Te joiden lapset kulkevat eskarissa taksilla ja maksatte matkan itte niin...

Alkuperäinen kirjoittaja Sovi:
Mites te joilla on monta pientä kotona ja ei autoa käytössä ja matkaa alle tuon 3km, eli ei eskarilainen pääse taksilla. Viettekö joka aamu kävellen koko lapsilauman kanssa eskarilaisen?

Hei, tämä kiinnostas minuakin! Itselläni on auto, mutta tosiaan miten te joilla ei autoa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Vuorohoito?

Matka on sitten vieläkin lyhyempi sinne eskariin...

eikö teillä ole eskaria sellaisessa päiväkodissa missä saa myös hoidon ?

Huoh. Mähän olen selittänyt tämän asian jo aloituksessa, tietääkseni ainakin. Eli likalla paikka päiväkotiin syksyksi ja siellä on eskarikin. MUTTA kun päiväkoti aukiaa VASTA klo:7 ja se on mulle ja exälle liian myöhään. Likan pph:n luota taas on matkaa eskariin 2,8km ja se ei riitä ilmaiseen taksikyytiin. Täällä on tasan yksi päiväkoti.

No entäsw jos kulkkisi jonkun toisen matkassa, monella on muksut esim aamulla hetkenaikaa jollain lähinaapurilla, josta sitten menee yhdessä koululaisen kanssa eskariin.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
No entäsw jos kulkkisi jonkun toisen matkassa, monella on muksut esim aamulla hetkenaikaa jollain lähinaapurilla, josta sitten menee yhdessä koululaisen kanssa eskariin.

Mä soitin tänään yhdelle taksille, mutta hän ei osannut vielä luvata mitään. Hän kuljettaa sivukylästä lapsia kouluun ja eskariin eikä tiennyt vielä kuinka paljon porukkaa tulee autoon. Käski soittaa toiselle taksille joka tässä kylällä ilmeisesti kuljettaa lapsia eskariin, mutta tämä ei vastannut puhelimeen. Koitan hänelle soittaa uudestaan maanantaina.

Mä sitten vaikka jostakin revin sen taksirahan kuin alan takkuamaan päiväkodin aukioloaikojen yms kanssa. Jos se olis sen n. 60?/kk. Likan hoitopaikan naapurissa kyllä asuu yks tyttö joka mun mielestä aloottaa kans eskarin, mutta en tiedä onko hän missä ryhmässä.

varmaan paikkakunta kohtaista. tällä paikkakunnalla eskarit ei saa ilmaista kyydistystä ollenkaan, ole matka mikä hyvänsä. koska kunta on velvollinen kustantamaan esikoulun mutta ei kyytiä sinne, mutta tää näyttää olevan ihan paikkakuntakohtainen. itse olen maksanut puolitoista euroo menosta ja saman verran tulosta, eli kolme euroa päivä. matkaa se kolme kilometriä

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
kelakorvaus? vuosittainen omavastuu oli jotain 120e muistaakseni...?

Saakohan tuohon muka mitää korvausta. Eskari kun ei ole pakollinen...

Eikös tuo Kelan matkakorvaus tarkoita ns.sairas matkakuluja

No sitä mäkin vähän ajattelin. Ei se mitenkään voi tälläästä koskia.

Alkuperäinen kirjoittaja aamukasteen raikastama etana:
varmaan paikkakunta kohtaista. tällä paikkakunnalla eskarit ei saa ilmaista kyydistystä ollenkaan, ole matka mikä hyvänsä. koska kunta on velvollinen kustantamaan esikoulun mutta ei kyytiä sinne, mutta tää näyttää olevan ihan paikkakuntakohtainen. itse olen maksanut puolitoista euroo menosta ja saman verran tulosta, eli kolme euroa päivä. matkaa se kolme kilometriä

Tuolla se tekis sitten sen 60 euroa kuukaudessa. No pitää maanantaina soittaa sille yhdelle taksille, että miten on.

Alkuperäinen kirjoittaja tulevan eskarilaisen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Sovi:
Mites te joilla on monta pientä kotona ja ei autoa käytössä ja matkaa alle tuon 3km, eli ei eskarilainen pääse taksilla. Viettekö joka aamu kävellen koko lapsilauman kanssa eskarilaisen?
Hei, tämä kiinnostas minuakin! Itselläni on auto, mutta tosiaan miten te joilla ei autoa?

Meillä matkaa oli 1,3 km:ä. Ei onneksi tarvinnut viedä, kun sai mennä jo ennen kahdeksaa, joten mies pystyi viemään työmatkalla. Hakea piti kyllä joka päivä ja kahtena päivänä vielä jättää tulomatkalla keskimmäinen kerhoon. Näinä päivinä kuljettiin bussilla eskariin päin, muulloin kävellen. Siinähän se talvi meni kivasti kuntoillen ;)

Täällä ovat aika eskarit koulujen yhteydessä, ja vuorohoitoa tarvitsevat lapset käsittääkseni kyllä kuljetetaan eskariin, ja ihan ilmaiseksi. Eskarien yhteydessä on hoitoa klo 7-17, ja vuorohoito on järjestetty yhdellä päiväkodilla. Minusta tässä ei päde mikään kilometrisääntö, vaan jos kunta ei kykene järjestämään hoitoa lapselle perheen tarvitseman ajan yhdessä osoitteessa, niin eihän se ole vanhempien ongelma vaan kunnan.

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Meillä on kanssa just toi 2,8km matkaa..
Eikä meillä eskarit edes saa kävellä itse!
hinnat on varmaankin paikkakuntakohtaisia mutta täällä on ainakin mahdollista ottaa kyyti vaan esim. aamuisin, eli hinta on silloin puolikas tuosta kk maksu summasta..
Mutta ei se montaa kymppiä meilläpäin ainakaan maksa..
Mutta toi raja on kyllä ehdoton, valitettavasti..

Eskarit ei saa kävellä itse? Kantaako ope niitä sitten päivän? Jokaista?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eikö tuohon nyt ole ihan selkeä vastaus se että sinä joko hankit auton jotta voit viedä lapsen seitsemäksi tai menet sinne kouluun bussilla vasta myöhemmin.

Tai sitten maksetaan likalle taksikyyti....Mitä siitä tulis jos menisin joka päivä myöhässä kouluun. :o Millä rahalla mä auton hommaisin.

no en mie tiiä :D kysy sossusta jos ne maksais ku oot vähätuloinen?

Ei kai sossu maksa. Sanovat vain, että eskari ei ole pakollinen ja laita sinne päiväkotiin jne.

no en mie tiiä :D kysy sossusta jos ne maksais ku oot vähätuloinen?

Ei kai sossu maksa. Sanovat vain, että eskari ei ole pakollinen ja laita sinne päiväkotiin jne.
Kyllä ne voi maksaakin. Tätä ei varmaan saisi täällä sanoa ettei paskaa sada niskaan. :saint: Mutta silloin kun mä oli yh, niin taksimaksu huomioitiin menoissa.

saattaa maksaakkin kun perustelet sen hyvin. se on hyvä perustelu että olet vähätuloinen yh, jolla ei ole ajokorttia saati autoa ja joudut menemään kouluun aamuisin siihen ja siihen aikaan jne. eskari ei ole pakollinen, mutta luulisi, että sossukin katsoo kouluvalmennuksen kannalta sopivaksi kun sanot ettei sulla ole valmiuksia opettaa tyttö kotona...

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Kyllä ne voi maksaakin. Tätä ei varmaan saisi täällä sanoa ettei paskaa sada niskaan. :saint: Mutta silloin kun mä oli yh, niin taksimaksu huomioitiin menoissa.

Jaa'a. Vähän tuntuu uskomattomalta, että hyväksyisivät tuon menona. Ei ole periaatteessa pakollinen meno.

saattaa maksaakkin kun perustelet sen hyvin. se on hyvä perustelu että olet vähätuloinen yh, jolla ei ole ajokorttia saati autoa ja joudut menemään kouluun aamuisin siihen ja siihen aikaan jne. eskari ei ole pakollinen, mutta luulisi, että sossukin katsoo kouluvalmennuksen kannalta sopivaksi kun sanot ettei sulla ole valmiuksia opettaa tyttö kotona...

Ajokortti mulla on, mutta ei varaa ostaa ja ylläpitää autoa. Äh, mä en jaksa uskoa, että sossu maksaa.

Yhteistyössä