Te joiden mitat noin 165cm/65kg

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asdasas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näin jälkikäteen ihmetyttää, että miksen ollut tyytyväinen silloin kun mitat olivat tuota luokkaa. Lapsen teon jälkeen kiloja on tullut 8 lisää ja nyt vasta ymmärrän, että se 65 kg olikin oikein sopiva. Aina vain haikailin, että painoni alkaisi 5:lla.

olen aiemminkin vastannut palstalla laiheliinien ihailijoille että painoa tärkeämpi on kehon koostumus. Itse olen melkein samoja mittoja, 164cm ja 68kg enkä todellakaan ole läski, vyötäröltä ei jää mitään sormien väliin jos nipistää. Treenaan 8-10h viikossa, ja syön reippaasti. En ole tikkulaiha, mutta mielestäni kiinteän ja hyväkuntoisen (=lihaksikkaan) näköinen. Vaatekoko 38 (yläosa) ja 40 (alaosa, johtuen paksuista reisilihaksistani).

Huolimatta liikunnallisuudestani ja selvästi erottuvista lihaksistani JOKA IKINEN kerta, kun käyn terveystarkastuksessa niin terkkari alkaa paasaamaan että BMI:ni on ylipainon puolella ja pitäisi laihduttaa, ja sitten ehdotellaan että mitäs jos pari kertaa viikossa kävisit puolen tunnin kävelylenkillä? Vissiin sitten ne "puolen tunnin kävelylenkit" tekisivät ihmeitä, joihin siis 8-10h raskasta treeniä viikossa eivät siis yksin riitä....

Itseäni siis ärsyttää todella kovasti BMI-rasistisuus! Yleensä huomauttelijat ovat vielä itse plösöjä ja huonokuntoisia...

Mä rupeen oleen aikas tyytyväinen olomuotooni. Oon pienentynyt kokoon 38. Oon ollut 2004 vuonna kokoa 46/48 ja se jos mikä oli kamalaa. Tammikuussa painoindeksini oli 29,1 ja tänään se on 23,8.

Alkuperäinen kirjoittaja urheilija:
olen aiemminkin vastannut palstalla laiheliinien ihailijoille että painoa tärkeämpi on kehon koostumus. Itse olen melkein samoja mittoja, 164cm ja 68kg enkä todellakaan ole läski, vyötäröltä ei jää mitään sormien väliin jos nipistää. Treenaan 8-10h viikossa, ja syön reippaasti. En ole tikkulaiha, mutta mielestäni kiinteän ja hyväkuntoisen (=lihaksikkaan) näköinen. Vaatekoko 38 (yläosa) ja 40 (alaosa, johtuen paksuista reisilihaksistani).

Huolimatta liikunnallisuudestani ja selvästi erottuvista lihaksistani JOKA IKINEN kerta, kun käyn terveystarkastuksessa niin terkkari alkaa paasaamaan että BMI:ni on ylipainon puolella ja pitäisi laihduttaa, ja sitten ehdotellaan että mitäs jos pari kertaa viikossa kävisit puolen tunnin kävelylenkillä? Vissiin sitten ne "puolen tunnin kävelylenkit" tekisivät ihmeitä, joihin siis 8-10h raskasta treeniä viikossa eivät siis yksin riitä....

Itseäni siis ärsyttää todella kovasti BMI-rasistisuus! Yleensä huomauttelijat ovat vielä itse plösöjä ja huonokuntoisia...

Eikö terveystarkastajalla ole silmiä päässä????

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen selvästi:
Alkuperäinen kirjoittaja urheilija:

Eikö terveystarkastajalla ole silmiä päässä????

Vissiin sitten ei. Aina katsovat jostain taulukosta tai BMI-kiekosta lukeman, ja vaikka olen ehkä jo hetki sitten kertonut urheiluharrastuksestani niin sitä ei haluta kuunnella vaan alkaa taas sama laulu "voi voi kun tämä painoindeksi on kuule täällä ylipainoisten puolella, pitäisi alkaa jotain tekemään terveysriskien takia".

Itse olen melko vakaasti sitä mieltä että paino ei ole aina hyvä terveyden mittari, sillä on paljon laihoja ihmisiä jotka ovat huonokuntoisia ja "laihoja läskejä" eli aivan lihaksettomia, ja vastaavasti tiedän pari todella tuhtia hyväkuntoista maratoonaria joiden BMI on varmaan todella paljon omaani isompi. Pääsääntöisesti painoa voidaan pitää toki terveyden korrelaationa mutta painoratsiat ja BMI-fasistisuus alkaa olla jo vähän liiallista.

Itse en ole varsinainen "läski" mutta silti puolustan läskien ihmisarvoa. Läskien kiloista kun näemmä saa avoimesti huomautella ja alentuvasti valistaa miten vaarallista on kun on ylipainoinen. Itse jo näillä kiloillani olen useaan otteeseen joutunut "laihdutusterrorismin" kohteeksi, joten miten mahtaa olla niillä jotka ovat minua painavampia....

Yhteistyössä