Te, joiden lapsi saa vammaistukea

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä loppui hoitotuki astman takia kun lapsi oli 7v ja aloitti koulun. syynä se että sen ikäinen huolehtii jo itse lääkityksestä, eli ei vaadi aikuista enään =O

Näinpä....ennen se oli 16v asti.
Kyllä meillä tuo 10veekin vielä vaatii vanhempien "valvovan silmän", ei huolehdi itse juurikaan :/
Tosin itse sitten ottaa, kun vaan muistuttaa.

meillä loppui hoitotuki astman takia kun lapsi oli 7v ja aloitti koulun. syynä se että sen ikäinen huolehtii jo itse lääkityksestä, eli ei vaadi aikuista enään =O

No tätä mäkin ihmettelen. Kuka ne lääkkeet huolehtii aamuin illoin, jotta tulee otetuksi? Kuka ne lääkkeet hakee apteekista ja huolehtii reseptien uusimiset?

-Koululainenpa toki :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:

Näinpä....ennen se oli 16v asti.
Kyllä meillä tuo 10veekin vielä vaatii vanhempien "valvovan silmän", ei huolehdi itse juurikaan :/
Tosin itse sitten ottaa, kun vaan muistuttaa.

No tätä muistelinkin, itse sairastanut rasitusastmaa pienen ikäni, ja mielestäni vanhemmilleni tuli tukea siitä jonkinmoista...

saadaan korotettua. lapsi 2v on kehitysvammainen, silloin kun päätös tehtiin oli vasta viivästymä. parin kuukauden päästä taas pitäis hakea, kun päätös tuli vuodeksi.

Meillä kuopus saa ylintä ja vain 6kk ajan saisi, mutta ei saada kuin 4kk. Siirryttiin nimittäin monipistoshoitoon diabeteksen suhteen ja jos siihen siirtyy alle 6v, niin saa tuon 6kk ylintä.

Muuten saa sitten korotettua.

Ja kaverin lapsella autismi, ja MUN mielestä siitä vaivasta sais saada ylintä!

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Kuinkahan helposti tuota tukea saa kasteluun?

Kun kasteleva lapsi on ollu puoli vuotta lääkärin hoidossa ja on kokeiltu hälytinlaitetta niin muistaakseni silloin. Meillä tällä 5v astmaatikolla just aloitettu yökastelun hoito ja noin lääkäri sanoi. Mutta kun hän saa jo astman takia alinta niin turha kastelun takia enää hakea.

Ja mitä astmaatikon vammaistuen saamiseen, niin lapsella pitää olla lääkitys jota annetaan säännöllisesti 2x/vrk että saa tuen. Meillä toisella lapsella säännöllinen lääkitys (singulair) 1x/vrk ja sen hakemus hylättiin.

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Kuinkahan helposti tuota tukea saa kasteluun?

Kun kasteleva lapsi on ollu puoli vuotta lääkärin hoidossa ja on kokeiltu hälytinlaitetta niin muistaakseni silloin. Meillä tällä 5v astmaatikolla just aloitettu yökastelun hoito ja noin lääkäri sanoi. Mutta kun hän saa jo astman takia alinta niin turha kastelun takia enää hakea.

Ok. Näillä perusteilla luulisin että saadaan hyväksytty vastaus :) Maanantaina meinasin viedä hakemuksen.

Miten ja millä perusteella saatte epilepsiasta tukea, meille lääkäri sanoi ettei tulla saamaan epilepsian takia ollenkaan, kelalta en oo kysynyt. ja jatkuva lääkitys on plus satunnaiset kohtaukset ja lapsi 5 vee.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Me asutaan Ruotsin puolella ja täällä molemmat lapset saavat täkäläistä korkeinta hoitotukea. Esikoisella down ja kuopuksella autismi.

Voi kamala, kaksi samassa perheessä;(. Eikö yhtään 'normaalia' lasta.
Kuinka ihmeessä joillekin sattuu useampikin?

Ja mulle kun ei ole ikinä tullut mieleenkään, että astma, kastelu tai diabetes olisivat syitä saada vammaistukea. Eikö melkein joka perheestä löydy joku noista?

Alkuperäinen kirjoittaja Siis täh?!:
Ja mulle kun ei ole ikinä tullut mieleenkään, että astma, kastelu tai diabetes olisivat syitä saada vammaistukea. Eikö melkein joka perheestä löydy joku noista?

Se on helvetin pieni korvaus isosta arkeen vaikuttavasta asiasta. Maksaisin paljon, jos saisin jotenkin sairaudet lapsilta pois.

mun kuopus, täyttää 6 v maaliskuussa, saa korotettua vammaistukea, syy: kehitysvammaisuus, SI-häiriö ja sydänvika. Mm. ei syö itse eikä pue/riisu ilman apua, puheenkehitys viivästynyt, käyttää yhä vaippaa, on kömpelö, kaatuilee helposti, ei omaa vaarantajua, käden ja silmän yhteistyössä vaikeuksia, itkupotkuraivarit jokapäiväisiä, pyrkii tällöin vahingoittamaan itseään päätä hakkaamalla lattiaan tai seinään, tai muita puremalla ja raapimalla

Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
mun kuopus, täyttää 6 v maaliskuussa, saa korotettua vammaistukea, syy: kehitysvammaisuus, SI-häiriö ja sydänvika. Mm. ei syö itse eikä pue/riisu ilman apua, puheenkehitys viivästynyt, käyttää yhä vaippaa, on kömpelö, kaatuilee helposti, ei omaa vaarantajua, käden ja silmän yhteistyössä vaikeuksia, itkupotkuraivarit jokapäiväisiä, pyrkii tällöin vahingoittamaan itseään päätä hakkaamalla lattiaan tai seinään, tai muita puremalla ja raapimalla

Eikö hän täyttäis jo korkeimman hoitotuen kriteerit? Ainakin siltä kuulostaa.

Yhteistyössä