Elatusmaksuista kahdesta lapsesta, auttakaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja tänks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei minusta pelkkien nettotulojen perusteella kannata määritellä elatusmaksutasoa -siihen vaikuttaa myös asumiskulut, lasten ikä jne. Katso vinkkiä http://www.om.fi/36207.htm. Ja ainakin itsellä kokonaisuuteen vaikutti myös ositusratkaisut. Oletteko naimisissa? Käykää tarvittaessa lastenvalvojan luona.

Mun miehellä melko sama liksa, kun sun miehellä, lapsen äidillä ei elatuskykyä ole lainkaan, ja elatusmaksu on 200e koululaisesta. Luulisin, että teillä menee ehkä 100-150e..

ollaan naimisissa ja ajateltiin ilman lastenvalvojaa sopia ihan vain jokin järkevän kuuloinen summa.

onko miehellä oikeus asua saatanan kalliissa omakotitalossa ja minun on muutettava kaksioon lasten kanssa ja tämä pakkoytilanne sitten vielä alentaa lasteni elatusa. vai kannattaisko heti itsekin rykästä jokin torppa pystyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ollaan naimisissa ja ajateltiin ilman lastenvalvojaa sopia ihan vain jokin järkevän kuuloinen summa.

onko miehellä oikeus asua saatanan kalliissa omakotitalossa ja minun on muutettava kaksioon lasten kanssa ja tämä pakkoytilanne sitten vielä alentaa lasteni elatusa. vai kannattaisko heti itsekin rykästä jokin torppa pystyyn.

Jos te aiotte keskenänne sopia, niin ottakaa huomioon se, että tuskin tulet asumaan kovin pitkään kaksiossa lasten kanssa (ja sun miehesi ei käytännössä tarvitse omakotitalon kokoista asuntoa, jos lapset on pääasiallisesti sulla). Sanoisin ihan mutuna, että 150-200e/lapsi voisi olla kohtuullinen -tietysti vähän voisi riippua myös ositusratkaisusta? Jos lasket arviota (http://www.stm.fi/tiedotteet/kuntainfot/kuntainfo/view/1225829), niin tuut huomaamaan, että yllättävän suuriksi elatusmaksut voi tuon perusteella nousta.

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Jos te aiotte keskenänne sopia, niin ottakaa huomioon se, että tuskin tulet asumaan kovin pitkään kaksiossa lasten kanssa (ja sun miehesi ei käytännössä tarvitse omakotitalon kokoista asuntoa, jos lapset on pääasiallisesti sulla). Sanoisin ihan mutuna, että 150-200e/lapsi voisi olla kohtuullinen -tietysti vähän voisi riippua myös ositusratkaisusta? Jos lasket arviota (http://www.stm.fi/tiedotteet/kuntainfot/kuntainfo/view/1225829), niin tuut huomaamaan, että yllättävän suuriksi elatusmaksut voi tuon perusteella nousta.

Mitä se sulle tai ap:lle kuuluu, vaikka mies asuisi miten isossa kartanossa? Ei se vaikuta elareihin.

Minkä ikäisiä lapset on ja paljonko on luonapito?
Aika olennaisiin kysymyksiin ei ole ap antanut tietoja.

Kiitos kommenteista.

Lapset on 8 ja 6. Miksen asuisi kauaa kaksiossa? Missä sitten? Pistin ton asuntojutun osoittaakseni, kun joku väitti, että miehen tarttee maksaa vähemmän elareita, jos pitää korkeampaa elintasoa kuin esim. minä.

Oisko joku 300 liian vähän? Jos ehdottaisin, vai 350 ?

Teillä on 500 euroa eroa nettopalkassa. Koska molemmat ovat yhteisvastuullisia, niin toi ero ei kauhean iso ole. Lisäksi kun lasketaan vielä ne lapsilisät, jotka tulevat sinulle. Eli puhutaankin erosta -- 300 euroa nettossa.

Tällä laskukaavalla voisin hyvinkin sanoa että elatusmaksu kahdesta on tuo 300 euroa. Se millainen elintaso kummallakin on, ei vaikuta elareihin.

Yhteisvastuullisuus ja sitten verrataan tulotasoa. Enemmän ansaitseva maksaa enemmän.

Kiitos kommenteista.

Lapset on 8 ja 6. Miksen asuisi kauaa kaksiossa? Missä sitten? Pistin ton asuntojutun osoittaakseni, kun joku väitti, että miehen tarttee maksaa vähemmän elareita, jos pitää korkeampaa elintasoa kuin esim. minä.

Oisko joku 300 liian vähän? Jos ehdottaisin, vai 350 ?

Mites se luonapito? Paljonko lapset isällä?

lapset on isällään joka toinen vkloppu perjantai-ilasta sunnuntai-iltaan. käytän heitä viikolla illalla, klo 17-19 (paljon töissä), jos isä haluaa. hän saattaa tarjota yhden ruoan silloin. yleensä on jo tietty syöty ja iltapala sitten kotona.

kesälomalla pitää kaksi viikkoa. joululomia tms. ei ole juurikaan, joten niitä ei lasketa.

Hajoa paskaasi. Kannattiko olla paska vaimo häh?

Yhteistyössä