täytyy kyllä sanoa, että suomi on holhousyhteiskunta, ei voi kuin nauraa

Alkuperäinen kirjoittaja hippi:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
alkoholia 24/7 sanon mä. Älytön maa tää Suomi. Joskus jopa ihan paska

Älä muuta sano. Alkoholista on tullut jokin ihme jumala.

Miksi sitä pitää aina juoda? Eikö miedot päihteet riittäisi? Kaikilla olisi mukavampaa.

Niin kauan juon viinaa, ku kannabis on kielletty

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä:
Olisit ap nuija ostanu ne juomat edellisenä päivänä kun kerran niin kovasti teki alkoa mieli :kieh:
meillä ei käydä kaupassa joka päivä. eikä joka kerta juoda siideriä tai mitään kun saunotaan. edellisestä kerrasta saattaa olla hyvinkin puoli vuotta ja enemmän. nyt kun kahdestaan jäätiin arveltiin pitää ihan ranta ilta.

Voih eli sun tosi tarkkaan kaupassa käynnin viikko suunnitelmaan ei olis sopinu se, että olisit käyny kaupassa eilen ostamassa sitä siideriä :laugh: anna mun kaikki kestää :laugh:

Höh. Ap ei luultavasti ollut tietoinen tästä säännöstä joten miten hän olisi voinut sen ottaa huomioon ja mennä sidukkaa hakemaan edellisenä iltana. Ja onhan se nyt vähän arveluttavaa ravata autolla mennen tullen muutamaa siideriä hakemassa..noin niinku ekolookisesti, jos ymmärrät mitä tarkoitan...? :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Ei pärjää tsekkien oluille mitkään Nikolait tai suomalaiset oluet ylipäätänsäkään :saint:

Tsekeissä ei tarvitse käyttää alkoholia. Ne laillisti kaikki huumeet.

Tsekeissä laillistamista perusteltiin myös sillä, että alkoholi on niin suuri ongelma. Haluttiin tuoda parempia vaihtoehtoja.

Olisit ap nuija ostanu ne juomat edellisenä päivänä kun kerran niin kovasti teki alkoa mieli :kieh:
meillä ei käydä kaupassa joka päivä. eikä joka kerta juoda siideriä tai mitään kun saunotaan. edellisestä kerrasta saattaa olla hyvinkin puoli vuotta ja enemmän. nyt kun kahdestaan jäätiin arveltiin pitää ihan ranta ilta.

Voih eli sun tosi tarkkaan kaupassa käynnin viikko suunnitelmaan ei olis sopinu se, että olisit käyny kaupassa eilen ostamassa sitä siideriä :laugh: anna mun kaikki kestää :laugh:

Teetkö sä ikinä mitään spontaanisti? :D Voi hyvä ihme!

Ainahan on ollut aikarajat joillon alkon myynti on sallittua. Ennen se oli vaan et aamu kuuden jälkeen sai myydä, harva vaan tiesi siitä. Nyt kun se on klo 9 niin johan se on elämääkin suurempi ongelma. Musta vaan on ihan hyvä et sitä ei tarvi kaupoissa myydä 24/7.

Ei pärjää tsekkien oluille mitkään Nikolait tai suomalaiset oluet ylipäätänsäkään :saint:

Ei pärjää ei, mutta sitähän tämä yksi ei tajua millään. Hänelle on olemassa vain pelkkiä alkoholijuomia ja koska hän ei ole löytänyt niistä makunautintoa niin eihän sitä voi tehdä kukaan muukaan. Hän juo humalahakuisesti niin ehdottomasti muidenkin on niin tehtävä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja +++:
Mä olen ymmärtänyt, että kassakone ei anna lyödä kassaan alkoholia ennen ysiä. Eli vaikka kassa olisi halunnut myydä, niin se ei olisi pystynyt..
joo ei kassa pysty lyömään sitä konellee minuuttiakaan ennen kello yhdeksää

Kyllä voi, mutta siinä menee äkkiä kaupalta luvat myydä alkoholia, kun siitä kerran on ihan laki olemassa, että sitä saa myydä vain kello 9.00-21:00 välisenä aikana.
no ei täällä ainakaan voi myydä. kassa sanoi, että kone ei sitä hyväksy ennen kello yhdeksää

No hyvä juttu. Mikä sun ongelma tässä asiassa nyt siis on?
ei mikään. mua vaan huvittaa moiset säännökset

Huvittaako sua kaikki muutkin lait mitä Suomessa on säädetty? :xmas:

Ai jos yksi säännös huvittaa jotakuta niin hänen tulisi olla huvittunut kategorisesti joka ikisestä säännöstä, laista ja määräyksestä...???
Onko tylsä aamu??? :xmas:

Tsekeissä laillistamista perusteltiin myös sillä, että alkoholi on niin suuri ongelma. Haluttiin tuoda parempia vaihtoehtoja.

En kai mä ole vääntänyt kättä sun kanssa tästä asiasta aikaisemmin?

Alkuperäinen kirjoittaja voivoi:
Alkuperäinen kirjoittaja Abc:
Miksi siihen ihanaan rantapäivään pitäisi siideriä ostaa? Opettele sinäkin vaan olemaan ihan kokonaan selvinpäin niin ei tarvitse täällä kiukutella kun ei myydä alkoholia.

Vittu mikä pässi olet oikke känniin tulee kun yhden juo ei jessus voit tunkea sen kukka hattus perseeseen

Miksi se yksi sitten pitää juoda jollei siitä edes känniin tule? Kyllä siinä joku ihmeellinen taika on ja jossain se yksikin tuntuu jos kerran se pitää juoda? Miksei ostaa sitten mehua tai limsaa? Sinä se tässä pässi olet jollet sitä tajua. Ja sitä paitsi, kukkahattu on yhdyssana.

Jotkut juo maun takia, ei sen takia että tulisi humalaan ;)

No sittenhän voi juoda ALKOHOLITONTA! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Niinpä, ja miksi siellä kaupassa ylipäänsä tarvii enää lorvia sulkemisajan jälkeen? En ymmärrä...

Täällä ainakin monet kaupat ovat auki klo 22 asti, joten ei kyse ole välttämättä edes siitä, että oltaisiin sulkemisajan jälkeen. Ei sitä kaikki vaan muista, että vaikka kauppa on auki, ei sieltä enää saakaan kaljaa.

Meille tuo on ollut "ongelma" tasan kerran. Lennettiin sukulaisiin ja kone laskeutui seitsemän aikaan. Mentiin sitten lentokentältä suoraan kauppaan ostamaan viikonlopun ruoat, mutta ne muutama saunaolut jäivät sitten kassalle. Eipä se tuntunut pahemmin ketään haittaavan.

Mutta SUOMESSA marketit menee kiinni kello 21.00 miksi siellä siis pitää lorvia jopa 21.30 saakka ja sitten vielä märistä myyjille?

Et kai? Miten niin?

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Miksi siihen ihanaan rantapäivään pitäisi siideriä ostaa? Opettele sinäkin vaan olemaan ihan kokonaan selvinpäin niin ei tarvitse täällä kiukutella kun ei myydä alkoholia.

Vittu mikä pässi olet oikke känniin tulee kun yhden juo ei jessus voit tunkea sen kukka hattus perseeseen

Miksi se yksi sitten pitää juoda jollei siitä edes känniin tule? Kyllä siinä joku ihmeellinen taika on ja jossain se yksikin tuntuu jos kerran se pitää juoda? Miksei ostaa sitten mehua tai limsaa? Sinä se tässä pässi olet jollet sitä tajua. Ja sitä paitsi, kukkahattu on yhdyssana.

Jotkut juo maun takia, ei sen takia että tulisi humalaan ;)

Tai sitten voi vaan juoda ihan siitä syystä mikä itselleen sattuu olemaan tärkein, eikä tarvitse korvaansa lotkauttaa eräidenkin fundamentalistisille mielipiteille.... :hug:

Jos tuntisin sinut, ostaisin pullon (minun mielestäni) oikeasti hyvää olutta ja yhden alkoholittoman ja maistattaisin niitä sinulla. Olen aivan varma, että huomaisit eron. Ja jos löydät sitten alkoholittoman, täysin maultaan vastaavan tuotteen, lupaan siirtyä sitä nauttimaan jatkossa.

Siis sie siteerasit aiemmassa ketjussa Tsekkien vanhaa huumausainelainsäädäntöä, että ollut tietoinen, että 2009 lopulla laillistivat kannabiksen ja heti perään kaiken muun.

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Mies puhu yks päivä, että norjassa (?) ois alkon osto sallittu vain klo 8-17 välisenä aikana. Että täällähän on asiat hyvin :xmas: :D

Arkisin myydään ainakin klo. 20.00 saakka ellei jopa ysiin, en muista. Lauantaisin loppuu alkon myynti jo kello 18.00. Sunnuntaista en tiedä, sunnuntaisin kun ei mikään oikein ole auki.

Jos tuntisin sinut, ostaisin pullon (minun mielestäni) oikeasti hyvää olutta ja yhden alkoholittoman ja maistattaisin niitä sinulla. Olen aivan varma, että huomaisit eron. Ja jos löydät sitten alkoholittoman, täysin maultaan vastaavan tuotteen, lupaan siirtyä sitä nauttimaan jatkossa.

Tuskin, sillä minä en tidellakaan pidä oluen mausta. Ja usko pois, maisteltu on niin monia, kotimaisia ja ulkomaisia! Sekä alkoholillisia että alkoholittomia. ;)

Siis sie siteerasit aiemmassa ketjussa Tsekkien vanhaa huumausainelainsäädäntöä, että ollut tietoinen, että 2009 lopulla laillistivat kannabiksen ja heti perään kaiken muun.

En siteerannut. Pienet määrät on ns. laillisia omaan käyttöön. Niiden hallussapidosta ei tule merkintää rikosreksiteriin eikä joudu linnaan. Sakot tulee noista pienistäkin määristä jos poliisista siltä tuntuu.

Esim. Manskulla on Alepa joka on auki 24/7. Pakkohan siinä on olla rajat milloin alkoholia myydään, muuten jengi örveltäisi siellä yöt läpeensä hakemassa juomia etkolle, jatkoille, yms. Siinä olisi parilla myyjällä mukavaa.

Tuskin, sillä minä en tidellakaan pidä oluen mausta. Ja usko pois, maisteltu on niin monia, kotimaisia ja ulkomaisia! Sekä alkoholillisia että alkoholittomia. ;)

Ja silti väität, että jokaiselle alkoholipitoiselle oluelle löytyy juuri vastaava alkoholiton versio? Ehkä tässä nyt vain onkin kyse siitä, ettet sinä pidä oluen mausta niin kukaan muukaan ei siitä voi pitää.

Vaikka maun takia ? Katsos kun jotkut tykkää sen mausta eikä juo humalan takia :)

Yhteistyössä