Täytyykö hahtuvavillikset pestä ja lanoliinittaa ennen käyttöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kestoilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kestoilija

Vieras
Oon tehnyt parit villikset ja nyt mietin, että laitanko vaan pojalle ne jalkaan vai pitääkö pestä sitä ennen? Toiset villikset tuntuu oikein rasvasilta, toiset ei juurikaan. Ovat siis eri keristä.
Kiitos jos joku tietää :)

ainakin värjäämättömistä langoista tehdyt villikset kannattaa pestä (itse pesisin värjätystäkin langasta tehdyt).. Hahtuvalankaa on käsitelty niin vähän, että siinä saattaa olla vielä jotain likaa lampaasta jäljellä..
Lanoliinitusta ei tarvitse tehdä ennen käyttöä..

Se 'lika' on nimenomaan sitä lampaanvillan omaa lanoliinia, ihan turha on lanoliinittaa ennen käyttöä, käy muuten niin että pissat valuu kuin vesi hanhen selästä eikä villikset siis toimi kuten pitäis.

Kyllä niistä kaikki kakkaroippeet ja heinänkorret lajiteltu pois :D Vallankin värjätyistä hahtuvista.

Pesaista voi ja kannattaakin, niin huopuvat vähäsen jo ennen virallista vaippahousukäyttöä.

Kiitti vastauksista ja vinkeistä Niissä värjäämättömissä on selvästi enemmän sitä rasvaa, kädet meni ihan tahmeiksi ku sitä käsittelin. Jos pesasen ne ennen käyttöä, niin se rasvako ei lähde pois niistä?
Entä mikä ois hyvä pesuaine?
Ne värjätyt taidan lanoliinittaa, ne ei oikein tunnu siltä että pitäsivät kosteuden sisällä.

Rasva kuluu hiljakseen pois pesuissa. Kun peset villanpesuaineella, niin ei kulu niin nopsaan pois, eli joka pesukerran jälkeen ei todellakaan tarvitse lanoliinittaa, sitten kun alkavat päästää läpi.

Ihan aluksi kestää hetken, ennekuin villikset alkavat toimia- ihan sama kuin vaipoillakin- jonkin verran pesuja ja käyttöä takana niin ovat 'imussaan'.

Villan huopumista ja siis sitä kosteudenpitokykyä edesauttaa se pissa :D

Niin yäk- jutulta kuin se nykyihmisen korviin kalskahtaakin.

Pissaa, hankausta ja käyttöä, maltillisesti pesuja niin jo vot, toimii!

Täytyypä ostaa tuota marseille-saippuaa :) Yksiä osto-hahtuvia oonki aina hangannu ennen tuuletusta edestä kun meillä on poika niin siitä kohdasta oon yrittäny tehä sellasta tiivimpää.

Yhteistyössä