Te joiden mies on pettänyt ja olette jatkaneet yhdessä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Miten olet toipunut asiasta ja kestikö toipuminen kauan? Haitko keskusteluapua ja/tai jotain lääkitystä pahaan oloon?

Mun pitäis kaiken järjen mukaan olla jo mennyt eteenpäin toipumisessa ja sitä varmasti alun shokin jälkeen olenkin. Mutta olo on silti kamala vieläkin vaikka tapahtuneesta on jo vuosi. Mies jäi kiinni suhteesta ja oli jättämässä minut, myöhemmin selvisi, että ovat olleet suhteessa aiemminkin minun ja miehen suhteen aikana. Tämä toinen nainen on tavallaan mieheni entinen tyttöystävä.

Ennen tätä miehen suhdetta menetin läheiseni aika yllättäen muutamaa kuukautta aiemmin ja olin siitä alkanut toipua. Tuntui kuin kaksi maailmanloppua olisi tullut peräkkäin,

Tuntuu, että ajatukset kiertää vain samaa kehää, mielialat vaihtelee viidenkin minuutin välein. Itken usein ja en jaksa tehdä mitään. Välillä on parempia aikoja ja päiviä, mutta aina romahdan jossain vaiheessa. Pitkää hyvää kautta ei ole ollut. Onko mitään vinkkejä miten toipuminen saisi vauhtia ja joskus voisin olla taas onnellinen?
 
vierailija
Hej, Seurustelin 7 vuotta mihen kanssa joka jatkuvasti valehteli, joi ja suhteen lopussa myös löi. Olihan meillä ihaniakin jaksoja. Hän oli ensirakkauteni ja uskoin koko ajan, että asiat paranee. Yhden vapun jälkeen kun hän oli taas kadonnut jonkun matkaan päätin, että nyt riitti! Sain uuden työn kotikaupungissani, rakastuin ensisilmäyksellä työkaveriin. Nyt meillä koti ja kaksi lasta ja vasta nyt tajuan, että miten palhon huono suhde vie voimia fyysisesti ja psyykkisesti. Nykyiseen mieheni luotan 100%. Voin olla oma itseni, ja tiedän ettei tarvitse olla huolissani mistään. Minua rakastetaan niin huonoina kuin hyvinä päivinä. Päätös jatkaa omaa elämää ilman sitä toista on raskas mutta ansaitset jonkun johon voit luottaa! Jos tilanne jatkunut samana jo pitkään kannattaisiko ehkä jo luovuttaa?
 
vierailija
Kiitos vastauksesta!
Luovuttaminen on ollut mielessä usein. Vaikeaksi sen tekee se, että mies on elämäni suuri rakkaus ja yhteistä historiaa on yli 20 vuotta. Lapsiakin on. Pitänee ainakin kokeilla elää ja asua jonkin aikaa erossa, sittenhän sen näkee mitä siitä tulee. Uskon, että jos olisimme eronneet vuosi sitten, niin toipuminen olisi jo pitkällä tässä vaiheessa. Ap.
 
vierailija
Anteeksi voi antaa mutta unohtaa ei voi. Edelleen tänäkin päivänä kun mies selaili kännykkäänsä ja peitti ruutua minulta kävi mielessä mitä hän tekee selkäni takana.

Suhteemme jatkuu mutta luottamus on mennyt. Epäilen jatkuvasti ja se syö minua sisältäpäin. Tunteet minulla viilenneet, mies edelleen yrittää lämmitellä.

Muutan joksikin aikaa lasten kanssa eri paikkakunnalle. Aika näyttää miten asumusero vaikuttaa, tuleeko lopullinen ero vai vahvistaako se välejämme. Myös se ettei mies suostunut kertomaan pettämisensä yksityiskohtia ja pettämisen syvyys sekä aste jäi epäselväksi, on ajanut minut miettimään lopullista eroa todella usein.
Toivottavasti miehesi ap edes katuu. Minun mies pyysi anteeksi mutta en ole aistinut katumusta.
 
vierailija
Anteeksi voi antaa mutta unohtaa ei voi. Edelleen tänäkin päivänä kun mies selaili kännykkäänsä ja peitti ruutua minulta kävi mielessä mitä hän tekee selkäni takana.

Suhteemme jatkuu mutta luottamus on mennyt. Epäilen jatkuvasti ja se syö minua sisältäpäin. Tunteet minulla viilenneet, mies edelleen yrittää lämmitellä.

Muutan joksikin aikaa lasten kanssa eri paikkakunnalle. Aika näyttää miten asumusero vaikuttaa, tuleeko lopullinen ero vai vahvistaako se välejämme. Myös se ettei mies suostunut kertomaan pettämisensä yksityiskohtia ja pettämisen syvyys sekä aste jäi epäselväksi, on ajanut minut miettimään lopullista eroa todella usein.
Toivottavasti miehesi ap edes katuu. Minun mies pyysi anteeksi mutta en ole aistinut katumusta.

Ei meilläkään ole luottamusta ja tuntuu, ettei me olla enää "ME".
Mies ei mielestään ole tehnyt mitään väärää, anteeksi ei ole pyytänyt.

Mies on kertonut kaiken mitä olen halunnut tietää, mutta en tiedä olisinko sittenkään halunnut tietää. Tieto lisää vain tuskaa, ehkä parempi sulle, ettet kaikkea tiedäkään.

Melkein käy kateeksi kun pääset asumuseroon, toivottavasti saat asiat selvitettyä sinä aikana! Meillä todennäköisesti myös tulossa asumusero loppuvuodesta, tämä odottaminen on raskasta. Jaksamisia teille! Ap.
 
Painin asian kanssa niin syvällä suossa nyt etten oikeasti enää tiedä mitä teen. Asiasta on yli 2v mutten koe saaneeni vuosien yhdessä ololle mitään järkeä. Petti kaverinsa kihlatun kanssa ja vuosia kävi sielä,haukkui tätä naista,pahoinpiteli minua ja muita.
Apua olen saanut mutta juuri nyt loppui terapia kun alkoi pahenee tämä olotila.
Vittuilen kaikesta ja kaikista eikä se helpota kummankaan oloa. Tosin en koe että mies mitenkään yrittää edes,ei uskalla puhua kun "pelottaa". (Pettämisestä puhua jne)
Haluaisin oman mielenrauhani vuoksi eron koska en osaa näitä tunteita enää käsitellä.
 
Uskon, että molemmissa sukupuolissa on pettäjiä ihan samallai, Toivottavasti olet toipunut ja uskallat alkaa vielä suhteeseen.
Itse olen ajatellut, että jos tämä eroon johtaa, niin uutta miestä en tarvitse. Parisuhdetta olen kokenut ihan tarpeeksi. Ap.
Oletko siis aikonut ryhtyä selibaatiin? Seksi ilman parisuhdetta tarkoittaa, että sinusta tulee se, jonka avustuksella usein petetään. Vahinko kiertämään?
 
vierailija
Ei meilläkään ole luottamusta ja tuntuu, ettei me olla enää "ME".
Mies ei mielestään ole tehnyt mitään väärää, anteeksi ei ole pyytänyt.

Mies on kertonut kaiken mitä olen halunnut tietää, mutta en tiedä olisinko sittenkään halunnut tietää. Tieto lisää vain tuskaa, ehkä parempi sulle, ettet kaikkea tiedäkään.

Melkein käy kateeksi kun pääset asumuseroon, toivottavasti saat asiat selvitettyä sinä aikana! Meillä todennäköisesti myös tulossa asumusero loppuvuodesta, tämä odottaminen on raskasta. Jaksamisia teille! Ap.
Onkohan meidän miehet samanlaisia paskiaisia. Tuo ettei koe tehneensä mitään väärää kuulostaa tosi tutulta. Joskus mietin että onko mulla liian vilkas mielikuvitus vai onko mieheni jonkinlainen psykopaatti. Toisinaan niin hellä ja hauras, ja yhtäkkiä niin tunnevammainen ja kylmä ettei voi uskoa todeksi.

Tiedät sentään mitä teki. Mä en saanut koskaan todisteita fyysisestä pettämisestä. Netissä oli pettänyt, oli ihmeellisiä deittiprofiileja ja alastonkuvia. Löysin yhteydenpitoa yhteen naisen, oli mm. kysellyt onko sinkku ja kehunut ulkonäköä. Oli ehdottanut tapaamistakin mutta tapaamisen toteutumisesta ei ole todisteita ja mies kieltää kaiken. Jos sanoisi suoraan että on pannut jonkun kanssa olisi helpompaa tehdä päätös. Kun ei saa selviä vastauksia alkaa epäillä vedättääkö toinen. Totuutta en varmaan koskaan saa tietää. Kaikki nämä hämärät jutut mitä puuhannut on minun pitänyt kerätä todisteita muuten ei olisi koskaan myöntänyt.

Meillä tapauksesta on useita vuosia. Sain tietää 4 vuotta tapahtuneen jälkeen. Tuoreimmat yhteydenpidot naisiin oli 2014 joten tuoreempaakin on ollut. Myönnän että olisi helpompaa heti erota ja jatkaa matkaa. Jäin lasten takia tähän ja ajan itseäni hulluuden partaalle arvailemalla mitä mies puuhaa selkäni takana. Tarkkailen miestä monella tapaa, tarkistan hänen sijaintiaan puhelimen avulla, tarkistan keheen pitää yhteyttä ja tarkistelen puhelinsoitolla työpaikalle onko tosiaan töissä. Aikalailla säälittävää touhua, tiedän sen.
 
vierailija
Oletko siis aikonut ryhtyä selibaatiin? Seksi ilman parisuhdetta tarkoittaa, että sinusta tulee se, jonka avustuksella usein petetään. Vahinko kiertämään?
Usko pois kun on kaksi pitkää suhdetta josta toisesta lapsia takana ja molemmissa kunnollinen sekä pidetty mies on paljastunut pettäjäksi ja henkisesti sairaaksi ihmiseksi sitä lakkaa ajattelemasta seksiä kokonaan. Näin kävi minulle, ei kiinnosta miehet enää paskan vertaa.
 
vierailija
Painin asian kanssa niin syvällä suossa nyt etten oikeasti enää tiedä mitä teen. Asiasta on yli 2v mutten koe saaneeni vuosien yhdessä ololle mitään järkeä. Petti kaverinsa kihlatun kanssa ja vuosia kävi sielä,haukkui tätä naista,pahoinpiteli minua ja muita.
Apua olen saanut mutta juuri nyt loppui terapia kun alkoi pahenee tämä olotila.
Vittuilen kaikesta ja kaikista eikä se helpota kummankaan oloa. Tosin en koe että mies mitenkään yrittää edes,ei uskalla puhua kun "pelottaa". (Pettämisestä puhua jne)
Haluaisin oman mielenrauhani vuoksi eron koska en osaa näitä tunteita enää käsitellä.
Ikävä kuulla, ettet sinäkään ole päässyt asiassa eteenpäin, raskasta elää näin. Onko sulla jotain lääkitystä terapian lisäksi?
Itse ajattelin pyytää jotain lääkitystä, että saan sillä ajatukset rauhoittumaan ja pystyn käymään tämän asian läpi vähemmillä tunteilla ja ehkä sitä kautta pystyn luopumaan tästä parisuhteesta.
Kannattaa pyytää lisää terapia-aikaa jos olet huomannut siitä olevan apua! Ap.
 
vierailija
Onkohan meidän miehet samanlaisia paskiaisia. Tuo ettei koe tehneensä mitään väärää kuulostaa tosi tutulta. Joskus mietin että onko mulla liian vilkas mielikuvitus vai onko mieheni jonkinlainen psykopaatti. Toisinaan niin hellä ja hauras, ja yhtäkkiä niin tunnevammainen ja kylmä ettei voi uskoa todeksi.

Tiedät sentään mitä teki. Mä en saanut koskaan todisteita fyysisestä pettämisestä. Netissä oli pettänyt, oli ihmeellisiä deittiprofiileja ja alastonkuvia. Löysin yhteydenpitoa yhteen naisen, oli mm. kysellyt onko sinkku ja kehunut ulkonäköä. Oli ehdottanut tapaamistakin mutta tapaamisen toteutumisesta ei ole todisteita ja mies kieltää kaiken. Jos sanoisi suoraan että on pannut jonkun kanssa olisi helpompaa tehdä päätös. Kun ei saa selviä vastauksia alkaa epäillä vedättääkö toinen. Totuutta en varmaan koskaan saa tietää. Kaikki nämä hämärät jutut mitä puuhannut on minun pitänyt kerätä todisteita muuten ei olisi koskaan myöntänyt.

Meillä tapauksesta on useita vuosia. Sain tietää 4 vuotta tapahtuneen jälkeen. Tuoreimmat yhteydenpidot naisiin oli 2014 joten tuoreempaakin on ollut. Myönnän että olisi helpompaa heti erota ja jatkaa matkaa. Jäin lasten takia tähän ja ajan itseäni hulluuden partaalle arvailemalla mitä mies puuhaa selkäni takana. Tarkkailen miestä monella tapaa, tarkistan hänen sijaintiaan puhelimen avulla, tarkistan keheen pitää yhteyttä ja tarkistelen puhelinsoitolla työpaikalle onko tosiaan töissä. Aikalailla säälittävää touhua, tiedän sen.
Saattaa olla samankaltaisuuksia näissä miehissä, ihan samoin olen joskus ajatellut omastani. Tuo kylmyys toisinaan... mun mies ei lohduttanut kertaakaan kun surin kuollutta läheistäni. Mua on kyllä osannut neuvoa mitä vastaavassa tilanteessa pitäisi tehdä :whistle:

Ei ole munkaan mies myöntänyt panneensa, eikä tää nainenkaan myöntänyt. Totuutta en kai koskaan saa tietää.

Tuttua tuo tarkkailu mullekin, inhoan miehen puhelimen soittoääntäkin jo kun lähtee puhumaan jonnekin minne en keskustelua kuule. Työmatkat... onko ne niitä vai jotain muuta. Joskus tuntuu, ettei kai tällainen elämä ole mistään kotoisin.

Uskon vahvasti, että saat asioihin selkeyttä asumuseron aikana. Itse olen ajatellut, että etäisyys tekisi hyvää.

Mun mies oli työmatkalla useita kuukausia ja sinä aikana huomasin, että pärjään varsin hyvin lasten kans yksinkin. Nyt on taas jokin ihme riippuvuus tullut mieheen. Tai siis tiedän, että pärjään ilmankin, mutta ilman sitä läheisyyttä(vähäistä) joudun sitten elämään.
 
vierailija
Usko pois kun on kaksi pitkää suhdetta josta toisesta lapsia takana ja molemmissa kunnollinen sekä pidetty mies on paljastunut pettäjäksi ja henkisesti sairaaksi ihmiseksi sitä lakkaa ajattelemasta seksiä kokonaan. Näin kävi minulle, ei kiinnosta miehet enää paskan vertaa.
Tää on kyllä totta, en yllättyisi vaikka mulle kävisi näin. Seksin voi korvata jollain muulla. Ap.
 

Yhteistyössä