täytyy kyllä sanoa, että suomi on holhousyhteiskunta, ei voi kuin nauraa

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
vein lapset leirille ja miehen kanssa päätimme mennä illalla rantaan saunomaan ja paistamaan makkaraa kahdestaan. olisin ostanut meille yhden siiderin per nokka. mutta kun olin kaupassa kymmentä minuuttia ennen yhdeksää, niin sitähän ei kuulema myydä kuin vasta yhdeksältä. no en mä odottamaankaan viitsinyt jäädä, kun kotona odotettiin ruokaa.

no mun maailma ei kaaadu vaikka sitä en saanutkaan. mutta ihme lakeja.
ei se ryyppäämistä estä. joka juoda haluaa, niin kyllä se odottaa siihen yhdeksään ja ostaa sen sen jälkeen. ei se aika raja mitään auta.

Juttelin myyjän kanssa mitä tykkää tästä rajoitteesta kun se tuli voimaan. Hän oli todella vihainen tästä uudistuksesta. Ennen juopot kävi pitkin aamua ostamassa päiväjuomansa mutta uudistuksen jälkeen niitä parveilee oven takana kauhea lössi, sit ne tappelee toistensa kanssa ja jotkut varasteleekin kun myyjä ei ehdi valvoa kaikkien tekemistä... et oli tosi tyytyväinen tähän uudistukseen

Niin se rajoitus tuli siittä kun juopot jonotti klo 7 aamulla kaupan aukeamista ja haki täydennystä edellisen yön juominkeihin. Kun meillä oli kauppa niin noita oli ihan riesaksi asti tollasia. Ei se aikaraja tietenkään estä ketään juopottelemasta, mutta kyllä se on kauppoja rauhoittanu huomattavasti kun ei siinä tavaranpurun lomassa tarvi kaikenlaisia järjestyshäiriöitä hoidella heti aamusta.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisiko se rajoitus sitä varten, ettei yöllä öykkäröidä kaupoissa?

miten niin yöllä. jos kauppa aukee kahdeksalta, niin ei se mitään yötä enää ole. kyllä se on jo aamua.

No mutta se alkaa yöllä. Johonkin se raja pitää sitten vetää, koska rajoitus loppuu.

Olisit ap nuija ostanu ne juomat edellisenä päivänä kun kerran niin kovasti teki alkoa mieli :kieh:
meillä ei käydä kaupassa joka päivä. eikä joka kerta juoda siideriä tai mitään kun saunotaan. edellisestä kerrasta saattaa olla hyvinkin puoli vuotta ja enemmän. nyt kun kahdestaan jäätiin arveltiin pitää ihan ranta ilta.

Alkuperäinen kirjoittaja +++:
Mä olen ymmärtänyt, että kassakone ei anna lyödä kassaan alkoholia ennen ysiä. Eli vaikka kassa olisi halunnut myydä, niin se ei olisi pystynyt..

Ihana selitys :laugh: Mä sanon aina noin, kun ihmiset unohtaa alennuskupuponkinsa. MINÄ antaisin alennuksen mielelläni, mutta tämä kone ei hyväksy ilman kuponkia...

Olisit ap nuija ostanu ne juomat edellisenä päivänä kun kerran niin kovasti teki alkoa mieli :kieh:
meillä ei käydä kaupassa joka päivä. eikä joka kerta juoda siideriä tai mitään kun saunotaan. edellisestä kerrasta saattaa olla hyvinkin puoli vuotta ja enemmän. nyt kun kahdestaan jäätiin arveltiin pitää ihan ranta ilta.

Voih eli sun tosi tarkkaan kaupassa käynnin viikko suunnitelmaan ei olis sopinu se, että olisit käyny kaupassa eilen ostamassa sitä siideriä :laugh: anna mun kaikki kestää :laugh:

Niin se rajoitus tuli siittä kun juopot jonotti klo 7 aamulla kaupan aukeamista ja haki täydennystä edellisen yön juominkeihin. Kun meillä oli kauppa niin noita oli ihan riesaksi asti tollasia. Ei se aikaraja tietenkään estä ketään juopottelemasta, mutta kyllä se on kauppoja rauhoittanu huomattavasti kun ei siinä tavaranpurun lomassa tarvi kaikenlaisia järjestyshäiriöitä hoidella heti aamusta.
täällä noita juoppoja näkee kyllä marketeissa tosi harvoin. ei ruuhkaksi asti päivälläkään. mistä istten kaljansa ostanee. onhan täällä toki useita kauppoja, mutta ehkä ne sit isoissa kaupungeissa aiheuttaa ongelmia. toisin kuin tällaisessa pienessä maalaiskaupungissa

täällä noita juoppoja näkee kyllä marketeissa tosi harvoin. ei ruuhkaksi asti päivälläkään. mistä istten kaljansa ostanee. onhan täällä toki useita kauppoja, mutta ehkä ne sit isoissa kaupungeissa aiheuttaa ongelmia. toisin kuin tällaisessa pienessä maalaiskaupungissa

Joo mutta on se pienen maalaiskaupunginkin noudatettava lakeja.
:headwall:

Mä olen ymmärtänyt, että kassakone ei anna lyödä kassaan alkoholia ennen ysiä. Eli vaikka kassa olisi halunnut myydä, niin se ei olisi pystynyt..
joo ei kassa pysty lyömään sitä konellee minuuttiakaan ennen kello yhdeksää

Juu, voihan se sen koodin lukea sinne vaikka kymmenen kertaa, mutta järjestelmä on oikeasti voitu ohjelmoida niin, että se vain herjaa "myynti kielletty" kaikkien alko tuotteiden koodin kohdalla.

Miksi siihen ihanaan rantapäivään pitäisi siideriä ostaa? Opettele sinäkin vaan olemaan ihan kokonaan selvinpäin niin ei tarvitse täällä kiukutella kun ei myydä alkoholia.

Kyllä voi, mutta siinä menee äkkiä kaupalta luvat myydä alkoholia, kun siitä kerran on ihan laki olemassa, että sitä saa myydä vain kello 9.00-21:00 välisenä aikana.

Voih eli sun tosi tarkkaan kaupassa käynnin viikko suunnitelmaan ei olis sopinu se, että olisit käyny kaupassa eilen ostamassa sitä siideriä :laugh: anna mun kaikki kestää :laugh:

etkö sä nyt helvetti tajua, että eilen en edes tinnyt näistä suunnitelmista. ja varastoon meillä ei siidereitä homehtumaan osteta. ja aamulla kun asia päätettiin, niin eihän me ukon kans edes tiedetty noista säännöistä

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:

Kyllä voi, mutta siinä menee äkkiä kaupalta luvat myydä alkoholia, kun siitä kerran on ihan laki olemassa, että sitä saa myydä vain kello 9.00-21:00 välisenä aikana.
no ei täällä ainakaan voi myydä. kassa sanoi, että kone ei sitä hyväksy ennen kello yhdeksää

Huomasin aikanaan saman. Asuttiin kesä mökillä. Kun lähdin perjantaiaamuna yövuorosta, niin kävin tekemässä koko viikonlopun ruokaostokset ja ajelin sit mökille. No, kolmea olutta ei voinut ostaa niiden sadan euron ostosten kanssa, kun kello oli 8, vaan jos olis saunakaljat lauantaina halunnut, niin kaupunkiin olis pitänyt ajaa erikseen.... Ei ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja voivoi:
Miksi siihen ihanaan rantapäivään pitäisi siideriä ostaa? Opettele sinäkin vaan olemaan ihan kokonaan selvinpäin niin ei tarvitse täällä kiukutella kun ei myydä alkoholia.

Kuinka tyyppillistä. Yhden siiderin ostajaa kehoitetaan olemaan selvinpäin,,,

Yhteistyössä