Täytyy sanoa, että todella TÖRKEÄÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marabou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, mä tartuin ko.naisen suomalaisuuteen kun on tuo Ukraina ollut tapetilla. Oikeasti ajattelen että romaneja ei saisi rotunsa takia syrjiä missään.

Mä voin vilauttaa koko Suomen kansan puolesta hyvintreenattua säärtäni (kiitos Jillian Michaelsin jumpan) naistenmiehenä tunnetulle Kaarle Kustaalle, jotta Suomi liitetään Ruotsiin.
(Silvia saa kyllä vilauttaa sille loput)

Mulla ei juurikaan ole negatiivisia kokemuksia. Mulla on muutamat romanit kavereina ja muutenkin heitä jonkun verran tunnen.
Ihmettelen että monella joka ei oikeesti edes ketään romania tunne, on niin kamalasti heistä kumminkin kokemuksia.

No minä ainakin olen tuntenut useita romaneja. En ole vähääkään rasisti tai ennakkoluuloinen. Kokemukset ovat ihan oikeasti silti huonoja. En voi tosiasialle mitään. Ja esim pk-seudulla tietyillä alueilla kokemuksia romaneista saa ihan joka päivä, on täällä sen verran paljon heitä.

[QUOTE="Hmm";29716225]Mustalaisten syrjiminen taitaa olla yksi harvoja nykyään hyväksyttyjä rasismin muotoja. Entä jos kyseessä olisi ollut vaikka afrikkalainen henkilö, jota ei päästetä ravintolaan syömään, koska hän on musta? Johan siitä saisi syytteen.[/QUOTE]

Mä en ainakaan syrji ketään. Mutta kai tajuat, että jos kohtaat huonosti käyttäytyviä, sinisiä smurffeja jatkuvasti, ja ehkä yhden ainoan hyvin käyttäytyvän smurffin sadasta, on vaikeaa ajatella, että kaikki smurffit eivät pääsääntöisesti olisi huonostikäyttäytyviä? Sinisellä värillä tai smurffiudella ei ole mitään merkitystä.

Mä voin vilauttaa koko Suomen kansan puolesta hyvintreenattua säärtäni (kiitos Jillian Michaelsin jumpan) naistenmiehenä tunnetulle Kaarle Kustaalle, jotta Suomi liitetään Ruotsiin.
(Silvia saa kyllä vilauttaa sille loput)

Voi Kalle parka, taas sitä viiään.:D

Lispetti: sodassa ja rauhassa on (melkein) kaikki sallittua.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Mä en ainakaan syrji ketään. Mutta kai tajuat, että jos kohtaat huonosti käyttäytyviä, sinisiä smurffeja jatkuvasti, ja ehkä yhden ainoan hyvin käyttäytyvän smurffin sadasta, on vaikeaa ajatella, että kaikki smurffit eivät pääsääntöisesti olisi huonostikäyttäytyviä? Sinisellä värillä tai smurffiudella ei ole mitään merkitystä.

Mä en käsitä!

Mun kohdalle on sattunut niitä pahissmurffeja huomattavast enemmän, silti en ajattele että kukaan smurffi olis toisensa kopio.

Ja kun kohtaat sinisen smurffin et kai automaattisesti soita poliisia paikalle ennen kuin hän antaa sille aihetta? Eli miksi syrjiä ennen kuin tiedät kyseisen smurffin käyttäytymisestä yhtään mitään?

Mä en käsitä!

Mun kohdalle on sattunut niitä pahissmurffeja huomattavast enemmän, silti en ajattele että kukaan smurffi olis toisensa kopio.

Onpas nyt teillä vaikeaa. Jos 999 smurffia käyttäytyy huonosti ja 1 hyvin, eikö teistä ole lainkaan ymmärrettävää, että muut otukset alkavat ajatella smurffeja tietynlaisiksi? En sanonut että se olis oikein tai täysi totuus, mutta minusta on todella ymmärrettävää, että joku suhtautuu smurffeihin sitten varauksellisesti. Eikö teistä ole?

Lispetti, näin teemme. Hoida sä Vallu niin mä pehmitän Kallen.

[QUOTE="vieras.";29716582]Ja kun kohtaat sinisen smurffin et kai automaattisesti soita poliisia paikalle ennen kuin hän antaa sille aihetta? Eli miksi syrjiä ennen kuin tiedät kyseisen smurffin käyttäytymisestä yhtään mitään?[/QUOTE]

Mä en ole missään vaiheessa sanonut, että hyväksyisin noiden ruotsalaisten toimet. Totesin vain, että on täysin ymmärrettävää, miksi noin toimivat. Mä olen joutunut sottamaan poliisit paikalle vasta sitten kun palkkaamani romani puukotti toista työntekijääni. En tuominnut häntä palkatessa, vaan vasta tekojensa jälkeen.

Onpas nyt teillä vaikeaa. Jos 999 smurffia käyttäytyy huonosti ja 1 hyvin, eikö teistä ole lainkaan ymmärrettävää, että muut otukset alkavat ajatella smurffeja tietynlaisiksi? En sanonut että se olis oikein tai täysi totuus, mutta minusta on todella ymmärrettävää, että joku suhtautuu smurffeihin sitten varauksellisesti. Eikö teistä ole?

No mutta kai sä ymmärrät että ei tuo 999 smurffia ole kaikki maailman smurffit?
Oletko sä tutustunut jokaiseen smurffiin?:O

No mutta kai sä ymmärrät että ei tuo 999 smurffia ole kaikki maailman smurffit?
Oletko sä tutustunut jokaiseen smurffiin?:O

Ymmärrän ihan hyvin. Enkä itse yleistäkään. Mutta mulla on kyky myös ymmärtää, miten ylennsä ihmiset ajattelevat ja reagoivat, jos jokin asia osoittautuu jatkuvaksi, lähes normiksi. En sanonut että se olisi oikein. sanoin, että ymmärrän miksi se on.

Ymmärrän ihan hyvin. Enkä itse yleistäkään. Mutta mulla on kyky myös ymmärtää, miten ylennsä ihmiset ajattelevat ja reagoivat, jos jokin asia osoittautuu jatkuvaksi, lähes normiksi. En sanonut että se olisi oikein. sanoin, että ymmärrän miksi se on.

Aha

Yhteistyössä