Te, joiden n.2v nukkuu pinnasängyssä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tyttö nukku vähän päälle 2vksi asti pinnasängyssä. Reunapehmuste oli käytössä. Yksi laita oli tosin irti ja siinä oli sellainen matalampi reunusta. Reunapehmuste oli kierretty niin, ettei sitä ollut siinä avonaisella reunustalla ollenkaan.

Esikoinen nukkui pari vuotiaaksi pinniksessä, mutta ei siinä kyllä kovin pitkään se reunapehmuste ollut. Pienemmälläkään ei enää ole muutamaan kuukauteen ollut reunapehmustetta, ikää hällä on 11kk. Mä en vissiin ihan hokassu pehmusteen syvintä olemusta, kuten en myöskään mobiilin...

Meillä PIKKURUINEN 3v poika ja nukkuu edelleen pinniksessä. Reunapehmuste on käytössä. Ei tunge jalkoja ja käsiä niin helpolla pinnojen väliin ja "möröt" ei näy huoneesta sänkyyn....:)

Meidän esikoinen siirty 2v pois pinneksestä mutta ei koskaan hyväksynyt reunapehmusteita ei suostunut rauhoittumaan omaan sänkyynsä ennen kuin pehmusteet joutui pyykkiin pojan ollessa 2kk.

Sen takia juuri ostettiin tuo kun poika niin kova pyörimään ja hyörimään yöllä että pehmusteet ei pysyny paikallaan ja sitten jäi koko ajan jumiin pinnoihin tai kolhi itseään unissaan niihin.
Monta kertaa yössä jouduin käymään rauhoittelemassa, peittelemässä, nostamassa tuttia yms.

Nyt ei enään mitään, nukkuu kuin tukki 12 tuntia omassa sängyssään =)

Saanko udella, että miksi teillä noin isot lapset nukkuu vielä pinniksessä? Minä olen aina ajatellut sen olevan vain vauvoja varten ja viimeistään puolentoista vuoden ikäisenä siirryttäisiin lastensänkyyn, mutta luulo ei taaskaan ollut tiedon väärti..
Mutta meillä tyttö 2v2kk on noin vuoden verran nukkunut jo lastesänky Jollassa ilman minkäänlaisia ongelmia.

[QUOTE="Mimmuli";29121696]Saanko udella, että miksi teillä noin isot lapset nukkuu vielä pinniksessä? Minä olen aina ajatellut sen olevan vain vauvoja varten ja viimeistään puolentoista vuoden ikäisenä siirryttäisiin lastensänkyyn, mutta luulo ei taaskaan ollut tiedon väärti..
Mutta meillä tyttö 2v2kk on noin vuoden verran nukkunut jo lastesänky Jollassa ilman minkäänlaisia ongelmia.[/QUOTE]

Kuten kerroin, meillä erittäin pieni kokoinen 3v. Tykkää nukkua turvallisessa pinniksessa eikä ole itse halunnutkaan muunlaista vaikka siskolla onkin jatkettava sänky. En ole pitänyt uuden sängyn hankinnassa mitään kiirettä. Ei kiipeile laitojen yli.

Miksi ei nukkuisi kun siellä tyytyväisenä nukkuu eikä yritä kiipeillä tms. Kyllä meillä on jo vuoden verran ainaki ollu lastensänkyki hommattuna, en vaan oo keksiny miksi siihen vielä pitäisi siirtyä :) tyttö nyt 1v9kk

[QUOTE="Mimmuli";29121696]Saanko udella, että miksi teillä noin isot lapset nukkuu vielä pinniksessä? Minä olen aina ajatellut sen olevan vain vauvoja varten ja viimeistään puolentoista vuoden ikäisenä siirryttäisiin lastensänkyyn, mutta luulo ei taaskaan ollut tiedon väärti..
Mutta meillä tyttö 2v2kk on noin vuoden verran nukkunut jo lastesänky Jollassa ilman minkäänlaisia ongelmia.[/QUOTE]

Miksi ei nukkuisi, kun ei sieltä poiskaan ikinä yrittänyt kiivetä? Meillä poika nukkui pinnasängyssä 2v asti. Aiemmin ei vaihdettu pois, kun elämässä tuli monta isoa muutosta yhtä aikaa (muutto, tutista luopuminen jne.), eikä haluttu kaikkea muuttaa kerralla (poika reagoi helposti muutoksiin, myös positiivisiin).

[/QUOTE]
Meillä poika nukkui pinniksessä jopa yli 3-vuotiaaksi. Mikäs siinä oli nukkua kun hyvin mahtui ja itse pääsi kulkemaan sänkyyn ja takaisin, kun oli toiselta reunalta kaksi pinnaa otettu pois.

[QUOTE="Mimmuli";29121696]Saanko udella, että miksi teillä noin isot lapset nukkuu vielä pinniksessä?[/QUOTE]

Ei halunnut nukkua muualla. Pinniksessä ei halunnut edes nukkua ilman toista laitaa, sen piti olla kiinni. Oli ilmeisesti mukavan turvallinen "pesä" :) En viitsinyt väkisin pakottaa lastensänkyyn, kun mahtui pinnikseen hyvin eikä ollut mitään ongelmia siinä, ei yrittänyt koskaan kiivetä itse pois. Alle 2-vuotiaana kuitenkin suostui nukkumaan lastensänkyyn, vaihdettiin hyvissä ajoin ennen suraavan lapsen syntymää, ettei tarvinnut ostaa toista pinnistä, tai lapsen ajatella että joutuu antamaan rakkaan pinnasänkynsä lennosta auvalle :D Ainoa huono puoli siinä, että nukkui pinniksessä kauan, oli se omaan selkään käyvä nostelu, ja sitten kun lapsi siirtyi lastensänkyyn, oli kivempi kun lapsi hiippaili aamulla itse sängystä pois ja tuli mun viereen tai herättelemään mua, eikä tarvinnut herätä siihen että se huutelee nostamaan pois pinniksestä.

Mä en edes muista, kauan reunapehmustetta käytettiin, vai oliko ihan loppuun asti.

Yhteistyössä