Te joiden lapset kulkevat eskarissa taksilla ja maksatte matkan itte niin...

... paljonko se taksi maksaa? Onko joku kuukausimaksu?

Meillä sellaanen tilanne, että likalla olisi paikka päiväkotiin syksyksi, mutta ongelmia tuottaa päiväkodin aukeamisaika. Päiväkoti aukiaa klo: 7 ja esim. exän pitää silloon olla jo töissä toisella paikkakunnalla. Ja jos mä pääsen opiskelemaan niin linja-auto lähtee joko 7.00 tai 6.15 riippuen mille paikkakunnalle menen opiskelemaan.

No mittasin isän kanssa matkan likan nykyisestä hoitopaikasta päiväkotiin ja se on 2,8km eli ei riitä taksimatkaan. Raja ilmaiseen kyytiin on 3km. En saanut perjantaina kiinni sellaista henkilöä joka olisi osannut sanoa jotakin tuohon, että onko raja tosiaan noin ehdoton.

Mä en todellakaan laita joulukuussa 6v. täyttävää kävelemään tuollaasta matkaa yksin.

en tiedä mutta
Juu, älä laita kävelemään yksin. Valitettavasti en tiedä noita taksihintoja. Minun poika joutuu kävelemään 1 km matkan linja-autolle tienvarteen enkä laita edes sitä matkaa kävelemään yksin. Autolla vien.

Meillä on kanssa just toi 2,8km matkaa..
Eikä meillä eskarit edes saa kävellä itse!
hinnat on varmaankin paikkakuntakohtaisia mutta täällä on ainakin mahdollista ottaa kyyti vaan esim. aamuisin, eli hinta on silloin puolikas tuosta kk maksu summasta..
Mutta ei se montaa kymppiä meilläpäin ainakaan maksa..
Mutta toi raja on kyllä ehdoton, valitettavasti..

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Meillä on kanssa just toi 2,8km matkaa..
Eikä meillä eskarit edes saa kävellä itse!
hinnat on varmaankin paikkakuntakohtaisia mutta täällä on ainakin mahdollista ottaa kyyti vaan esim. aamuisin, eli hinta on silloin puolikas tuosta kk maksu summasta..
Mutta ei se montaa kymppiä meilläpäin ainakaan maksa..
Mutta toi raja on kyllä ehdoton, valitettavasti..
Mä soitin perhepäivähoidon ohjaajalle joka kans sanoi, että kyllä se raja on aika ehdoton. Sanoi myös, että jotkut vanhemmat ovat itte ottaneet jo yhteyttä takseihin.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
jos kyseessä on oman paikkakuntasi eskari niin silloin taksi kyyti on maksuton. Eskarilaiselle kuuluu taksikyyti kotiovelta eskariin ja eskarista kotiovelle.....
Eipäs kun raja ilmaiseen kyytiin on 3km. Ja likan pitää olla osa-päiväisessä hoidossa eskarin lisäksi.

60e taisi olla toi koko kk hinta täällä, ainakin näin kaveri muisteli!
Eli jos olisi mahdollista hakea lapsi eskarista tai menee hoitoon siitä niin voisi ottaa tuon aamukyydin ainoastaan joka olisi silloin 30e

,.,
Eli jos olisi mahdollista hakea lapsi eskarista tai menee hoitoon siitä niin voisi ottaa tuon aamukyydin ainoastaan joka olisi silloin 30e
kauhee hinta meillä on aina ollut ilmainen ja kolme lasta on käynyt eskarin....................................

No mutta kyllä likka pitäisi sieltä eskarista vielä saada sinne hoitopaikkaan eli ei auta pelkkä aamukyyti. En mä viittisi ruveta vaivaamaan mun isää, että joka päivä kuskaisi likan eskarista takaisin hoitoon.

kauhee hinta meillä on aina ollut ilmainen ja kolme lasta on käynyt eskarin....................................
Mutta joillakin paikkakunnilla on se 3km:n raja ilmaiseen kyytiin...

,.,
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mutta joillakin paikkakunnilla on se 3km:n raja ilmaiseen kyytiin...
nii joo en aatellu tota ku meillä on 25 km eskariin

Meillä toi matka on ton 2,8km eikä siitä auta nurista :/
Kun neiti oli eskarissa, asuttiin niin että eskari näkyi ikkunasta..
Nyt kun poika menee eskariin niin täytyy toi kyyti miettiä ihan uusiksi.
Varsinkin kun tyttö menee kouluun 9 ja poika eskariin 8 niin samalla kyydillä eivät pääse..
:/

kun olisikin totta
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
jos kyseessä on oman paikkakuntasi eskari niin silloin taksi kyyti on maksuton. Eskarilaiselle kuuluu taksikyyti kotiovelta eskariin ja eskarista kotiovelle.....
Ei pidä valitettavasti paikkaansa. Kyllä täällä eskarilaiset kävelee tienvarteen linja-autoon eikä taksi kotoa hae eikä tuo.

No mutta kyllä likka pitäisi sieltä eskarista vielä saada sinne hoitopaikkaan eli ei auta pelkkä aamukyyti. En mä viittisi ruveta vaivaamaan mun isää, että joka päivä kuskaisi likan eskarista takaisin hoitoon.
No voi kökkö :/
Meilläkin noi kyydit on nyt kauhee ongelma eikä siihen oikein ole toistaiseksi ratkaisua löytynyt..
Ei toi 30e niin iso summa olisi kuukaudessa, mut rahaa kuitenkin ja olisi hyvä jos löytyisi toinen ratkaisu..

nöppäri
Eipä siihen vaikuta pelkkä matka, mitenkä on tien vaarallisuuden laita?
Onko tieosuus valaistu, onko erillistä kävelytietä/jalkakäytävää, jos ei jo näillä eväillä voit hakea sitä kyytiä.
Sitten voi toki käydä myös niin, että teille ilmoitetaan ettei eskari ole pakollinen joten ei sinne tarvitse viedä, jos ei onnistu.

vieras
päiväkodin pitäisi joustaa puolituntia ohi virallisten aukioloaikojen, jos perheellä on tarvetta. Meillä oli loppupäästä se pidennys, kun isä pääsi vasta 17.15 töistä ja mulla oli iltavuoro, niin lapset sai olla 17.30 asti Samaa kyselin nyt jos isän pitää viedä poika hoitoon aamulla, kun olen sairaalareissulla toisen kanssa ja isän pitää olla työpaikalla 6.45 ja päiväkoti aukeaa 6.30 isällä menee matkaan vähintään 20 min saisi viedä 6.15. Asia sovittava vaan etukäteen.

vieras
Ei kuulemma onnistu täällä viedä joka päivä ennen seittemää. Joskus onnistuu, mutta ei jos tarve jatkuvaa. Tästä jo puhuttiin eilen ohjaajan kanssa.
Kunnalla on VELVOLLISUUS järjestää hoito, oli ne kellonajat sitten mitkä vaan. Että ole vaan tiukkana, että voit itse viedä lapsesi. Jollei sinne eskariin niin sitten jonnekin muualle mikä aukeaa jo ennen seitsemää.

Hessuhopo
Kai se on tosiaan paikkakuntakohtaista. Meiltä on matkaa eskariin n.2.2 km (muistaakseni, kummiskin alle 3km) ja hoitopaikka on tuossa vieressä. Kyllä meillä ainakin tuo eskarilainen kuljetettiin kouluun ja takaisin ihan ilmaseksi, tosin kyseessä ns. Pali-kyyti, eli pienoisbussi. En kyllä tiedä vielä miten ens vuonna ku nuorempi eskariin menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kuulemma onnistu täällä viedä joka päivä ennen seittemää. Joskus onnistuu, mutta ei jos tarve jatkuvaa. Tästä jo puhuttiin eilen ohjaajan kanssa.
Kunnalla on VELVOLLISUUS järjestää hoito, oli ne kellonajat sitten mitkä vaan. Että ole vaan tiukkana, että voit itse viedä lapsesi. Jollei sinne eskariin niin sitten jonnekin muualle mikä aukeaa jo ennen seitsemää.
NIIIIIIIIN, päivä koti ei edelleenkään aukia kuin klo:7. Muut vaihtoehdot ovat pph ja ryhmis.

Yhteistyössä