te, joiden lapsenne ovat joskus esim mummolassa hoidossa

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
..niin miten usein? ja alle vuoden ikäsista kysyisin koska itselläni on 10kk..

onko ollut ns. "kausia" jolloin vauva on ollut vähän useammin hoidossa?

onko vauva ollut hoidossa sen takia että sinä/te olette päässeet tuulettumaan?

ja tämä ei sitten ollut teille, jotka ette koskaan ole antaneet lasta hoitoon ettekä koskaan tule antamaan koska se on niin totaalisen väärin ;)
 
meillä oli esikoinen yöhoidossa aika usein.aloitti 2kuisena... jos nyt jakasintasaseti noita hoitoöitä, ni oisko niitä ollut 1-2 kuussa. ja kyllä aika usein lähdettiin kavereiden kanssa viihteelle tuolloin.
tätä kakkosta en ole raaskinut antaakaan ( nyt 7kk ) .
 
vieras
Ei koskaan yön yli eikä muutamaa tuntia kauempaa alle 1v. Tais olla 1v 9kk ekan kerran yötä silloin kun pikkuveli syntyi. Pari kertaa ollut mökillä yökylässä, mutta ei koskaan siksi että olisin itse halunnut lähteä minnekään, vaan siksi että isovanhemmat on halunneet lapset luokseen. Muutamien tuntien hoitoja silloin jos itsellä on joku meno (kampaaja, lääkäri, toisen lapsen joku juttu, tms).
 
Puhun nyt vain tästä nelosesta, isommista en enää muista.
Alle 1veenä oli ehkä 4 kertaa mummolassa yökylässä (nyt vajaa 1v4kk) yhden yön kerrallaan, näistä yksi kerta "tuulettumista varten".
Ns. päiväkylissä sitten ehkä 1-2krt/kk, n. 2-6h kerrallaan, että sain toimitettua asioita tai isompien kanssa lääkärissä käyntiä tms.
 
Trööt
Varmaan ekasta viikosta alkaen on ollut muutamia tunteja kerrallaan mummoloissa hoidossa. Joka viikko äitini sanoo että mene nyt jonnekin vaikka kaverien luo, kyllä me täällä pärjätään :D Usein käynkin sitten kaupassa tai kaverilla.

Kokonaisessa yökylässä ei ole ollut, olen itse kotiutunut sitten yöllä samaan osoitteeseen lapsen kanssa nukkumaan.
 
oisko ollu 3-4 kk ikäinen kun oli ekaa kertaa mummolla ja siitä on sitten ollu ihan säännöllisesti kerran kuukaudessa siellä. me asutaan lähekkäin ja ollaan muutenkin päivittäin tekemisissä että ollaan kaikki ihan yhtä perhettä, enkä pode yhtään pahaa mieltä et poika on siellä ja ei pode poikakaan!
 
Meillä poika 1 v 5 kk. Ehkä 4 kertaa ollut yökylässä, syynä on ollu häät ja meidän kolmekymppiset. Mä en halua ottaa pientä lasta aikuisten ryyppyjuhliin, sen on parempi olla tutussa hoidossa. Muutenkin tulee aikasin väsy, niin kotiin joutuisi häistäkin lähtemään jo kauan ennen kuin kahvit on juotu. Lisäks on ollut lyhyitä kertoja muutama tunti max, kun ollaan oltu vaikka leffassa tai tärkeillä asioilla kuten pankissa, vakuutusyhtiössä tms. Sellaisia tulee suunnilleen kerran kuukaudessa.

Tosiaan isovanhemmat asuu meilläkin 10 km sisällä, joten nähdään usein. Kaikki ihmiset ja paikat ovat pojalle tuttuja.
 
ap
tuli vaan tämmönen kysymys mieleen ku meidän tämä 10kk tyttö oli viime la yökylässä mummolassa ja me oltiin viihteellä, ja nyt vkloppuna olisi taas yksi meno. mummi kyllä jo sanoi että tottakai he hoitavat mielellään.. mieheni lähtee vkloppuna ainaskin ja pyyti minua mukaan, mutta rupesin miettii et ei taas kehtaa ku lapsi oli vasta hoidossa.. ei siis tee tiukkaa olla lapsen kanssa kotona, mutta olisihan se ihan kiva lähteekin:)

 
jjjjjj
keskimmäinen oli ekan kerran mummolassa n.1,5kk ikäisenä ja siittä lähtien aina kun siltä tuntuu. tämä nuorin ei ole vielä koskaan ollut missään yökylässä (11kk) mut jos haluu lähtee johonkin kavereiden kans niin ollaan miehen kans sit jompi kumpi kotona. eli vuorotellen ulkoillaan:)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
oisko ollu 3-4 kk ikäinen kun oli ekaa kertaa mummolla ja siitä on sitten ollu ihan säännöllisesti kerran kuukaudessa siellä. me asutaan lähekkäin ja ollaan muutenkin päivittäin tekemisissä että ollaan kaikki ihan yhtä perhettä, enkä pode yhtään pahaa mieltä et poika on siellä ja ei pode poikakaan!



eli te käyttä kerran kuussa viihteellä?
 
shihtzu
Ekan kerran oli viime viikolla, ikää siis 9kk. Tälläkin hetkellä poika on vanhemmillani ja kesän mittaan näitä yökyläilyjä tulee useampiakin, sillä aloitin juuri työt ja se vaatii yöhoitoja pojalle.
 
m
meillä on ainakin miehen vanhemmilla tuon tuosta, koulujen ja iltatöiden takia, ja viikonloppuisin on tyytö annettu yökylään heille jo ihan parikuisesta saakka, tyttö on siellä hyvässä ja turvallisessa hoidossa. Me vanhemmat itse olemme käyneet syömässä, elokuvissa, tuulettumassa, kavereitten luona yms. ja aamusta haettu heti takasin. Kahta yötä erossa en ole ollut tytöstäni kuin kerran, kun olimme Tallinnassa päivän (oli la aamusta aikainen lähtö)

eli rohkeasti vaan hoitoon ,jotta saatte omaa aikaa ja yksi yö sinne tänne, isovanhemmat saavat siitä yhdestä päivästä niin paljon iloa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tuli vaan tämmönen kysymys mieleen ku meidän tämä 10kk tyttö oli viime la yökylässä mummolassa ja me oltiin viihteellä, ja nyt vkloppuna olisi taas yksi meno. mummi kyllä jo sanoi että tottakai he hoitavat mielellään.. mieheni lähtee vkloppuna ainaskin ja pyyti minua mukaan, mutta rupesin miettii et ei taas kehtaa ku lapsi oli vasta hoidossa.. ei siis tee tiukkaa olla lapsen kanssa kotona, mutta olisihan se ihan kiva lähteekin:)
Senkus meet, ei kenenkään maailma siihen kaadu :)
 
Esikoinen oli parikin kertaa kk yökylässä ollessaan alle vuoden ja lähes joka kerta kaksi yötä putkeen. Kotosalla oltiin useimmiten itse.

Kuopus on tasan kerran ollut yökylässä ja ikää nyt 1v1kk. Silloinkin vain lepuuteltiin kotona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
oisko ollu 3-4 kk ikäinen kun oli ekaa kertaa mummolla ja siitä on sitten ollu ihan säännöllisesti kerran kuukaudessa siellä. me asutaan lähekkäin ja ollaan muutenkin päivittäin tekemisissä että ollaan kaikki ihan yhtä perhettä, enkä pode yhtään pahaa mieltä et poika on siellä ja ei pode poikakaan!



eli te käyttä kerran kuussa viihteellä?
ei välttämättä.... joskus käydään enemmänkin ja joskus voi mennä puolikin vuotta ettei käydä ollenkaan. meillä poika käy mummolassa melkein joka toinen päivä niin et käydään siellä ihan vaan vaikka kattomassa koiraa, kun siis asutaan niin lähellä toisiamme. ja muori pyytää poitsua aina välillä, kesällä ovat mökillä yms.
 
kade
meillä mummu (miehen äiti) ei ota lapsia yöksi ja pari kuukautta pitää olla väliä, että päästään miehen kanssa illalla pari tuntia käymään poissa kotoa ja sit yöksi kotiin.
 
mä se vaan odotan et lapset on niin isoja että pärjäisivät sen viikonlopun mummilassa/mummiloissa (välimatkaa rapia 270km).. ajatuksena se että veis lapset hoitoon, palais itse vklopuksi kotikaupunkiin leffailemaan ja syömään ulkona ja kuhertelemaan ukon kanssa on sangen kutkuttava.. mutta pitänee odottaa vielä muutama vuosi :snotty:
 
Mulla n.8-9kk ikäisenä poika oli kerran viikossa (10krt) n. puoltoista tuntia mamman ja pappan luona. Sen aikaa kun mä käväisin hieronnassa. Mies tosin oli siellä useesti sen aikaa myös, mutta ulkona tekemässä hommia. Yöhoidossa ei ole ollut.
Tyttö oli paljon vanhempi, ennen kun hänet maltoin antaa ekan kerran hoitoon. Nyt reilu 3v:nä on omasta halustaan ollut 2 kertaa mamman ja pappan luona yötä.
 

Yhteistyössä