ääntä mahtuu maailmaan
Kaupassa saa huutaa niin paljon ku sielu sietää,mut kotona ei. Kiukku on sallittu,mut ei ylimääräinen huutaminen.
En mä kyl lähtis yleistämään, että esim. uhmaikäisen saama raivari on käytöstapojen puutetta, se kuuluu ikään, oman tahdon julkituominen vaikka sitten huutamalla lelun/karkin/jäätelön perään kaupassa.Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25332743:Tiedän, hoidin 95% kauppareissuista lasten kanssa, yksin, kunnes olivat niin isoja, että ne tohti jättää päineen kotiin. Saahan tenavat kaupassa käydä, kunhan niiden vanhemmat on viitsineet opettaa niille edes alkeellisimmat käytöstavat. Eivät vaan odota, että kyllä se lapsi itsekseen oppii, tai koulu/tarha opettaa tapoja, niin vanhempien ei tarvitse vaivautua. :saint:
Oletko itse "täydellinen äiti" ? Ei oo totta mitä tekstiä.. :0 Et taida arvostaa muita äitejä yntään..Juu tuotakaan en tajua.
Kerran yksi piltti juoksi täysillä päin mun ostoskärryä. Olisi kai pitänyt olla silmät persiissä jotta olisin voinut hoitaa vanhempien velvollisuuden heidän puolestaan ja estää lasta loukkaamasta itseään...
Ja ravintolassa oon komentanut ventovieraan muksun omaan pöytäänsä, kun tuli meidän pöytään sörkkimään lasten ruokaa ja muutenkin häiritsemään. Sanoin vanhemmille aika painavasti sen, mitä mieltä oon siitä, että he antavat lapsensa juosta ravintolassa ja häiritä muita jotta saavat itse syötyä rauhassa...
Vanhemmuuteen pitäis vittu olla ajokortti ja soveltuvuustestit.
Mää ainakin oon hyvä äiti, nih!No se on hienoa jos tuntuu tuolta, minusta tuntuu myös että olen onnistunut ainakin tähän asti ja voin sanoa olevani hyvä äiti rehellisesti! =) Hieno tunne, mutta ei kai sitä muiden kasvatustapoja kannata alkaa halveksumaan ihan noin räikeästi, kuitenkin melko pienen asian vuoksi? Itseään saa ja pitääkin(mun ehdoton mielipide!) kehua toki jos tuntee onnistuneensa äitinä!
Voin kuvitella, mulla on tosi hyvä mielikuvitus.Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;25333266:No minun lapseni eivät kyllä ole sillä tavalla ennalta-arvattavia, että jokaisen kiukunpuuskan osaisin ennustaa. Onhan se nyt selvää, että nälkäisenä ja väsyneenä se raivari helposti repeää, mutta meillä on ainakin tuhansia muitakin tilanteita elämässä, joissa se raivari voi tulla (myös ihan puskan takaa). Voitko kuvitella?
Mikä siitä huudosta tekee niin ärsyttävän? Pelkkä ääni, sen voimakkuus, joku muu, mikä?Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25333207:Ööö...se huuto?
On sulla kans ajatukset, meillä lapsi saa huutokohtauksen lähinnä sen takia että näkee vaikka jonkin kivan lelun joka olisi aivan ylikiva, ja äiti ei sitä lupaa ostaa, mieli tekee silti hirveesti ja koetetaan taas jos vaikka se yrittäisi hiljentää mua antamalla periksi, jos tarpeeksi huudan jne. ei ole kyseessä nälkä, väsymys tai mikään muukaan parannettavissa oleva vika, vaan ihan vain tahto saada asiat tavarat niinkuin hän itse haluaa.Aiheeseen liittyen; mä en tajua miten vanhemmat ei osaa lukea lapsiaan.
Jos muksu on rättiväsynyt ja nälkäinen, niin pakkoko se on sinne hypermarkettiin raahata - ja siis nimenomaan vielä siten että mukana on sekä äiti ja isä. Lapsi kiukkuaa, käy ihan ylikierroksilla, ja vanhemmat selittelee toisilleen (lue: jotta ympäristö tajuaisi että ei tässä suinkaan huonoja vanhempia olla) että "Jalmaria varmaan väsyttää jo kovasti kun heräsi aamulla viideltä, ja nälkäkin taatusti jo on".
Ööö, ruokkikaa se ja laittakaa nukkumaan, sen sijaan että kauppaan raahaisitte.
No ei automaatisesti ei. Mutta jotkut on, eikä ne ole yhtään sen huonompia lapsia! Saatana!Itsellänikin on erityislapsi,joka osaa käyttäytyä kaupassa ja ravintolassa.Ei ne erityiset aina automaattisesti oo niitä kaupan kiljuvia kauhukakaroita.
Hyvä! :kiss:Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;25333284:Mää ainakin oon hyvä äiti, nih!
Ymmärrän ihan täysin vanhempia! Kelleppä ei tulisi tarvetta selitellä kun voin oikein kuvitella miten anatolia haukan katseellaan kyylää ja pyörittelee silmiään hekumoiden ajatuksella että kohta pääsee taas oikein kaksplussalle pätemään.vanhemmat selittelee toisilleen (lue: jotta ympäristö tajuaisi että ei tässä suinkaan huonoja vanhempia olla) että "Jalmaria varmaan väsyttää jo kovasti kun heräsi aamulla viideltä, ja nälkäkin taatusti jo on".
Mä liityn kans tähän joukkoon.Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25332631:Liityn surkeiden epäonnistujien jonoon. Jotain on menny pahasti vikaan.
En oo täydellinen, mutta on mulla sentään aivot enkä päästä lapsiani esim. terrorisoimaan muita ihmisiä ravintoloissa tai anna niiden juosta kaupassa kuin päättömät kanat & suutu sitten muille ihmisille joita päin lapsi juoksee - jos se on täydellisyyttä, niin aika hiton helpolla täydellisyys on saavutettavissa!Oletko itse "täydellinen äiti" ? Ei oo totta mitä tekstiä.. :0 Et taida arvostaa muita äitejä yntään..
Jännä juttu että sulla on ihan hirveästi näitä tarinoita aina muista perheistä kerrottavana. Siis niin paljon että voisit niistä varmasti vaikka kirjan kirjoittaa Ja silti et kyylää. Minä vissiin keskityn liikaa omaa perheeseen kun hyvin, hyvin harvoin huomaan mitään erityistä vaikka paljon kaupoissa pyörinkin.Harvemmin kyylään. Kyllä tietyt perheet näkyy ja kuuluu kaupassa kauas ihan ilman kyyläystäkin
Mä kans inhoan niitä mukuloita ketkä häärii raintolassa miten sattuu ja jää tuijottamaan pöydän viereen.En oo täydellinen, mutta on mulla sentään aivot enkä päästä lapsiani esim. terrorisoimaan muita ihmisiä ravintoloissa tai anna niiden juosta kaupassa kuin päättömät kanat & suutu sitten muille ihmisille joita päin lapsi juoksee - jos se on täydellisyyttä, niin aika hiton helpolla täydellisyys on saavutettavissa!
Tai että "haasteellisia" (aka temperamenttisia) lapsia ei kasvatettaisi lainkaan.Jep, erityislapsia on monenlaisia...valitettavasti monella tuntuu olevan se käsitys, että erityislapset ovat häiriköitä.