Te, joiden lapsella on nimessä se kuuluisa c-kirjain!

JONSERED Karhunkantaja
Stasin toinen nimi tulee kummitussedän nimestä, tyttö-versiona. Ja kummitussedän toivomuksesta c:llä kirjoitettuna. Minusta ko. nimi kuuluu olla c:llä, ei siksi, että se toisi jotain lisäarvoa, vaan siksi, että olen tottunut näkemään sen siinä asussa.

Entä mitäpä sanot IRAn toisen nimen z-kirjaimesta? :D

Mun molempien lasten toisessa nimessä on C-kirjain.
Olen umpi suomenruotsalainen ja luonnollisesti tyttöjen nimet on myös ruotsinkielisiä. Onko se sinusta jotenkin outoa?Ja sitä paitsi kuopuksen nimi on sellainen mihin K-kirjain ei sopisi, siis se nimi ei olisi nimi ilman sitä C´tä.

Mun lasten nimissä ei oo c:tä vaan y joka lausutaan i:nä sekä aakkosistamme löytymätön s, kuten myös i jonka päällä kuuluu olla piste vaikka se olisi isokin I, mutta vastaan silti :xmas: koska veikkaan että osalla "c-lasten" vanhemmista on ollut samat syyt c:lle kuin meillä on y:lle ja s:lle. Eli että nimi vaan kuuluu kirjoittaa niin. Esimerkiksi Claudia, Jessica, Camilla, Cecilia, Patricia, Carlos, Charlotta, Cassandra...mun ja varmasti monen muunkin mielestä niissä kuuluu olla C eikä K tai S.

Mutta sitä, miksi Miicca on mukamas parempi kuin Miikka, en todellakaan ymmärrä :|

Nykyään on niin paljon näitä c- ja k-nimiä että Jessika nimiseltäkin varmaan kysytään että k:lla vai c:llä. Henkilökohtasesti pidän c:llä kirjoitetuista nimistä enemmän.. mm. Jessica, Oscar, Luucas, Cia, Janica jne.

Vierasmä
En itsekään ole oikein c-fani suomalaisissa nimissä, mutta kyllä niitä muitakin nimiä joutuu aina selittämään. Mä olen koko ikäni tavannut sukunimeäni, enkä ole traumasoitunut :)
(ja olenpahan saanut paljon postia eri nimillä :) )

Ja vähän vahingossa annettiin yhdelle tytöllemme nimi, jota joutuu aina sanomaan, monellako vokaalilla kirjoitetaan. Toisenkin nimen kohdalla joku kysynyt, montako i-kirjainta. Ja sukunimenki kohdalla joutuu kertomaan montako u:ta...

Tytölle taitaa tulla hankala elämä, tai sitten ei. :)

Jos olisimme sille linjalle lähteneet, että lastemme nimet olisivat olleet enempi vierasperäisiä, ja esikoinen olisi ollut tyttö, niin hän olisi saanut nimekseen Carita. Minusta tuo nimi vain kuuluu kirjoittaa noin.

Mainittakoon, että sukunimemme on ruotsinkielinen.

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Jos olisimme sille linjalle lähteneet, että lastemme nimet olisivat olleet enempi vierasperäisiä, ja esikoinen olisi ollut tyttö, niin hän olisi saanut nimekseen Carita. Minusta tuo nimi vain kuuluu kirjoittaa noin.
No niin kuuluukin! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mun lasten nimissä ei oo c:tä vaan y joka lausutaan i:nä sekä aakkosistamme löytymätön s, kuten myös i jonka päällä kuuluu olla piste vaikka se olisi isokin I, mutta vastaan silti :xmas: koska veikkaan että osalla "c-lasten" vanhemmista on ollut samat syyt c:lle kuin meillä on y:lle ja s:lle. Eli että nimi vaan kuuluu kirjoittaa niin. Esimerkiksi Claudia, Jessica, Camilla, Cecilia, Patricia, Carlos, Charlotta, Cassandra...mun ja varmasti monen muunkin mielestä niissä kuuluu olla C eikä K tai S.

Mutta sitä, miksi Miicca on mukamas parempi kuin Miikka, en todellakaan ymmärrä :|
Joo en määkään näistä "liian pitkälle" viedyistä c-nimimuunnoksista tykkää. Kyllä Miikka on se Miikka eikä Miicca

:snotty:

sikuriina
Sen ymmärrän, jos jompikumpi vanhemmista tai molemmat ovat ulkomaalaistaustaisia tai sukunimi on ulkomaalaisvivahteinen.

Muutoin nämä Jessica Ryynäset herättää tyrskähdyksiä :D.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Meiltä kyllä kysytään aina, että onko Nikolas koolla, ceellä vai ceehoolla...eli siinä mielessä ihan sama vaikka oltaisiin kirjoitettu poitsun nimi muotoon Nickholas tai Nigolas :D
Nigolas. :LOL: :LOL: Mutta asiaan.Joihinkin nimiin mielestäni sopii c paremmin kuin k.Esimerkiksi Jessica on kivempi kuin Jessika.Carita kivempi kuin Karita.Mutta sitten taas Micco on mielestäni aika mauton...

SIIS TAASKO TÄÄ SAMA????
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Kertokaa nyt tyhmälle, mitä lisäarvoa se c nimeen tuo? Miksi k-versio nimestä ei kelpaa, miksi pitää olla se c?

Mä yritän ihan vimmatusti ymmärtää, mutta ilman apuja se ei kyllä onnistu.
siin olet kyl oikeassa et tyhmä olet. et muuten tekis tällästä aloitusta. miks sä et voi antaa ihmisten tykätä erilaisista nimistä kuin on sun makus? en mäkään tykkää sun miehes näköisestä miehestä, mut en tee avauksia tyyliin kertokaa tyhmälle....... kun koitan niin vimmatusti ymmärtää...... mua hävettäis julkisilla paikoilla enkä pystyis sen kans rakasteleen.......

KATSOS KUN MAKUJA ON MONIA!!

Eräs
No ihan siksi, että lapsella on harvinaisempi ruotsinkielinen sukunimi. Jos lapsen nimen olisi kirjoittanut k-kirjaimella se olisi näytänyt todella juntilta.
Joku olisi silloin varmaan verrannut kirjoitusasua siihen yleiseen " Nico Virtaseen". Meillä se tuli puhtaasti ulkonäöllisistä syistä, ei siksi, että se näyttäisi meidän mielestämme "hienommalta".

Ja itse en jaksa ottaa ongelmaa siitä, jos joku ei osaa kirjoittaa heti lapsemme etunimeä oikein. Suurin osa kun ei osaa kirjoittaa sitä sukunimeäkään...

Mä en niin piittaa tuollaisista nimistä joissa c, mutta jokainen tyylillään.

Ja kyllä mäkin joudun ihan tavallista (raamatussakin olevaa ) nimeäni toistamaan välillä, kun sen kuulee niin helposti väärin.

Yhteistyössä