täytyy kyllä sanoa, että suomi on holhousyhteiskunta, ei voi kuin nauraa

Alkuperäinen kirjoittaja +++:
Mä olen ymmärtänyt, että kassakone ei anna lyödä kassaan alkoholia ennen ysiä. Eli vaikka kassa olisi halunnut myydä, niin se ei olisi pystynyt..

tai se olis antnut ne ja lyönyt vasta klo 9 kassaann. tätäkin tapahtuu, varsinkin pikkukaupoissa

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Mä olen ymmärtänyt, että kassakone ei anna lyödä kassaan alkoholia ennen ysiä. Eli vaikka kassa olisi halunnut myydä, niin se ei olisi pystynyt..

tai se olis antnut ne ja lyönyt vasta klo 9 kassaann. tätäkin tapahtuu, varsinkin pikkukaupoissa

Lainvastaista toimintaa ei ole kyllä pikkukaupoilla varaa harrastaa! Eli älä rollo puhu pehmosia taas!

no voi väkä väkä väkä..ois ajoittanu kauppaan menemisen niin et saa ne siiderit ostettua varsinkin kun tiesi ettei kerran aikasemmin onnistu..ja luulis et pellolle menevät äijät osaa itekki vähän sitä ruokaa katella ettei ihan uusavutonta sakkia ole 10 minutiks

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
tossa meidän lähikaupassa ei myyty deekulle sixpäkkiä 2 min ennen ysiä. piti odottaa et kassan kello on tasan ysi.

hyvä et ollaan tarkkoja

Se on laki,joka sanoo ajan ei se vittumainen myyjä. Jos sattuu kaks min ennen ysiä myymään ja jonossa sattuu olemaan alkon tarkastaja, niin se on siinä! Eli alkon myynti loppuu kokonaan tietyksi ajaksi....sankotioita paukkuu ja myynnin menetystä eli PAKKO olla tarkkana. Ei kukaan myyjä halua ottaa tuommoista omalle niskalle!

Ei ole varaa leikkiä joidenkin janoisten takia! En halua menettää työpaikkaa ja joutua tukiaisten varaan.

Alkuperäinen kirjoittaja myyjä:

Ei ole varaa leikkiä joidenkin janoisten takia! En halua menettää työpaikkaa ja joutua tukiaisten varaan.

joissakin tapahtuu tiedän itsekin yhden. eikä se haittaa mua yhtään. Alkkikset kyllä saa juomansa vaikka sitten kolminkertaisella hinnalla pimeästi

joissakin tapahtuu tiedän itsekin yhden.

Kyllä täällä voi mennä soittamaan pikkukaupan ovikelloa aukioloajan ulkopuolellakin. Yksi kauppias jättää aina kaupan sulkeuduttua muutaman kaljalaatikon lastauslaiturille, josta sen voi käydä ihan ominpäin vaihtamassa kaksikymppiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
tossa meidän lähikaupassa ei myyty deekulle sixpäkkiä 2 min ennen ysiä. piti odottaa et kassan kello on tasan ysi.

hyvä et ollaan tarkkoja

Se on laki,joka sanoo ajan ei se vittumainen myyjä. Jos sattuu kaks min ennen ysiä myymään ja jonossa sattuu olemaan alkon tarkastaja, niin se on siinä! Eli alkon myynti loppuu kokonaan tietyksi ajaksi....sankotioita paukkuu ja myynnin menetystä eli PAKKO olla tarkkana. Ei kukaan myyjä halua ottaa tuommoista omalle niskalle!

Se olis kyllä ihan hirveetä jos se deeku sais ne kaljat esim kahdeksalta ysin sijaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä:
joo ei kassa pysty lyömään sitä konellee minuuttiakaan ennen kello yhdeksää

Kyllä voi, mutta siinä menee äkkiä kaupalta luvat myydä alkoholia, kun siitä kerran on ihan laki olemassa, että sitä saa myydä vain kello 9.00-21:00 välisenä aikana.

mua ei ole vielä kertaakaan käännytetty alkoholijuomien kans kassalta vaikka on ollut kertoja jolloin olen varmasti ollut kassalla paria minuuttia yli 21.
Kyseiset kaupat ovat tosin olleet klo 21.00 kiinni meneviä joten hyvin paljon mahdollista ettei toimisi valintataloissa jotka sulkeutuu klo 22.00.

Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
no voi väkä väkä väkä..ois ajoittanu kauppaan menemisen niin et saa ne siiderit ostettua varsinkin kun tiesi ettei kerran aikasemmin onnistu..ja luulis et pellolle menevät äijät osaa itekki vähän sitä ruokaa katella ettei ihan uusavutonta sakkia ole 10 minutiks

kyllä toi elämä teillä kaupunkilaisilla on helppoa. jos tenava pitää viedä leirille kello puoli yhdeksän. niin se on vietävä ja ukot tarvii kunnon ruuan jaksaakseen tehdä raskasta työtä

mutta hei älä sure, mun maailma ei kaatunut vaikka en sitä siideriä saanut. eikä kaatunut siihenkään, että mies joutu kotiin vasta kello yhdeksän illalla, että ne makkaratkin jäi grillaamatta, ja sauna lämmittämättä. sulta olis varmaan maailma kaatunut, jos ukkos olis viistoista minuuttia vaikka vain myöhästynyt

Hirvee vali vali siitä ettei saa alkoholia. Kukaan ei mieti kauppojen kannalta. Itse en haluaisi olla 24/7 kaupassa töissä, jossa ravaa kännistä porukkaa ostamassa lisää alkoholia ja örveltämässä. Mutta suomalaisethan ovat tyypillisesti "minä-minä-minä" kansaa.

Yhteistyössä