Te, joiden lapset harrastavat joukkuepelejä....

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minkä takia kaikki puhuu vkl, kun meillä niitä pelejä on kesällä viikolla. Ja nekin tietty on hirmu hankala homma joidenkin mielestä hoitaa töitten lisäksi. Vaikka itsekin käyn töissä nii olen paikalla pojan peleissä, jopa niinä viikkoina kun poika on isällään...
No katsos, kun jotkut ovat töissä SEKÄ viikonloppuisin että arkipäivinä ja -iltoina. Yh:na on pakko yrittää hankkia sitä leipää pöytään ja suotava silti lapsille harrastukset!

Jotkut ihmiset eivät vain ymmärrä, että jotkut pitää niitä vain lasten harrastuksena, tai on erilaisia elämäntilanteita (paljon lapsia jne), useampikin lapsi harrastaa tai muuta, että kaikki eivät vain jaksa tai kykene tai ole aikaa osallistua noihin!!!
Meillä ainakin pahimmat valittajat ja kyttääjät ovat yksilapsisia tai joilla vain yks pelaa, eikä he ymmärrä mikä työmäärä jo muutenkin useampilapsisilla harrastusperheillä on, jos eivät jaksa ylimääräiseen osallistua...

Ejhkä vähän huono ulosanti, mutta jos tajuaa pointin....
Mä ymmärrän sun pointin. Mulla on VAAN yksi lapsi ja joskus tuntuu ettei millään kerkeis mennä touhuihin mukaan.
Mutta eikö sitä edes vaikka kerran kesässä voisi osallistua? Onko teillä kaikilla lapsilla aina samaan aikaan pelit ja harkat?

meak
Tyttö 11v pelaa koripalloa: isä pitää pöytäkirjaa peleissä joskus, mä leivon kahvioon, myyn kahviossa, myyn arpoja, joskus kellotan pelejä, lähden turnauksiin valvojaksi

Poika 9v pelaa jääkiekkoa: isä on joukkueen huoltaja (tää homma vapauttaa meidän perheen toimitsijatehtävistä eli kellotus ja pöytäkirja), talkoot (ilotulitemyynti, ulkosiivoushommia, marketin inventaario yms.) hoidetaan periaatteella jompikumpi menee jos aikatauluihin sopii, jäähallin kahviossakin ollaan oltu molemmat (vuoroja tulee n. 2/vuosi)
ja jalkapalloa: isä on yksi joukkueen valmentajista, talkoita tai kahvioita ei vielä ole ollut

Tommonen hommailu on kivaa ja rakentaa hyvää "me" henkejä joukkueen vanhempien kesken.

• Tykkää
Reactions: ticotico
"yx vaan"
Mä ymmärrän sun pointin. Mulla on VAAN yksi lapsi ja joskus tuntuu ettei millään kerkeis mennä touhuihin mukaan.
Mutta eikö sitä edes vaikka kerran kesässä voisi osallistua? Onko teillä kaikilla lapsilla aina samaan aikaan pelit ja harkat?
No ei tietenkään samaan aikaan mutta peräkkäin, yleensä viikonloppuisin on vähintään kahdella samana päivänä pelit, jotakin joudutaan ehkä kuskaamaan toiselle paikkakunnalle jne. Meillä siis 3 pelaa ja sitten on vielä yksi pienempi lapsi, jonka kanssa jonkun täytyy olla.
Ja kaikki kotihommatkin vielä päälle, että sitä aikaa ja jaksamista ei vain kaikkeen riitä....tärkeysjärjestyksessä minusta kuitenkin lastenharrastustoiminta on kuitenkin aika häntäpäässä (poislukien ne toimitsijatehtävät, joita ilman ei voi pelata esm).

"äippä"
Kaikkien on osallistuttava tavalla tai toisella,meillä ei myydä mitään vaan järjestetään turnauksia, tapahtumia,siis sellaista missä kerralla saa paljon tuloja. Kun pojille tullut jo ikää 11v alkaa kultu ,erityisesti turnausmatkat olla kalliits ja vuodessa ulkomaille mennään jo 3-4kertaa, niin kyllä se vanhemmat pitää aktiivisina . Ja jos ei vanhemmat sitoudu, ei se poikakaam oikein voi....kukaanhan ei lähde matkalle ilman maksua, ja kerran on ollut niin, että hyvistä syistä vanhemmat sai maksamalla suoraan kaikki kulutu+ extraa pääsivät vain rahakorvauksella .

[QUOTE="vieras";25491090]No katsos, kun jotkut ovat töissä SEKÄ viikonloppuisin että arkipäivinä ja -iltoina. Yh:na on pakko yrittää hankkia sitä leipää pöytään ja suotava silti lapsille harrastukset![/QUOTE]

Jos ei oman lapsen harrastus sen vertaa kiinnosta että edes kerran vuodessa olis toiminnassa mukana, nii ei voi mitään :(

[QUOTE="yx vaan";25491129]No ei tietenkään samaan aikaan mutta peräkkäin, yleensä viikonloppuisin on vähintään kahdella samana päivänä pelit, jotakin joudutaan ehkä kuskaamaan toiselle paikkakunnalle jne. Meillä siis 3 pelaa ja sitten on vielä yksi pienempi lapsi, jonka kanssa jonkun täytyy olla.
Ja kaikki kotihommatkin vielä päälle, että sitä aikaa ja jaksamista ei vain kaikkeen riitä....tärkeysjärjestyksessä minusta kuitenkin lastenharrastustoiminta on kuitenkin aika häntäpäässä (poislukien ne toimitsijatehtävät, joita ilman ei voi pelata esm).[/QUOTE]

Mutta työ kumminkin kuskaatte lapsianne niihin peleihin, ettekä aina törkkää niitä muitten kyytiin. Koska näitäkin löytyy. Jo se on osallistumista. Ymmärrän ettei monen lapsen kanssa kerkiä joka paikkaan.

"Yx vaan"
Mutta työ kumminkin kuskaatte lapsianne niihin peleihin, ettekä aina törkkää niitä muitten kyytiin. Koska näitäkin löytyy. Jo se on osallistumista. Ymmärrän ettei monen lapsen kanssa kerkiä joka paikkaan.
No, siihenkin sorrutaan, mutta siinäkin siis vain pakon sanelemana, koska joskus olisi jaklaannuttava kolmeenkin eri paikkaan, niin niissä tilanteissa on pakko joku törkätä, mutta se ehkä on ihan ymmärrettävää, toivon :)
Peleissä ollaan kyllä aina mukana, jos vain suionkin onnistuu ja toimitsijatehtävät omalla vuorollamme hoidetaan, mutta muuhun ei se aika riitä. Napinaahan siitä on tullut tosiaan (niiltä joiden elämä pyörii yhden lapsen ympärillä) :( Mut elämä on...

[QUOTE="Yx vaan";25491166]No, siihenkin sorrutaan, mutta siinäkin siis vain pakon sanelemana, koska joskus olisi jaklaannuttava kolmeenkin eri paikkaan, niin niissä tilanteissa on pakko joku törkätä, mutta se ehkä on ihan ymmärrettävää, toivon :)
Peleissä ollaan kyllä aina mukana, jos vain suionkin onnistuu ja toimitsijatehtävät omalla vuorollamme hoidetaan, mutta muuhun ei se aika riitä. Napinaahan siitä on tullut tosiaan (niiltä joiden elämä pyörii yhden lapsen ympärillä) :( Mut elämä on...[/QUOTE]

Pari kertaa olen joutunut pyytämään apua muitten poikien vanhemmilta kyytihommissa, ku mun ranne leikattiin, enkä näin ollen voinut ajaa :( ja nykyinen mies on yksityisyrittäjä, ja toooodella paljon pois kotoota (ei voinut auttaa juuri silloin). Mutta mahdollisimman paljon olen mukana.

Meidän ekaluokkalainen pelaa lentopalloa ja salibändyä, joista jälkimmäinen ei velvoita vanhemmilta mitään mutta joista ensimmäinen puolestaan tekee niin. Mun mielestä meidän perhe osallistuu ihan riittävällä kapasiteetilla ko.lajin toimintaan tukemalla seuraa rahallisesti, sillä ajallisesti seuran tukeminen on tällä haavaa mahdotonta (mies tekee säännöllisen epäsäännöllistä pitkää työpäivää ja meillä on nuorempiakin lapsia).

Minun mielestä jo tämän pitää riittää. Jos mielitään että vanhempienkin olisi ehdottomasti ja välttämättä pystyttävä osallistumaan joka tapahtumaan, turnaukseen ja koulutukseen, niin sitten sen pitää näkyä jo ko. harrastuksen hakulomakkeessa. Kaikki perheet eivät siihen todellakaan kykene, vaikka kuinka olisivat ja ovatkin kiinnostuneita lapsensa harrastuksista, joten moisesta asiasta syyllisyyden ja osallistumattoman perheen leiman saaminen on asiaankuulumatonta käytöstä muilta osapuolilta. Elämäntilanteet on ymmärrettävä ottaa huomioon.

"vieras"
Meidän ekaluokkalainen pelaa lentopalloa ja salibändyä, joista jälkimmäinen ei velvoita vanhemmilta mitään mutta joista ensimmäinen puolestaan tekee niin. Mun mielestä meidän perhe osallistuu ihan riittävällä kapasiteetilla ko.lajin toimintaan tukemalla seuraa rahallisesti, sillä ajallisesti seuran tukeminen on tällä haavaa mahdotonta (mies tekee säännöllisen epäsäännöllistä pitkää työpäivää ja meillä on nuorempiakin lapsia).

Minun mielestä jo tämän pitää riittää. Jos mielitään että vanhempienkin olisi ehdottomasti ja välttämättä pystyttävä osallistumaan joka tapahtumaan, turnaukseen ja koulutukseen, niin sitten sen pitää näkyä jo ko. harrastuksen hakulomakkeessa. Kaikki perheet eivät siihen todellakaan kykene, vaikka kuinka olisivat ja ovatkin kiinnostuneita lapsensa harrastuksista, joten moisesta asiasta syyllisyyden ja osallistumattoman perheen leiman saaminen on asiaankuulumatonta käytöstä muilta osapuolilta. Elämäntilanteet on ymmärrettävä ottaa huomioon.
Peesi tälle! En ole sitoutunut mihinkään toimintaan vaan poikani pelaa ja minä maksan kausimaksut. En aio leipoa, en seisoa kahviossa enkä myydä arpoja. Se, että kuskaan lapseni harkkoihin ja peleihin, saa riittää.

Yhteistyössä