Täytyykö 1v synttäreillä olla välttämättä kakut yms..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kyllä mä henk.koht aattelen että pitäis olla :)
Oletan että synttärit johon mennään niin siellä on tarjolla makeaa ja suolaista. Annatko sä sitten voileipäkakkua 1veelle vaij?

[QUOTE="Hmmh";23279262]No kyllä mä henk.koht aattelen että pitäis olla :)
Oletan että synttärit johon mennään niin siellä on tarjolla makeaa ja suolaista. Annatko sä sitten voileipäkakkua 1veelle vaij?[/QUOTE]

En ajatellu antaa pöydästä mitään, sillä se täytekakkujen jne väkertäminen tyhmältä tuntuukin kun ei sitä syö kuin aikuiset eikä tuo muksu kuitenkaa sen kakun päälle mitään ymmärrä.

[QUOTE="Kaisa";23279268]http://www.bakeandparty.com/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Bake/Categories/Muffinssimaailma[/QUOTE]

Kiitti linkistä! :) Tuolta vois jonkun reseptin ottaa käyttöön!

Kyllä se kakku on tärkeä. Vieraat ihmettelee, jos ei ole kakkua ja yhtä kynttilää sen päällä.

Ja minusta kyllä on ihan ok antaa vähän kakkua päivänsankarillekin :-)

Kyllä se kakku on tärkeä. Vieraat ihmettelee, jos ei ole kakkua ja yhtä kynttilää sen päällä.

Ja minusta kyllä on ihan ok antaa vähän kakkua päivänsankarillekin :-)

Mä aattelin venyttää sen makeen antamista niin pitkälle kun vaan voin, eli en anna mitään tollasta "herkkua" ennenkuin sitä itse osaa pyytää..Mua niin ottaa päähän kun jotkut ihmiset koittaa koko ajan työntää pojalle pipareita tms. kun pitäähän senkin kahvipöydässä saada jotain, ei tartte ja jos saa niin saa maissinaksuja.. :D

Mutta asiaan taas..
Täytyy varmaan vieraita varten kehittää joku 1v. juttu sitten, mut edelleen vähän hangoittelen tuota perinteistä kakkua vastaan, mutta onhan noita vaihtoehtoja.. :)

No pitääkö sen ipanan saada kaikkea mitä on tarjolla?? Voi se kakku olla ja kynttilä puhalletaan, mutta ei sitten tarjoilla sitä lapselle, syökööt sitten niitä ihania maissinaksuja...

No pitääkö sen ipanan saada kaikkea mitä on tarjolla?? Voi se kakku olla ja kynttilä puhalletaan, mutta ei sitten tarjoilla sitä lapselle, syökööt sitten niitä ihania maissinaksuja...

Mikä kohta "en aio antaa pöydästä mitään" lauseesta meni ohitse?Kyse ei ole siitä mitä mukula saa syödä, vaan toi perinteinen täytekakku juttu tuntuu typerältä ja siihen vaihtoehtoa tavallaan kyselin.

Voithan korvata sen myös jollain esim. suklaa leivoksella!

Tai teet täytekakun tilalle esim. britakakun http://www.kodinkuvalehti.fi/ruoka/resepti/1043/britakakku
tai käpykakun http://www.maku.fi/resepti/kapykakku

Ei se lapsi siitä pilalle mene jos täytekakkua maistaa.. ku ei siitä tartte tehdä yltiöpäisen makeaa ja meil ainakaan lapset ei ole ylipäätään tykänneet kakusta eikä kekseistä (eikä myöskään maissinaksuista)

Suolapaloiksi saat helposti tehtyä esim. pitsarullia tai munakasrullan http://www.maku.fi/resepti/jauheliha-munakasrulla

Ei pidä, ei ollut meilläkään ja lapsi on kuitenkin vanhempi kuin 1v. se ei itse halunnut sitä ja kukaan ei sitä olisi syönytkään niin oli sitten muuta tarjottavaa reilusti.

En ajatellu antaa pöydästä mitään, sillä se täytekakkujen jne väkertäminen tyhmältä tuntuukin kun ei sitä syö kuin aikuiset eikä tuo muksu kuitenkaa sen kakun päälle mitään ymmärrä.

No niille aikuisille kai ne 1-vuotissynttärit lähinnä järjestetäänkin? Itse olen siis tarjonnut aikuisten synttäreillä aina täytekakkua ja aina sellaista on tainnut ollakin, juhlissa joissa olen käynyt. En nyt varmaan pahakseni pistäis, jos ei sitä olisi, mutta ihmettelisin varmaan hieman. Ja joillekin vanhemmille ihmisille saattaisi olla suurempi kysymys.

Lastenkutsut on sitten asia erikseen. Niillä ei välttämättä kakku mene.

Mä taidan panostaa enemmän johonkin ruokaisaan, suolaiseen juttuun ja sitten tarjota jotain kevyempää vaihtoehtoa sille perinteiselle kakulle, juhlat on kuitenkin nyt alkukesästä ja vieraat tulee 130-200km päästä (jos tulevat)..

Ja älkää edes kysykö miksi mietin sitä nyt jo, eilen vaan yhtäkkiä tuli mieleen.. :D

Minä en käsitä tuota perustelua että ei kakkua, kun lapsi ei saa sitä kuitenkaan. Öh... No aattelitko lyödä jokaiselle sosepurkin käteen, että taatusti on jotain mitä lapsikin saa ottaa? Sanoisit mieluummin, että et osaa etkä kykene tehdä kakkua niin et halua sitä omituisten perustelujen kera sitten tehdä.

Ja ehdottomasti olen halunnut kakun 1v juhliinKIN kuten muihin synttärijuhliin. Se kakku onmielestäni se THE JUTTU niissä synttäreissä ja ensimmäiset synttärit on tapaus sinänsä. Vaikka lapsi ei niistä itse tajua eikä mitään jälkikäteen muistakaan.

Ihmetyttää sekin, ettäm onet pitää suorastaan typeränä ajatuksena järjestään synttäreitä 1v ja 2v ikäisille lapsille, kun se on ihan turhaa. Mitenniin turhaa? Siksi turhaa, että lapsi ei muista itse jälkikäteen niitä ja ei itse osaa vaatia, että ne pidetään?

Mä taidan panostaa enemmän johonkin ruokaisaan, suolaiseen juttuun ja sitten tarjota jotain kevyempää vaihtoehtoa sille perinteiselle kakulle, juhlat on kuitenkin nyt alkukesästä ja vieraat tulee 130-200km päästä (jos tulevat)..

Ja älkää edes kysykö miksi mietin sitä nyt jo, eilen vaan yhtäkkiä tuli mieleen.. :D

Jos vieraat tulevat noinkin kaukaa, niin ehdottomasti ruokatarjoilu! Vähintään esim. sitä voileipäkakkua + salaatteja, mutta mieluusti vaikka perunoita ja kalaa tms. tarjolle. Ja silloin kyllä jälkkäriksi odottaisi vaikka mansikkakakkua.
Jos nyt välttämättä haluat täytekakkua välttää niin älä tarjoa. Jotain makeaa kuitenkin. Itse lasken hyytelökakut/juustokakut täytekakuiksi, sellainen rahkasta voisi olla kevyempi.

Juu siis ehdottomasti on pakko tarjota vähän jotain ruokaakin, eihän kukaan muuten jaksa..Ja sinä joka epäilit mun taitoja tehdä kakkuja, osaan kyllä, mä en vaan itse pidä niistä joten ajattelin josko joskus tekis toisellalailla kuin kaikki muut ja tarjois toisenlaisen vaihtoehdon! :)

Yhteistyössä