Elatusmaksusta asiaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Miten voisi arvioida kohtuullista elatusmaksua kahdesta lapsesta kun miehen tulot nettona n. 2000e ja itse olen opiskelija. Minulla vuokra on 680e/kk ja miehellä n. 550e/kk. Mitä kaikkea tulee ottaa huomioon?

Meillä ei mitään laskuria ainakaan käytetty...Oliki vähän outo hiirulainen se täti sillon 8v sitten.Siitä nyt sit kärsitään,lasten siittäjä ehkä ei kylläkään :headwall:

Kai siel pitäis ottaa huomioon et makseleeks se isä sit jotain muita lapsen maksuja ja semmosta... Vaikee ite sanoo ku ei menny itel ihan putkeen se tilaisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minullahan ei muita tuloja ole kuin opintotuki ja asumistuki. Mahtaakohan toimeentulotukeakaan saada kun on opiskelija?

Ensisijaisesti sinut velvoitetaan ottamaan opintolainaa. Jos et ole lainakelpoinen niin sitten voit saada toimeentulotukea.

Käytiin juuri viime viikolla.
Meillä miehen nettotulot n. 2200e/kk ja minun 1500e/kk.
Elatusmaksuiksi tuli 220e/kk/lapsi.
Meillä tosin lapset jo isoja (teini ja koululainen).

Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:

Ja piti lisäämäni, että meillä ne ei mitään vuokria kyselleet. Katottiin vaan lasten kulut, harrastukset ja muut. Ja sitten meidän tulot. Siitä laski.

Alkuperäinen kirjoittaja NeliApina:
Meillä ei mitään laskuria ainakaan käytetty...Oliki vähän outo hiirulainen se täti sillon 8v sitten.Siitä nyt sit kärsitään,lasten siittäjä ehkä ei kylläkään :headwall:

Kai siel pitäis ottaa huomioon et makseleeks se isä sit jotain muita lapsen maksuja ja semmosta... Vaikee ite sanoo ku ei menny itel ihan putkeen se tilaisuus.

Laskuri tuli vasta pari vuotta sitten. Nykyään tuota ohjeistetaan käyttämään elarinmäärittelyssä.

Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:

Meinasin sanoa, että olet saanut tosi isot elarit, mutta tulot olikin nettotuloja. Silti taitavat olla poikkeuksellisen suuret.

Yhteistyössä