, mökki ja vene myyty? Jäikö lapset sulle?

Miten te , joilla jää 1900-2000 läteen olette verosaianne järjestäneet. Minulla pitää olla 22-24 % että ylipäätään en jää maksun puolelle veronpäätösten aikaan

Mihin te törsäätte rahanne?! Siis mulla jää käteen 1700e kuukaudessa ja halutessani saisin tonnin säästöön joka kuukausi. Ostelen paljon vaatteita, meillä syödään kalliisti, matkustellaan yms. Silti säästötilin saldo plussaantuu muutamalla tonnilla joka vuosi.

Mä teen vaan 50% työaikaa ja käteen jää noin 1200e kuukaudessa. Riittää hyvin. Mä kuitenkin tykkään shoppailla, käyn ripsihuollossa, ulkomailla pari kertaa vuodessa jne.

Miten voi saada tonnin säästöön 1700eurosta?! Mulla ainakin asuminen maksaa, työmatkat, sähkö, puhelin (mulle ja lapselle) ym ym o.O Eipä siitä paljon sitten jääkkään ruokaan.. Ja ei tosiaan mitään ylimääräisiä tehdä jos ei tule paljon lisiä.. 30e menee säästötilille joka kuukausi..

Alkuperäinen kirjoittaja Siishäh?;29070868:
Mihin te törsäätte rahanne?! Siis mulla jää käteen 1700e kuukaudessa ja halutessani saisin tonnin säästöön joka kuukausi. Ostelen paljon vaatteita, meillä syödään kalliisti, matkustellaan yms. Silti säästötilin saldo plussaantuu muutamalla tonnilla joka vuosi.

Samaa ihmettelen minäkin. Säästöön jää kymppitonni vuodessa, vaikka olen kova ostelemaan vaatteita itselleni.

Yhteistyössä